7 דברים שחייבים לדעת לפני שמקימים אתר!

23 Dec 7 דברים שחייבים לדעת לפני שמקימים אתר!

חברות רבות מציעות הקמת אתר במחיר זול אך כפי שכולם יודעים – לשלם בזול עלול לעלות ביוקר. עסקים רבים המקימים אתר אך פוסחים על שלבים בסיסיים בתהליך כמו אפיון אתר, התאמתו למכשירים ניידים וכו’. כעבור זמן מה הם מגלים כי האתר אינו עונה על צרכי העסק ונאלצים לשפץ, לעצב ולתכנת שוב את האתר, במקרים חמורים יותר הם אף נאלצים לעבור לאתר חדש. 

האם כיום מספיק רק להקים אתר? התשובה לכך ברורה, לא! לא משנה לאיזו תעשיה או איזה תחום משתייך העסק שלך, כיום לא מספיק רק להציג את מרכולתך. לאתר יש מספר תפקידים נוספים שיש לקחת אותם בחשבון בשלבים מוקדמים של ההקמה: 

האתר הוא כרטיס הביקור הדיגיטלי שלך

התחליף העדכני לדרך שפעם מצאו עסקים – רשומה בדפי זהב.

משמש כפלטפורמת לפעילות שיווקית באפיקים שונים (שיווק במנועי חיפש, שיווק אורגני, שיווק ברשתות חברתיות וכדומה). 

 בסופו של יום, כל עסק מעוניין למכור את שירותיו או מוצריו והאתר הוא מקור הלידים שלך או עמדת המכירה הסופית.

בניית אתרים

בניית אתרים

אספנו עבורכם 7 הדברים שחייבים להילקח בחשבון בטרם הקמת האתר : 

 1. איך לעזאזל יוצרים אתכם קשר?

אחת הטעויות הנפוצות והמכעיסות שאנו נתקלים בה באתרים רבים היא מיקום פרטי התקשרות במקום שאינו קל למציאה ואינו מניע את הגולש ליצור קשר (להפוך לליד). כיום לכל אתר יש דף צור קשר עם פרטים מלאים אך זה לא מספיק, שיפור יחס ההמרה מהאתר יתאפשר על ידי עידוד הגולש להשארת פרטים.

כיצד עושים זאת?            

  ממקמים טופס צור קשר בכל דף באתר מעל הגלילה.

 מוודאים כי הטופס בולט, בפתור ה”שלח” בולט ומעוצב עם Mouse over.  לעתים שינוי בצבע או גודל הכפתור משנה את יחס ההמרה.

 מוודאים כי הטופס מכיל מספר מינימלי של שדות להזנה – ככל שהגולש צריך למלא יותר מידע כך גדל הסיכוי שהוא לא יסיים את מילוי הטופס.

 שמים פרטי התקשרות של החברה ב- Header של האתר או בפוטר או גם וגם.

הופכים את מספר הטלפון  וכתובת המייל ללחיצים במובייל.
למידע נוסף אודות הטמעה נכונה של טופס צור קשר.

2. סוף מעשה במחשבה תחילה – אפיון אתר

ככל פרויקט בכל תחום מתחיל באפיון וכתיבת הצרכים בטרם הוא יוצא לפועל. אל תזלזלו בפרויקט הקמת האתר ודאגו לאפיין את מבנה האתר כך שיענה לכל הצרכים של העסק. הגדירו מטרות עליהן צריך לענות האתר טרם תחילת האפיון. בדקו אתרים של מתחרים בישראל ובעולם כדי להתרשם מאחרים בתעשייה שלכם. חישבו על ניווט נוח והתאמה למנועי חיפוש. לדוגמא, וודאו כי כל השירותים אותם אתם מספקים מופיעים באתר באופן שיעזור לגולש להיחשף אליהם ולמנועי החיפוש לקדם אותם. לכל שירות, דף ייעודי ומקום בסרגל העליון של האתר בהתאם לחשיבותו. זכרו כי באמצעות האתר הגולש מגיע לסיור וירטואלי בתוך החברה שלכם ואתם צריכים לוודא שתהיה לו נגישות לכל החדרים בחברה (או לפחות אלו שאתם רוצים שיבקר בהם).

 

3. מי שאמר לכם שלא צריך תוכן באתר עבד עליכם!

זוכרים שאמרנו שהאתר הוא התחליף העדכני לרשומה בדפי זהב? ספרי דפי זהב עבי הכרס הוחלפו בחיפוש פשוט בגוגל וכדי שהאתר שלכם יופיע בתוצאות הראשונות העולות בגוגל אתם תצטרכו תוכן באתר, והרבה ממנו. כיום אחד הפרמטרים החשובים המשפיעים על דירוג האתר בגוגל הוא כמות התוכן באתר ואיכותו ולכן חשוב להשקיע בכתיבת תכנים איכותיים לדפים באתר ולוודא כי אתם משאירים מקום ייעודי באתר לתוכן מתחדש כמו בלוג. אם אין לכם יכולות כתיבה מספקות, השתמשו בכותב תוכן מקצועי.

