Linkedin – למה אתה צריך את זה בתכנית השיווק שלך?

LinkedIn, הרשת החברתית המקצועית נכנסה לחיינו בשנת 2002. הרשת מוכרת בעיקר כפלטפורמה ליצירת קשרים מקצועיים ועסקיים, גיוס עובדים או הצגת קורות חיים וחיפוש עבודה. הרשת מונה נכון ליוני 2013 220 מיליון משתמשים מכל רחבי העולם, וזמינה ב-20 שפות שונות. כל משתמש בעל פרופיל LinkedIn יכול להציג את השכלתו, ניסיונו התעסוקתי בעבר ובהווה ולהצהיר על כישוריו המקצועיים, ובנוסף יכול להצטרף לקבוצות עניין מקצועיות הרלבנטיות לתחום עיסוקו, או למקורות השכלתו. כך ניתן למצוא היום ברשת קבוצות ייעודיות של מהנדסים בתחומים שונים, מנהלי מערכות מידע, מתכנתים ועוד.

פלטפורמת הפרסום המובנית של LinkedIn  מזכירה מאוד את זו של פייסבוק, פילוח תחומי עניין ובאנרים בצידי העמוד, אולם היות ומדובר בקהל מקצועי אשר אשר משתמש ברשת זו למטרות קידום אישי ומקצועי, אין זה מפתיע שהקידום הסטנדרטי במתכונת זו אינו מוכיח את עצמו, ולכן לפחות בארץ רשת זו אינה נחשבת יעד מועדף להשקעת אנרגיה פרסומית.

אז למה בכל זאת אנחנו רוצים את LinkedIn בתכנית השיווק שלנו?

ייחודה של LinkedIn הוא קבוצות העניין. הרשת מכילה מאות קבוצות עניין עם בעלי מקצוע מכל העולם, אשר מעניקות לנו הלכה למעשה קהלי מטרה מפולחים. יתרה מזאת, כל חבר בקבוצה יכול לפנות לקבוצה כולה על בסיס מערכת הדיוור הפנימית של LinkedIn. כך למשל אם יש לך מוצר או שירות רלבנטי למהנדסים בתחום הפלסטיקה, בלחיצת כפתור פשוטה אתה יכול להגיע לעשרות אלפי נמענים שאתה יודע בוודאות שמהווים חלק מקהל המטרה שלך.

LinkedIn מתאימה כיום בעיקר לחברות הפעילות בזירה הבינלאומית, אשר קהל המטרה שלהן הוא אנשי מקצוע מומחים – מהנדסים, מנהלי IT, מתכנתים וכד'. מדובר בקהלי מטרה שקשה מאוד לפלח דרך מילות חיפוש בגוגל או תחומי עניין כלליים בגוגל, ולמעשה אין דרך יעילה להגיע לכמות גדולה של קהלים כאלו ללא תהליך ארוך ומייגע של מידענות וכריית מידע. בנוסף, ניתן לקבל נתונים רבים באמצעות Tracking ועל ידי כך לקבל החלטות מושכלות מול אילו קבוצות אנו משקיעים משאבים בפניות נוספות.

אחת הנקודות החשובות ביותר לגבי הפרסום ב-LinkedIn הוא תג המחיר הנמוך שנלווה אליו. כאשר קמפיין הפרסום ב-LinkedIn מתבסס על איתור קבוצות עניין של קהלי מטרה ודיוור ישיר אליהן, ניתן לנהל קמפיין ראוי ואפקטיבי בסביבת מחיר נמוכה מאוד ביחס לאפיקי פרסום מקוון מקבילים כגון גוגל ופייסבוק.

אם נסכם, LinkedIn נותנת לנו:

  • רשימות תפוצה גדולות, מפולחות ומדויקות של אנשי מקצוע בכל תחום עיסוק.
  • מערכת דיוור יעילה המאפשרת הגעה לעשרות אלפי נמענים בקלות.
  • עלות שימוש נמוכה משמעותית ביחס לפלטפורמות פרסום מקוון מקבילות.

שיווק בלינקדאין, יכול להיות מנוף צמיחה וחשיפה פרסומית אדיר בשימוש נכון. שווה לשקול את השימוש ברשת זו בהתאם לטיב החברה והמוצר והסביבה העסקית בה אתם מתמודדים.

Gali Soudak, Founder & CEO

Gali Soudak, Founder & CEO

For the last 15 years, I tested various online marketing strategies to generate high quality leads across numerous industries. I view myself as an army general, building a strategy to overcome my competitor’s marketing army.

Related Topics

כך שדרגה לינקדאין את מערכת הפרסום שלה

לינקדאין ביצעה שינויים ושיפורים בפלטפורמה שלה, על מנת להפוך לאטרקטיבית יותר בקרב נגד ענקיות מדיה חברתית כמו פייסבוק וטוויטר על נתח תקציבי המפרסמים. בעולם השיווק…

Daze academy

שיווק בלינקדאין

הצטרפו לגלי סודאק לקורס אינטנסיבי שמכסה את היסודות ומעבר לשיווק B2B בלינקדאין. למדו כיצד לנהל מיתוג אישי ואסטרטגיית מנהיגות מחשבתית, מודעות והסברה, והצטיידו במיומנויות הדרושות בכדי למנף את פלטפורמת הרשת המקצועית הגדולה בעולם, כדי שתוכלו לעמוד ביעדים העסקיים שלכם.ן.

אימוני האבספוט

לדעת כיצד להגדיר את מערכת HubSpot הוא המפתח לאוטומציה יעילה. בסדנה זו, Resa Gooding, מנהלת בכירה בהאבספוט, תלמד אתכם.ן את כל מה שצריך לדעת על כלי אוטומציית השיווק המועדף בעולם מ-א׳ עד ת׳, כולל תכונות וטקטיקות מפתח ליצירת רשימות מיקוד לקהל, זרימות מסע לקוחות, מעקב, אופטימיזציה ועוד…

אסטרטגיית שיווק דיגיטלי

גלי סודק בוחנת את היסודות של אסטרטגיית שיווק דיגיטלי, החל מהמרכיבים והיעדים ועד לתכנון ולביצוע. ביחד נחקור מקרים מהעולם האמיתי, וגישות שונות למיקוד, יצירת תוכן והפצת ערוצים שיביאו תוצאות. הכינו את הצוות שלכם.ן ליצור וליישם אסטרטגיות שיווק דיגיטליות מוצלחות, מאוד! – באופן עצמאי.

כלי דוחות ואנליזה מתקדמים

קבלו מנה כפולה של הדרכת מומחים עם גלי סודק ו-Resa Gooding כשהן בוחנות את השיטות והכלים למדידה ואופטימיזציה של שיווק דיגיטלי. גלו כיצד להיות מונעים מנתונים, כיצד לחתוך ולחבר נתונים בכדי לקבל את התובנות המשמעותיות ביותר, כיצד לעבוד עם מדדים ו-KPI, ובאילו דוחות עליכם.ן להשתמש כדי להגיע לתוצאות אמיתיות.