סיפור לקוח – מכללת תמורות

מכללת תמורות היא אחת המכללות הוותיקות ביותר בארץ למקצועות הרפואה הסינית, תוך התמקדות בשני תחומים עיקריים – רפואה סינית וצמחים ושיאצו. המכללה מציעה תכנית לימודים מקיפה ויסודית, המשלבת ידע מקצועי מעמיק לצד הרבה מאוד התנסות מעשית. הקו המנחה את תכניות הלימודים במכללה היא הרעיון של רפואה משולבת – שילוב של הידע העתיק של הרפואה הסינית עם הידע המודרני של הרפואה הקונבנציונאלית

מכללת תמורות צברה עם השנים קהל גדול ונאמן של בוגרים אשר הזרים באופן תדיר תנועה של תלמידים חדשים, בעיקר על בסיס פה לאוזן. לאחר תהפוכות שונות שעבר ענף לימודי הרפואה המשלימה, וכניסה של מתחרים רבים בתחום, הגיע שוק תלמידי הרפואה המשלימה לרוויה מסוימת, ובמכללה הבינו שיש צורך בנוכחות רחבה יותר ברשת האינטרנט, על מנת להגיע לקהל המטרה.

במקרה מבחן זה נראה כיצד קידום אורגני תורם להעלאת ערך המותג בקרב קהל המטרה וכן כיצד תוצרי הקידום האורגני משפרים את איכות הזדמנויות המכירה המגיעות לעסק.

 

תיאור המצב

למכללת תמורות אתר אינטרנט עמוס תוכן איכותי, הגדול מסוגו בעולם בתחום השיאצו טווינה ומהגדולים בעולם ברפואה סינית, המכיל מאמרים מקצועיים רבים בתחומי הלימודים של המכללה, ומידע רב על תוכניות הלימוד וסגל ההוראה. יחד עם זאת, בניית האתר והתוכן המקצועי נבנתה מתוך הנחה שאיכות התוכן לבדו יביא מתעניינים לקבלת פרטים והרשמה ולכן האתר לא נבנה בצורה מובנית לצרכי קידום במנועי חיפוש. כך נוצר מצב שבו האתר האיכותי והמושקע של המכללה לא הופיע כלל בתוצאות החיפוש של גוגל בתחומי הרפואה המשלימה, או שנדחק לעמודי התוצאות האחרונים.

האתגר ומטרות הקמפיין

מכללת תמורות פנתה ל-Daze במטרה ליצור נוכחות משמעותית בתוצאות החיפוש בגוגל, במציאות בה כמות המתחרים התגברה משמעותית, ובמקביל חלה ירידה בכמות המתעניינים הגלובאלית בתחום הלימודים. בין השאר נבחרה Daze בשל היכרותה הטובה עם הדרישות העדכניות ביותר של מנוע החיפוש של גוגל, ויכולתה לנתח את האתר הן ברמת התוכן והן ברמת הקוד ולהוציא הנחיות ברורות לשיפור על מנת להגיע לתוצאות. המטרה המובהקת של הקמפיין הייתה לקדם את אתר המכללה בראש ובראשונה בכל מונחי החיפוש הרלבנטיים לתכניות הלימודים הראשיות של המכללה, בהן רפואה סינית, שיאצו וטווינה.

הפיתרון:

היות ובמכללת תמורות תחזקו אתר עשיר בחומר מקצועי ואיכותי ומידע רב ומהימן, הגדול מסוגו בעולם בתחום השיאצו טווינה ומהגדולים בעולם ברפואה סינית נדרש היה לזהות מה גורם לקצר בתקשורת עם גוגל שמונע מהאתר להופיע בתוצאות החיפוש. מנוע החיפוש של גוגל בסופו של דבר הוא רובוט. גוגל לא יודע באמת לנתח את התוכן באתר, אלא על פי קריטוריונים קשוחים וברורים. גם כאשר יש לך תוכן איכותי באתר, יש דרכים מאוד מסויימות לשדר את זה למנוע החיפוש, ולכן הפיתרון של Daze התרכז ביצירת "קו תקשורת" נכון ועדכני בין תכני האתר לגוגל.

מחקר:

המחקר של Daze התבצע בשני ערוצים – ראשית על פני השטח, בבחינת התוכן הקיים באתר, ושנית ברמת התכנות והקוד. במסגרת המחקר התגלה כי בעת בניית האתר נעשה שימוש בקוד HTML שלא עמד בתקן הנדרש על ידי מנועי החיפוש. וכן בטכניקות קידום אורגני מיושנות אשר לא עמדו בקנה אחד עם הסטנדרטים העדכניים הנדרשים על ידי גוגל, ויתרה מזאת, לאור השינויים באופן הפעולה של מנוע החיפוש, חלקן הפכו להיות אף מזיקות לאתר

אופן הביצוע:

1.      מיפוי מלא של עמודי האתר (שמכיל מעל 1,000 עמודי תוכן) ותכניהם.

2.      ניקוי קוד התכנות של האתר והצבת קוד תקני המתאים לדרישות מנוע החיפוש.