מעבר לקידום האורגני של האתר מדובר גם בחוויית המשתמש. כיום הגולש מצפה מאתרים שייתנו לו ערך מוסף מלבד התכנים השיווקיים הקיימים בדפי הנחיתה. תנו לגולש את מה שהוא מצפה לו, ערך מוסף יקטין את אחוז הנטישה שלכם.

 

4. UI – ראשי תיבות שאסור לכם לפסוח עליהן בבניית האתר

עיצוב האתר כולו מסתכם בראשי התיבות הללו המסמלות את הביטוי User Interface. חישבו תמיד מה הגולש יקלוט כאשר יגיע לאתרכם, האם הוא יבין מה אתם מציעים לו במבט חטוף של שניות ספורות, מה הנגישות שלו לכל אזור באתר, כיצד ניתן לעזור לו לקלוט כמה שיותר אינפורמציה ואיך ניתן להוליך אותו למטרת העל – השארת פרטים. אנחנו נסייג מעט את דברינו ונודה כי בפועל אין אף אתר אשר עיצוב ממשק המשתמש שלו מותאם לחלוטין לגולש וזאת בגלל שקיימים אילוצים נוספים בבניית אתר. לכן .חשוב למצוא את נקודת האיזון בין חווית המשתמש לבין האילוצים האחרים המשפיעים על נראות האתר

כמה טיפים שיכולים לשדרג משמעותית את חווית המשתמש ושלא כדאי לוותר עליהם: 

 כפתורים סקסיים – כפתור בצבע בולט, שנותן תחושה של תלת מימד ובעל Mouse Over, ימשוך את הגולש ללחיצה עליו, ואתם לבטח תרצו שהגולש יילחץ על כפתור ה’שלח’ של הטופס.

 חוק הגלילה – כל דבר שחשוב לכם להדגיש חייב להימצא מעל הגלילה של העמוד.

 ויזואליה – חזקו את המסר באלמנטים ויזואליים.

 

למידע נוסף אודות בניית חוויית משתמש חכמה

 

5. הרגלים מגונים – רספונסיביות

הרגלי הגלישה האישיים שלכם הם לא הוכחה לכך שהלקוח הפוטנציאלי שלכם אינו גולש באמצעות מכשיר נייד. כיום אחוז גבוה מאוד מצרכני האינטרנט גולשים באמצעות מכשירים ניידים למיניהם כמו סמארטפונים או טאבלטים בגדלים שונים. לכן אל תחשבו אפילו לוותר על אתר רספונסיבי אשר נראה טוב בכל גדלי המסכים.

 

6. ברחל בתך הקטנה

קראו טוב טוב את החוזה שקיבלתם מחברת בניית האתרים ובדקו מה כוללת הצעת המחיר ועל מה תדרשו תשלום נוסף. האם ההצעה כוללת קניית דומיין? שטח אחסון אידאלי לאתר? פרוטוקול תקשורת מאובטחת הזנת תכנים באתר? חיבור למערכת דיוור או ל-CRM שלכם? חיבור לגוגל אנליטיקס כדי שתוכלו לעקוב אחר ביצועי האתר ובמיוחד אחר המרות? האם החברה “משכירה” את האתר בעלות חודשית?

לרוב דברים אלו אינם כלולים בהצעת מחיר של הקמת האתר ולכן כדאי לכם להבין מהי העלות הכוללת והאם היא תואמת לתקציב שלכם. עדיף להבין זאת מוקדם מאשר מאוחר אחרת תמצאו את עצמכם עם חצי אתר וללא תקציב.

 

7. איכות התכנות – אל תיפלו בדברים הקטנים

אפיינתם אתר, עיצבתם אותו וכתבתם תכנים, מצוין! עברתם את השלבים הקשים לביצוע, לא חבל שתיפלו דווקא בגלל בעיות תכנות? בחרו במתכנת בעל זיקה לעולם קידום האתרים או בקשו מחברת  קידום האתרים שלכם לשדך עבורכם מתכנת שעובד עמם. תכנות אתר ללא התייחסות לפרמטרים המשפיעים על קידום האתר יחזור אליכם כמו בומרנג בעתיד ותיאלצו להיעזר (שוב) בשירותי מתכנת. בתום תהליך ההקמה בקשו מהמתכנת שלכם שיעשה בדיקות מקיפות אבל אל תסתפקו בזה ובצעו בדיקות איכות (QA) גם בעצמכם, לפני שאתם מאשרים את האתר.

רשימת בדיקות בסיסית שעליכם לבצע לאחר הקמת האתר:

 בדיקת נראות האתר בכל סוגי הדפדפנים (כרום, אקספלורר ופייר פוקס) ובכל סוגי המכשירים (מכשירי מובייל שונים, מחשב וטאבלט).

 בדיקת תקינות כל הפונקציות באתר – לחצו על כל כפתור וכל לינק ובדקו את תקינותם.

 תקינות הטפסים באתר – מלאו פרטים בכל טופס באתר וודאו כי הפרטים נקלטו ועברו למייל הרצוי.

 בצעו בדיקת מהירות טעינת אתר – מתכנת טוב מראש כותב את הקוד כך שיהיו בסטנדרטים המחמירים של גוגל מה שיוביל לקוד תקין ומהירות טעינת אתר אופטימלית.