דף עסקי בגוגל+ : המדריך למתחיל

09 Nov דף עסקי בגוגל+ : המדריך למתחיל

היום גוגל הודיעה רשמית כי היא מאפשרת לבעלי עסקים לפתוח דף עסק רשמי ברשת החברתית שלה גוגל+. גוגל מנסה לדמות את האינטראקציות היומיומיות שאנו מנהלים עם לקוחות וליישם אותם בגוגל+ לעסקים. הרשת החברתית החדשה מציגה מגוון רב של כלים שצריכים לעזור לנו לפתח קשרים אישיים עם הלקוחות שלנו, רובם מוכרים לנו מ-Facebook  ואינם מהווים בשורה של ממש. לדעתי הכלי המעניין ביותר שגוגל+ מציעה הוא ה-Hangout המאפשר לנהל וידאו צ’אט חי עם 9 לקוחות בו זמנית. הכלי הזה אינו ייחודי לדף עסקי בגוגל+ (ניתן להשתמש בו גם באמצעות פרופיל פרטי בגוגל+) אך יישום עסקי של הפיצ’ר הזה יכול לפתוח הזדמנויות ואפשרויות שלא היו זמינים קודם לכן (לפחות לא בחינם).

 

האפשרויות של דפי גוגל+ לעסקים

ניתן לפרסם סטטוסים, תמונות, סרטוני וידאו ולינקים

שיחות פנים אל פנים עם hangouts –הפיצ’ר הזה מאפשר לנהל שיחת וידיאו עם 9 לקוחות בו זמנית. בשביל מה צריך את זה? לתת הסבר על מוצר, בונוס ללקוחות נבחרים (לדוגמא: פגישה וירטואלית עם שף לצורך הדגמה כלשהי), קבלת משוב וכו…

ניתן ליצור מעגלים שונים – המעגלים מאפשרים לפרסם מידע רק עבור קבוצת אנשים מוגדרת. חשוב לציין כי ניתן לצרף חברים למעגלים רק במידה והם צרפו את הדף העסקי שלך למעגל שלהם קודם. 

שם הדף ניתן לשינוי – ניתן לשנות שם של דף עסקי בכל עת. יש לציין שאם החשבון של העסק של אומת (רלוונטי עבור חשבונות עם עוקבים רבים) האימות יוסר. 

אפשר לבחור בתור מי להגיב – תוכל לבחור אם להגיב בתור הדף או בתור המשתמש הפרטי.  

ניתן ליצור דפי Google+ עבור מגוון ישויות שונות – כלומר, לעסק יכולים להיות מספר דפי משנה. למשל אם מדובר למשל בחברת אוסם. היא תוכל לפתוח דף כללי לחברה, דף למוצר במבה, דף לאירוע מסויים וכו…

 

ניתן להציב כפתור +1 באתרים חיצוניים – בלחיצה על כפתור +1 אנשים יוכלו מצד אחד לשתף תכנים באתר שלך בקלות ומצד שני אתה מקבל אישור חיצוני גלוי לתוכן שלך.

ניתן לקשר דף עסקי בגוגל+ לאתר חברה חיצוני – ניתן לייצר לינק מעוצב לחשבון בגוגל+ ולשתול אותו באתר חיצוני. הפלאגין שמציעה גוגל+ מאפשר לבחור מספר עיצובים וגם לשלוט על שם העסק המוצג. הפלאגין מייצר קוד אותו צריך לשתול בקוד דף. ייתכן שלשם כך תצטרו להיעזר במתכנת האתר. 

קישור באתר חיצוני לדף עסקי בגוגל+

 

הקשר בין קידום אתרים לגוגל+ – חיבור ישיר של גוגל+ מאפשר לנווט במהירות לדפים עסקיים מתוך החיפוש של גוגל באמצעות הוספת הסימן + בתחילת שם החברה, למשל  ‘youtube+’. עסקים שגוגל בחרה להוסיף לחיפוש הישיר נהנים מכך שהתוצאה הראשונה שתתקבל תהיה קישור ישיר לדף העסקי שלהם בגוגל+ עם תמונה ואותה שורת תיאור כפי שמופיעה בדף העסקי. לא כל חברה זוכה בחיבור ישיר. הזכאות נקבעת לפי שני פרמטרים: מידת הרלוונטיות והפופולריות של הדף שלך,  קיום קשר בין דף גוגל+ עסקי והאתר שלך. קשר זה נוצר בשני אופנים – האחד: באמצעות הוספת לינק לאתר בלשונית “אודות” בתוך הדף העסקי בגוגל+, השני: באמצעות הוספת קישור באתר שלך לדף העסקי בגוגל+ (כפי שמוסבר בסעיף הקודם)