3.      ניקוי של טכניקות קידום אורגני ישנות ומזיקות בכל רחבי האתר, ויישום של מתודות קידום עדכניות ומותאמות לדרישות מנוע החיפוש.

4.      הצבת קישורים איכותיים המובילים לאתר תמורות ברחבי האינטרנט.

התוצאות:

תוך כמה חודשים מהשקת הפרויקט אתר תמורות התרומם והגיע מהעמוד ה-10 של תוצאות החיפוש למקום הראשון בעמוד הראשון על כל מעגלי מילות המפתח המובילות מתחום הפעילות של המכללה – לימודי רפואה סינית, לימודי שיאצו ולימודי טווינא, לימודי דיקור סיני, קורס עיסוי ומזה למעלה משנה נמצא באופן קבוע בין שלושת תוצאות החיפוש הראשונות בכל מילות המפתח הרלבנטי.

בנוסף, במכללת תמורות יכלו להצביע על גידול משמעותי בכמות הפניות מצד מתעניינים בלימודים למכללה, ולא פחות חשוב מכך על גידול באיכות הפניות. התוצר הנוסף של הקידום האורגני הוא ערך תדמיתי רב הנובע באופן ישיר מהמיקום הגבוה בתוצאות החיפוש של גוגל, שכן בקרב קהל הגולשים גוגל מהווה אסמכתא לאיכות התוכן והרלבנטיות של האתרים, ואתר המופיע גבוה בתוצאות החיפוש נתפס כמהימן ונכון יותר.

גיורא ליכט, מנכ"ל ומייסד מכללת תמורות, על העבודה עם Daze:

"היתרון הגדול בעבודה עם Daze היה בליווי הצמוד, עקב בצד אגודל, כל פרט בתהליך, על בסיס יומיומי. אני אדם שדורש תשובות מהירות ומיידיות, ובעיקר מעוניין להבין כיצד מתנהלים התהליכים אותם אני מבצע, וב-Daze מצאתי בכל שלב בתהליך מענה לכל שאלה או בקשה הקשורה לפרויקט הקידום.

מאז ש-Daze נכנסו לתמונה הרשיתי לעצמי להגדיל בהדרגה את תקציב השיווק, בעיקר כי איתם אני יודע לאן הכסף שלי הולך ובעיקר ראיתי את התוצאה הסופית".

Gali Soudak, Founder & CEO

Gali Soudak, Founder & CEO

For the last 15 years, I tested various online marketing strategies to generate high quality leads across numerous industries. I view myself as an army general, building a strategy to overcome my competitor’s marketing army.

Related Topics

כך שדרגה לינקדאין את מערכת הפרסום שלה

לינקדאין ביצעה שינויים ושיפורים בפלטפורמה שלה, על מנת להפוך לאטרקטיבית יותר בקרב נגד ענקיות מדיה חברתית כמו פייסבוק וטוויטר על נתח תקציבי המפרסמים. בעולם השיווק…

Daze academy

שיווק בלינקדאין

הצטרפו לגלי סודאק לקורס אינטנסיבי שמכסה את היסודות ומעבר לשיווק B2B בלינקדאין. למדו כיצד לנהל מיתוג אישי ואסטרטגיית מנהיגות מחשבתית, מודעות והסברה, והצטיידו במיומנויות הדרושות בכדי למנף את פלטפורמת הרשת המקצועית הגדולה בעולם, כדי שתוכלו לעמוד ביעדים העסקיים שלכם.ן.

אימוני האבספוט

לדעת כיצד להגדיר את מערכת HubSpot הוא המפתח לאוטומציה יעילה. בסדנה זו, Resa Gooding, מנהלת בכירה בהאבספוט, תלמד אתכם.ן את כל מה שצריך לדעת על כלי אוטומציית השיווק המועדף בעולם מ-א׳ עד ת׳, כולל תכונות וטקטיקות מפתח ליצירת רשימות מיקוד לקהל, זרימות מסע לקוחות, מעקב, אופטימיזציה ועוד…

אסטרטגיית שיווק דיגיטלי

גלי סודק בוחנת את היסודות של אסטרטגיית שיווק דיגיטלי, החל מהמרכיבים והיעדים ועד לתכנון ולביצוע. ביחד נחקור מקרים מהעולם האמיתי, וגישות שונות למיקוד, יצירת תוכן והפצת ערוצים שיביאו תוצאות. הכינו את הצוות שלכם.ן ליצור וליישם אסטרטגיות שיווק דיגיטליות מוצלחות, מאוד! – באופן עצמאי.

כלי דוחות ואנליזה מתקדמים

קבלו מנה כפולה של הדרכת מומחים עם גלי סודק ו-Resa Gooding כשהן בוחנות את השיטות והכלים למדידה ואופטימיזציה של שיווק דיגיטלי. גלו כיצד להיות מונעים מנתונים, כיצד לחתוך ולחבר נתונים בכדי לקבל את התובנות המשמעותיות ביותר, כיצד לעבוד עם מדדים ו-KPI, ובאילו דוחות עליכם.ן להשתמש כדי להגיע לתוצאות אמיתיות.