קידום בלינקדאין: הכל מתחיל בפרופיל האישי

חברות ובעלי מקצוע כבר יודעים זאת זמן רב – לינקדאין הפך לאחד מכלי השיווק באינטרנט המובילים והמשתלמים ביותר. אחת הפעולות המרכזיות והבסיסיות במסגרת שיווק בלינקדאין הוא בנייה נכונה של הפרופיל האישי. בניגוד לפלטפורמות כמו פייסבוק, למשל, אופיו המקצועי של דף הפרופיל בלינקדאין ושימושו לצורך מיתוג אישי ושיווק עצמי, הופכות את פרופיל הלינקדאין של המשתמש הבודד למכשיר בפני עצמו לשיפור הסיכויים למציאת עבודה, להרחבת מעגל הקשרים המקצועיים ויצירת נטוורקינג – ואף ליצירת לידים.

להופיע בתוצאות החיפוש: קידום אישי בלינקדאין

כשם שחשוב להופיע במיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש במקורות כמו גוגל ויוטיוב, כך חשוב לפעילות קידום נמרצת גם בלינקדאין – בדף הפרופיל האישי שלכם. מנוע החיפוש של לינקדאין הוא אחד הגדולים והחשובים ברשת, והוא מאפשר גישה לאלפי בעלי מקצוע בכל הדרגים, כולל בדרגים הבכירים ביותר בחברות מובילות במשק.

אמנם רבים מהגולשים בלינקדאין מחפשים פרופילים ספציפיים במנוע החיפוש המשוכלל של לינקדאין, אך במידה לא מעטה מנוע החיפוש משמש גם עבור מילות מפתח כלליות יחסית. לכן, עבור גולשים אלו שמחפשים מונחים כלליים, כדאי להתייחס לחיפוש בלינקדאין באותם עיניים כמו בקידום אתרים בגוגל: לחשוב על אופי השירות – ולהשתמש בזה גם בלינקדאין.

חיפוש בלינקדאין

לפיכך, השתדלו לבחור בביטויים (לא יותר משניים) המתארים בצורה הטובה ביותר את העיסוק והשירות שבו אתם מתמחים ותרצו שהקולגה או הלקוח הפוטנציאלי ימצאו אתכם. השתמשו בעיקר בשורת הכותרת (Headline), בסיכום הכללי (Summary) ובמידת האפשר גם בניסיון העבר (Experience). הסיכוי שלכם לעלות בתוצאות הראשונות יגבר בעזרת שימוש במילות מפתח אלו – בצורה טבעית וקריאה, כמובן.

על כוחה החברתי של לינקדאין

אז מצאו אתכם בלינקדאין? מעולה. אבל עשיתם רק חצי מהעבודה.

בעלי מקצוע רבים, שמפספסים את היתרונות העצומים הטמונים בלינקדאין, שוכחים לעתים את ההיבט היסודי ביותר בפלטפורמה זו : לינקדאין היא רשת חברתית לכל דבר. כמו כל רשת חברתית, גם לינקדאין דורשת יצירת פעילות סושיאל מגוונת לאורך זמן. המשמעות היא הקפדה על פרסום סטטוסים חדשים, רלוונטיים ומעניינים לעתים קרובות, בדגש על הנעה לפעולה. כך, מי שחיפש ומצא אתכם במנוע החיפוש של לינקדאין, יתרשם מהיקף הפעילות, עדכניות התכנים והרלוונטיות שלכם אליו, ויגביר את הפוטנציאל לנטוורקינג ואף להשגת לידים.

במסגרת הפעילות ברשת החברתית, הקפידו להפנות באופן עקבי תנועה לתוכן המתחדש שאתם מייצרים בפלטפורמות אחרות – אתרים, בלוגים, רשתות חברתיות אחרות, סרטוני יוטיוב או אתרי מצגות כמו SlideShare. ככלל, חשוב גם לזכור להפנות תנועה מהפרופיל האישי גם באמצעות הקישורים הקבועים בפרופיל, תחת "יצירת קשר" (Contact info). לינקדאין מעמידה לרשות המשתמש שלושה קישורים קבועים בלבד תחת "יצירת קשר" ולכן יש לבחור אותם בקפידה. הוסיפו תחילה קישורים לאתר או הבלוג המקצועי וכן לקישור ישיר לדף נחיתה על השירות המרכזי שאתם מציעים – ולעשות זאת באופן המניע לפעולה. בנוסף, חשוב להקפיד על קישור לרשתות חברתיות אחרות – חשבון הטוויטר שלכם (בפרט אם יש בו עדכונים מקצועיים חשובים) ואם נותר מקום פנוי בקישורים החיצוניים – גם לפרופיל או לדף העסקי בפייסבוק.