 

חיפוש ישיר בגוגל

מגבלות של דפי גוגל+ לעסקים

  • כאמור, דף עסקי יכול להוסיף למעגלים שלו רק חברים שוסיפו את הדף העסקי למעגל שלהם קודם לכן.
  • דפים אינם יכולים לעשות +1 לדפים אחרים
  • דפים אינם יכולים לעשות +1 לדברים אחרים באינטרנט
  • דפים לא יכולים לשחק משחקים.
  • לדפים אין את האפשרות לשתף עם מעגלים מורחבים 

פתיחת דף עסקי בגוגל+  איך עושים זאת בפועל

יש להגיע לכלי “צור דף“.  הכלי הזה יאפשר לך ליצור דף עסק בגוגל+ בצורה מידית ופשוטה (בהנחה ויש לכם כבר פרופיל אישי בגוגל+). ניתן להגיע לכלי זה גם דרך הפרופיל האישי.

לאחר מכן יש לבחור את הקטגוריה אליה משתייך העסק שלך: 

  • מקום או עסק מקומי – מאפשר להכניס טלפון, להציג על המפה ולשייך לקטגוריה. מתאים לבתי מלון, מסעדות, מקומות, חנויות, שירותים ועוד.    ייתכן וקיים היום מידע על העסק בגוגל, כדי לבדוק זאת הכנס את הטלפון השייך לעסק ולחץ “אתר” אם לא נמצאו פרטים כדאי לנסות מספר אחר.אם מצאת את העסק יש לבחור בו (ניתן בהמשך לתקן פרטים שגויים). במידה והעסק לא נמצא, ניתן להוסיף את העסק ע”י לחיצה על הקישור “הוסף את העסק שלך ל-Google” – בדף זה ניתן לערוך פרטים על העסק כגון שם העסק, מספר הטלפון והכתובת, להציג מפה, להכניס שעות פעילות של העסק ועוד.
  • מוצר, מותג, שירות – ביגוד, מכוניות, מכשירי חשמל, שירותים פיננסיים ועוד.
  • חברה מוסד או ארגון – חברות, ארגונים, מוסדות, עמותות ועוד.
  • אומנות, בידור או ספורט – סרטים, טלוויזיה, מוסיקה, ספרים, ספורט, מופעים ועוד.
  • אחר – אם הדף שלך אינו מתאים לקטגוריה אחרת

דף עסקי חדש בגוגל+

כעת יש לבחור תמונת פרופיל לעסק

לבסוף, הפצת דף העסק– לאחר הכנסת תמונת הפרופיל, תוצג בפנייך האפשרות “להפיץ את הבשורה” בלחיצת כפתור אחת כל המעגלים שתבחר לשתף במעגלים הפרטיים שלך יקבלו הודעה על פתיחת דף העסק.

תתחדש, יש לך דף עסקי בגוגל+

 

תנאי השימוש של גוגל+ לדפים עסקיים

יש מגוון הגבלות בגוגל+ לעסקים וחשוב לדעת אותן. אלו הן העיקריות:  גוגל+ אוסרת להריץ תחרויות, הגרלות, מבצעים, קופונים או קידומים אחרים ישירות על ‘דף Google+’. אבל כן ניתן להציג קישור ב’דף Google+’ לאתר חיצוני. 

בנוסף גוגל+ אוסרת לעשות שום דבר לבדיקת זהותו של אורח ללא אישורו. 

 

זהו, סיימתם עם התהליך של פתיחת דף עסקי. זה היה החלק הפשוט. עכשיו מגיע השלב המאתגר באמת, ניהול הדף העסקי.

שיהיה בהצלחה.