LinkedIn, הרשת החברתית המקצועית נכנסה לחיינו בשנת 2002. הרשת מוכרת בעיקר כפלטפורמה ליצירת קשרים מקצועיים ועסקיים, גיוס עובדים או הצגת קורות חיים וחיפוש עבודה. הרשת מונה נכון ליוני 2013 220 מיליון משתמשים מכל רחבי העולם, וזמינה ב-20 שפות שונות. כל משתמש בעל פרופיל LinkedIn יכול להציג את השכלתו, ניסיונו התעסוקתי בעבר ובהווה ולהצהיר על כישוריו המקצועיים, ובנוסף יכול להצטרף לקבוצות עניין מקצועיות הרלבנטיות לתחום עיסוקו, או למקורות השכלתו. כך ניתן למצוא היום ברשת קבוצות ייעודיות של מהנדסים בתחומים שונים, מנהלי מערכות מידע, מתכנתים ועוד.
פלטפורמת הפרסום המובנית של LinkedIn מזכירה מאוד את זו של פייסבוק, פילוח תחומי עניין ובאנרים בצידי העמוד, אולם היות ומדובר בקהל מקצועי אשר אשר משתמש ברשת זו למטרות קידום אישי ומקצועי, אין זה מפתיע שהקידום הסטנדרטי במתכונת זו אינו מוכיח את עצמו, ולכן לפחות בארץ רשת זו אינה נחשבת יעד מועדף להשקעת אנרגיה פרסומית.
אז למה בכל זאת אנחנו רוצים את LinkedIn בתכנית השיווק שלנו?
ייחודה של LinkedIn הוא קבוצות העניין. הרשת מכילה מאות קבוצות עניין עם בעלי מקצוע מכל העולם, אשר מעניקות לנו הלכה למעשה קהלי מטרה מפולחים. יתרה מזאת, כל חבר בקבוצה יכול לפנות לקבוצה כולה על בסיס מערכת הדיוור הפנימית של LinkedIn. כך למשל אם יש לך מוצר או שירות רלבנטי למהנדסים בתחום הפלסטיקה, בלחיצת כפתור פשוטה אתה יכול להגיע לעשרות אלפי נמענים שאתה יודע בוודאות שמהווים חלק מקהל המטרה שלך.
LinkedIn מתאימה כיום בעיקר לחברות הפעילות בזירה הבינלאומית, אשר קהל המטרה שלהן הוא אנשי מקצוע מומחים – מהנדסים, מנהלי IT, מתכנתים וכד'. מדובר בקהלי מטרה שקשה מאוד לפלח דרך מילות חיפוש בגוגל או תחומי עניין כלליים בגוגל, ולמעשה אין דרך יעילה להגיע לכמות גדולה של קהלים כאלו ללא תהליך ארוך ומייגע של מידענות וכריית מידע. בנוסף, ניתן לקבל נתונים רבים באמצעות Tracking ועל ידי כך לקבל החלטות מושכלות מול אילו קבוצות אנו משקיעים משאבים בפניות נוספות.
אחת הנקודות החשובות ביותר לגבי הפרסום ב-LinkedIn הוא תג המחיר הנמוך שנלווה אליו. כאשר קמפיין הפרסום ב-LinkedIn מתבסס על איתור קבוצות עניין של קהלי מטרה ודיוור ישיר אליהן, ניתן לנהל קמפיין ראוי ואפקטיבי בסביבת מחיר נמוכה מאוד ביחס לאפיקי פרסום מקוון מקבילים כגון גוגל ופייסבוק.
אם נסכם, LinkedIn נותנת לנו:
- רשימות תפוצה גדולות, מפולחות ומדויקות של אנשי מקצוע בכל תחום עיסוק.
- מערכת דיוור יעילה המאפשרת הגעה לעשרות אלפי נמענים בקלות.
- עלות שימוש נמוכה משמעותית ביחס לפלטפורמות פרסום מקוון מקבילות.
שיווק בלינקדאין, יכול להיות מנוף צמיחה וחשיפה פרסומית אדיר בשימוש נכון. שווה לשקול את השימוש ברשת זו בהתאם לטיב החברה והמוצר והסביבה העסקית בה אתם מתמודדים.