לא כל הקישורים נולדו שווים

לאחרונה גוגל השיקה כלי חדש המאפשר לבעלי אתרים "להתכחש" או "להתנער" מקישורים המופנים לאתרם. קצת משעשע איך התפתחה תעשיית הקידום באינטרנט: בעבר מנהלי אתרים היו מוכנים לעשות הכל בשביל לינקים, תעשיות שלמות של קניית לינקים נולדו, אסטרטגיות גלגלי לינקים הומצאו והאינטרנט הפך לחוות קישורים מתוכננת היטב על ידי בעלי ומנהלי האתרים. מי היה מאמין שיגיע היום שנרצה להתכחש ללינקים שכל כך עמלנו כדי להשיג?

האמת היא שלא כל כך קשה להאמין. גוגל לא אוהב אתרים שאינם איכותיים ומבחינתו – "אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה". אם החברים שלך הם אתרים ירודים באיכותם, כדאי שלא יקשרו אליך. החיים לאחר העדכון המשמעותי של אלגוריתם החיפוש של גוגל הידוע גם בשם "פנדה", שינו את תפיסת הקידום באמצעות לינקים באופן משמעותי. היום כבר כולם יודעים שלינקים "רעועים" אינם בריאים לאתר שלנו ויובילו בוודאות לעונש מידו הארוכה של גוגל.

האם קניתם פעם לינקים (אנחנו מקווים לטובתכם שלא, כי סביר שתחטפו על זה)? האם חטפתם התקפת לינקים שלילית ממתחרים שלכם? האם סתם עסקתם בהחלפת לינקים שאינה איכותית? אם אתם רוצים להגיד לגוגל שאינכם קשורים ללינקים הרעועים האלה, סוף סוף אפשר לעשות את זה. הכלי החדש נקרא Disavow Links והוא חלק מממשק ה- Webmaster Tools.

האם גוגל יאמין לכם?

תחשבו על זה: אם עד עכשיו הסתובבתם עם טיפוסים מפוקפקים, איך זה שפתאום אתם טוענים שהם לא קשורים אליכם? אם היסטוריית בניית הקישורים שלכם אינה איכותית, סביר שגוגל לא יתייחס לבקשה שלכם להתנער מהקישורים האלה. כן כן, הכלי הזה הוא בעצם בגדר "בקשה" מגוגל ולא הוראה, כפי שמסביר מאט כץ, מהנדס בכיר ומוערך בגוגל האחראי על בקרת האיכות של מנוע החיפוש בכל הקשור לספאם." אולי גוגל יסכים ואולי לא – תלוי בהיסטוריה שלכם".

Gali Soudak, Founder & CEO

Gali Soudak, Founder & CEO

For the last 15 years, I tested various online marketing strategies to generate high quality leads across numerous industries. I view myself as an army general, building a strategy to overcome my competitor’s marketing army.

Related Topics

כך שדרגה לינקדאין את מערכת הפרסום שלה

לינקדאין ביצעה שינויים ושיפורים בפלטפורמה שלה, על מנת להפוך לאטרקטיבית יותר בקרב נגד ענקיות מדיה חברתית כמו פייסבוק וטוויטר על נתח תקציבי המפרסמים. בעולם השיווק…

Daze academy

שיווק בלינקדאין

הצטרפו לגלי סודאק לקורס אינטנסיבי שמכסה את היסודות ומעבר לשיווק B2B בלינקדאין. למדו כיצד לנהל מיתוג אישי ואסטרטגיית מנהיגות מחשבתית, מודעות והסברה, והצטיידו במיומנויות הדרושות בכדי למנף את פלטפורמת הרשת המקצועית הגדולה בעולם, כדי שתוכלו לעמוד ביעדים העסקיים שלכם.ן.

אימוני האבספוט

לדעת כיצד להגדיר את מערכת HubSpot הוא המפתח לאוטומציה יעילה. בסדנה זו, Resa Gooding, מנהלת בכירה בהאבספוט, תלמד אתכם.ן את כל מה שצריך לדעת על כלי אוטומציית השיווק המועדף בעולם מ-א׳ עד ת׳, כולל תכונות וטקטיקות מפתח ליצירת רשימות מיקוד לקהל, זרימות מסע לקוחות, מעקב, אופטימיזציה ועוד…

אסטרטגיית שיווק דיגיטלי

גלי סודק בוחנת את היסודות של אסטרטגיית שיווק דיגיטלי, החל מהמרכיבים והיעדים ועד לתכנון ולביצוע. ביחד נחקור מקרים מהעולם האמיתי, וגישות שונות למיקוד, יצירת תוכן והפצת ערוצים שיביאו תוצאות. הכינו את הצוות שלכם.ן ליצור וליישם אסטרטגיות שיווק דיגיטליות מוצלחות, מאוד! – באופן עצמאי.

כלי דוחות ואנליזה מתקדמים

קבלו מנה כפולה של הדרכת מומחים עם גלי סודק ו-Resa Gooding כשהן בוחנות את השיטות והכלים למדידה ואופטימיזציה של שיווק דיגיטלי. גלו כיצד להיות מונעים מנתונים, כיצד לחתוך ולחבר נתונים בכדי לקבל את התובנות המשמעותיות ביותר, כיצד לעבוד עם מדדים ו-KPI, ובאילו דוחות עליכם.ן להשתמש כדי להגיע לתוצאות אמיתיות.