בנוסף, הכלל המרכזי הפועל בלינקדאין, כמו בכל רשת חברתית אחרת, הוא כלל ההוכחה החברתית. אחת הדרכים החשובות להשגת הוכחה חברתית בלינקדאין היא השגת המלצות (Recommendations) וכן "תמיכות" (Endorsements) לכישורים שלכם. אמנם את מכתבי ההמלצה המודפסים שהבאתם פעם לראיון עבודה לא תעלו, אך אל תהססו לבקש המלצות ממעסיקים לשעבר, קולגות ולקוחות הפעילים בלינקדאין. טיפ קטן להתחלה: המליצו תחילה על אחרים. בבוא הזמן, מהר מכפי שנדמה לכם, הם גם ימליצו עליכם.

linkedinskills

ועוד קצת טיפים קטנים להשלמת הפרופיל…

  • בחרו בתמונה ברורה ומחמיאה ככל שניתן. מחויכת, לא מחויטת מדי, אך גם לא לבחור בתמונה מחוף הים בחופשה האחרונה. ולא, אין צורך בפוטושופ. רק תהיו עצמכם!
  • שמרו על עדכניות הפרטים האישיים בפרופיל. אם משהו השתנה בפרופיל התעסוקתי שלכם – שינוי קריירה מסוג כזה או אחר, תוספת תחומי אחריות במסגרת התפקיד שלכם או צבירת ידע חדש בתחום מסוים – דאגו לפרסם אותו בפרופיל האישי כך שישקף את מצבכם העדכני.
  • הצטרפו לקבוצות (Groups) שמשקפות את תחומי העניין המקצועיים שלכם, לפני קבוצות כלליות. הדבר נכון במיוחד בתצורת הפרופיל החדשה של לינקדאין, שנכנסה לשימוש בחודשים האחרונים, בה הקבוצות תופסות מקום בולט יותר.
Gali Soudak, Founder & CEO

Gali Soudak, Founder & CEO

For the last 15 years, I tested various online marketing strategies to generate high quality leads across numerous industries. I view myself as an army general, building a strategy to overcome my competitor’s marketing army.

Related Topics

כך שדרגה לינקדאין את מערכת הפרסום שלה

לינקדאין ביצעה שינויים ושיפורים בפלטפורמה שלה, על מנת להפוך לאטרקטיבית יותר בקרב נגד ענקיות מדיה חברתית כמו פייסבוק וטוויטר על נתח תקציבי המפרסמים. בעולם השיווק…

Daze academy

שיווק בלינקדאין

הצטרפו לגלי סודאק לקורס אינטנסיבי שמכסה את היסודות ומעבר לשיווק B2B בלינקדאין. למדו כיצד לנהל מיתוג אישי ואסטרטגיית מנהיגות מחשבתית, מודעות והסברה, והצטיידו במיומנויות הדרושות בכדי למנף את פלטפורמת הרשת המקצועית הגדולה בעולם, כדי שתוכלו לעמוד ביעדים העסקיים שלכם.ן.

אימוני האבספוט

לדעת כיצד להגדיר את מערכת HubSpot הוא המפתח לאוטומציה יעילה. בסדנה זו, Resa Gooding, מנהלת בכירה בהאבספוט, תלמד אתכם.ן את כל מה שצריך לדעת על כלי אוטומציית השיווק המועדף בעולם מ-א׳ עד ת׳, כולל תכונות וטקטיקות מפתח ליצירת רשימות מיקוד לקהל, זרימות מסע לקוחות, מעקב, אופטימיזציה ועוד…

אסטרטגיית שיווק דיגיטלי

גלי סודק בוחנת את היסודות של אסטרטגיית שיווק דיגיטלי, החל מהמרכיבים והיעדים ועד לתכנון ולביצוע. ביחד נחקור מקרים מהעולם האמיתי, וגישות שונות למיקוד, יצירת תוכן והפצת ערוצים שיביאו תוצאות. הכינו את הצוות שלכם.ן ליצור וליישם אסטרטגיות שיווק דיגיטליות מוצלחות, מאוד! – באופן עצמאי.

כלי דוחות ואנליזה מתקדמים

קבלו מנה כפולה של הדרכת מומחים עם גלי סודק ו-Resa Gooding כשהן בוחנות את השיטות והכלים למדידה ואופטימיזציה של שיווק דיגיטלי. גלו כיצד להיות מונעים מנתונים, כיצד לחתוך ולחבר נתונים בכדי לקבל את התובנות המשמעותיות ביותר, כיצד לעבוד עם מדדים ו-KPI, ובאילו דוחות עליכם.ן להשתמש כדי להגיע לתוצאות אמיתיות.