תג קנוניקל (Canonical Tag) לטיפול בתוכן כפול

כבר ב-2009 הודיעו מנועי החיפוש הגדולים וביניהם גוגל שהם תומכים רשמית בתג קנוניקל אשר נועד לעזור בטיפול בתוכן כפול באתרים.

אז למה נזכרתי רק עכשיו לכתוב פוסט בנושא?

למען האמת הליבה של הפוסט הזה קיימת אצלי במחשב זה זמן רב. מדובר במסמך שהייתי שולחת לבוני אתרים שלא מאפשרים להגדיר תג קנוניקל במערכת הניהול שלהם מהסיבה הפשוטה שהם פשוט לא מבינים בקידום אתרים ולא דואגים להתעדכן בחידושים.

לקוחות מגיעים אלינו עם אתר יפיפה ששילמו עליו ממיטב כספם, אך מאחוריו מערכת ניהול פרמיטיבית שאינה מכוונת SEO . כדי להתחיל ולבצע קידום הלקוח מקבל מאתנו מסמך מפורט עם הנחיות לשינויים באתר, שעליהם כמובן, הוא נאלץ להוסיף תשלום לחברת הבנייה. וזו כמובן לדעתנו הוצאה כספית מיותרת שכן תכונות כאלו ואחרות היו צריכות להיות מוגדרות מלכתחילה.

 לכן, לאחר שהשבוע כמות הפעמים ששלחתי מסמך זה חצתה כל גבול הגיוני, החלטתי פשוט להעלות את הפוסט לאתר בתקווה שפרסומו ברשת יעזור בקידום מערכות הניהול שנבנות בארץ, כך שתרגישו חופשי לעזור לי במטרה זו ולהפיץ פוסט זה הלאה.

מהי בעיית התוכן הכפול באתרים – ולמה חשוב לטפל בה?

תוכן כפול הינו תוכן שמופיע באינטרנט ביותר ממקום אחד.
כיוון שגוגל שואף לתוצאות חיפוש רלוונטיות ואיכותיות הוא איננו מעוניין לאנדקס את אותו תוכן יותר מפעם אחת. כאשר הוא נתקל בבעיית תוכן כפול הוא ישאף להשאיר את המקור ולהעניש את ההעתקים – הוא יכול להעניש את הדף המשוכפל בלבד או את כל האתר ולהעיף אותו לחלוטין מתוצאות החיפוש.

איך הוא מזהה את המקור? אז ככה, גוגל לא תמיד הוא מזהה את המקור ולכן זוהי אחריותכם (או אחריותה של חברת הקידום) לאתר את התוכן הכפול ולטפל בו. שאלות שיכולות לעזור למנוע החיפוש לזהות את המקור: באיזה אתר נתקל בתוכן הזה בפעם הראשונה? מהי רמת האמון של האתר? לאיזה דף מופנים הכי הרבה לינקים? ועוד.

דוגמאות לתוכן כפול שניתן לפתור בעזרת תג קנוניקל

הוספת פרמטרים אחרי הURL : פרמטרים שמתווספים אחרי כתובת האתר אינם משנים את נראות הדף בדפדפן. קוד הדף הינו אותו קוד. אך מבחינת גוגל מדובר בתוכן כפול.

o        הדף הרשמי: http://www.example.co.il/blog/ 

o        אותו דף עם הוספת פרמטרים סתמיים: http://www.example.co.il/blog/?fff=123

אי תאימות בין אותיות גדולות לקטנות:  כתובת האתר באותיות גדולות או קטנות אינה משנה את נראות הדף. קוד הדף הינו אותו קוד.  אך מבחינת גוגל מדובר בתוכן כפול.

o        הדף הרשמי:   http://www.example.co.il/blog/ 

o        אותו דף כשהמילה blog מתחילה באות גדולה:  http://www.example.co.il/Blog/ 

איך תג קנוניקל עוזר במניעת תוכן כפול באתר?

תג קנוניקל  מאפשר למנהל האתר להגדיר עבור כל דף באתר מהי כתובתו (URL) הרשמית. חשוב לציין שמדובר בהמלצה בלבד. מנועי החיפוש לא מתחייבים שיישמו את ההמלצה, אך כן ייתיחסו אליה.

נבחר לדוגמא בדף הראשי של הבלוג שלנו. כתובתו הרשמית היא http://www.example.co.il/blog/

כלומר, כל הגעה של הגולש לאותו הדף ב-URL  שונה נניח לכתובת  http://www.example.co.il/Blog/   מנוע החיפוש יתייחס ל-URL עפ"י מה שהוגדר בתג קנוניקל. כלומר הדף לא יאונדקס בכתובת השגויה וכן הכוח של הקישור יועבר לURL  הרשמי שהוגדר.

תג קנוניקל לדף זה יוגדר  ב-HTML  באזור ה-HEAD  עבור כל דף בצורה כזו

<head> 

<link rel="canonical" href="http://www.example.co.il/blog/" />

</head>

Gali Soudak, Founder & CEO

Gali Soudak, Founder & CEO

For the last 15 years, I tested various online marketing strategies to generate high quality leads across numerous industries. I view myself as an army general, building a strategy to overcome my competitor’s marketing army.

Related Topics

כך שדרגה לינקדאין את מערכת הפרסום שלה

לינקדאין ביצעה שינויים ושיפורים בפלטפורמה שלה, על מנת להפוך לאטרקטיבית יותר בקרב נגד ענקיות מדיה חברתית כמו פייסבוק וטוויטר על נתח תקציבי המפרסמים. בעולם השיווק…

Daze academy

שיווק בלינקדאין

הצטרפו לגלי סודאק לקורס אינטנסיבי שמכסה את היסודות ומעבר לשיווק B2B בלינקדאין. למדו כיצד לנהל מיתוג אישי ואסטרטגיית מנהיגות מחשבתית, מודעות והסברה, והצטיידו במיומנויות הדרושות בכדי למנף את פלטפורמת הרשת המקצועית הגדולה בעולם, כדי שתוכלו לעמוד ביעדים העסקיים שלכם.ן.

אימוני האבספוט

לדעת כיצד להגדיר את מערכת HubSpot הוא המפתח לאוטומציה יעילה. בסדנה זו, Resa Gooding, מנהלת בכירה בהאבספוט, תלמד אתכם.ן את כל מה שצריך לדעת על כלי אוטומציית השיווק המועדף בעולם מ-א׳ עד ת׳, כולל תכונות וטקטיקות מפתח ליצירת רשימות מיקוד לקהל, זרימות מסע לקוחות, מעקב, אופטימיזציה ועוד…

אסטרטגיית שיווק דיגיטלי

גלי סודק בוחנת את היסודות של אסטרטגיית שיווק דיגיטלי, החל מהמרכיבים והיעדים ועד לתכנון ולביצוע. ביחד נחקור מקרים מהעולם האמיתי, וגישות שונות למיקוד, יצירת תוכן והפצת ערוצים שיביאו תוצאות. הכינו את הצוות שלכם.ן ליצור וליישם אסטרטגיות שיווק דיגיטליות מוצלחות, מאוד! – באופן עצמאי.

כלי דוחות ואנליזה מתקדמים

קבלו מנה כפולה של הדרכת מומחים עם גלי סודק ו-Resa Gooding כשהן בוחנות את השיטות והכלים למדידה ואופטימיזציה של שיווק דיגיטלי. גלו כיצד להיות מונעים מנתונים, כיצד לחתוך ולחבר נתונים בכדי לקבל את התובנות המשמעותיות ביותר, כיצד לעבוד עם מדדים ו-KPI, ובאילו דוחות עליכם.ן להשתמש כדי להגיע לתוצאות אמיתיות.