מה זה לינקדאין?
לינקדאין היא הרשת החברתית העסקית הגדולה בישראל ובעולם. כיום (יוני 2013) רשומים בלינקדאין יותר מ 225 מליון משתמשים מ-200 מדינות בעולם. בישראל נכון להיום רשומים 800,000 משתמשים בלינקדאין.
לינקדאין היא כלי שיווקי ומכירתי אופטימלי לעסקים שמוכרים לעסקים (B2B) ולעסקים שרוצים לגייס לקוחות מחו"ל. הלידים שניתן למשוך דרך שימוש נכון בלינקדאין הם באיכות הגבוהה ביותר. חברות המשתמשות בלינקדאין להגדלת המכירות, מדווחות על הצלחות שלא ניתן להגיע אליהן באפיקי שיווקי אינטרנטיים אחרים. הפוטנציאל העסקי בלינקדאין הוא עצום, בקנה מידה כל כך גדול שהוא לרוב בלתי נתפס.
איך לינקדאין שונה מפייסבוק?
בניגוד לפייסבוק, לינקדאין אינה מקום בו אנשים מעלים פוסטים קלילים, תמונות מהבילוי בסופ"ש ומצ'וטטים עם שאר החברים שלהם המחוברים לרשת. לינקדאין שונה באופן מהותי בייעוד שלה. לינקדאין נועדה ליצירת קשרים עסקיים והתקשורת ברשת מבוססת היכרות מקצועית. חברי הרשת הינם professionals, כאשר כל משתמש מפרט את תפקיד העבודה הנוכחי שלו ותפקידי העבר, בדיוק כמו במסמך קורות חיים שנמצא אונליין ברשת החברתית וחשוף לכולם (בהתאם להגדרות פרטיות של כל יוזר).
כמה עובדות על לינקדאין
· לינקדאין הוקמה ב 5.5.2003 (לפני 10 שנים)
· בלינקדאין מעל ל-225 מליון משתמשים (בישראל – 800,000)
· 79% ממשתמשי לינקדאין הם מעל גיל 35 עם לפחות 15 שנות ניסיון מקצועי
· קיימים 2.7 דפי חברה עסקיים בלינקדאין ו-1.5 מליון קבוצות מבוססות עניין מקצועי
· בכל שניה, מצטרפים ללינקדאין שני חברים חדשים
· קיימת נוכחות של מנהלים בכירים מרוב המוחלט של החברות בארץ ובעולם וניתן בקלות לאתר עובדים בחברות שונות בארץ
ובעולם לפי תפקידים, שמות, כישורים וליצור קשריים עסקיים
· בלינקדאין בישראל רשומים מעל ל-60,000 מנכ"לים, סמנכ"לים או דירקטורים בחברות
· בלינקדאין רשומים 44,000 בעלי עסקים בישראל
איך לינקדאין שונה מאינדקס עסקים ומשרות?
מעבר לכך שלינקדאין היא האינדקס הגדול והעדכני ביותר של בעלי עסקים ובעלי משרות בישראל ובעולם, הרשת מאפשרת לכל משתמש לראות מי הם האנשים שיכולים לקשר בינו לבין הלקוח האידיאלי שלו.
תופעת העולם הקטן
תאוריית 6 דרגות ההפרדה של מילגרם גורסת שכל אדם יכול להגיע לכל אדם אחר בעולם באמצעות חיבור למקסימום חמישה אנשים נוספים שיקשרו ביניהם. ההנחה היא שבארץ כל אדם יכול להגיע לכל אדם אחר ע"י פניה ל- 2-3 אנשים המקשרים בינהם.
למעשה, לינקדאין מאפשרת לנו לבצע נטוורקינג עסקי ברמה המדוייקת והאיכותית ביותר. לא רק שניתן לאתר ישירות את מקבל ההחלטות אותו בחרתם לטרגט, אלא ניתן גם לראות את הדרך להגיע אליו – מי הם האנשים המחברים ביניכם. מומלץ להגדיל ככל שניתן את רשת הקשרים הישירים שלכם בלינקדאין.
הטכניקות המובילות למשיכת לקוחות מדוייקים דרך לינקדאין
קיימות טכניקות מרובות לביצוע מהלכי שיווק בלינקדאין. במדריך זה נתמקד בארבע טכניקות עיקריות:
1. איתור ממוקד של קהל היעד
2. אופטימיזציה לפרופיל האישי בלינקדאין
3. פעילות בקבוצות למשיכת לידים
4. הקמת קמפיין ממומן ומטורגט היטב
איתור ממוקד של מקבלי החלטות
לינקדאין מאפשרת לנו ליצור קשר עם כל בעל תפקיד שהוא מכל חברה מכל תעשיה מכל מדינה בעולם. ניתן לאתר בקלות גורמי מפתח בעזרת חיתוכים אלו ע"י ביצוע חיפוש מתקדם – Advanced Search. ניתן למצוא את החיפוש בחלקו העליון של כל דף בלינקדאין.
לחיצה על Advanced תפתח חלון המאפשר לחפש לפי חיתוכים מדוייקים. הנה דוגמא של איתור מנהלי שיווק בדרגת סמנכ"ל (VP Marketing) בישראל הקשורים אליי באופן ישיר או במרחק קשר אחד ממני (כלומר, יש אדם משותף המקשר בינינו), או שנמצאים באותם קבוצת העניין אליהם אני הצטרפתי. בנוסף, בוצע חיתוך נוסף כדי לאתר רק את אלו הנמצאים בתחום פיתוח תוכנה. כלומר – סמנכ"לי שיווק בישראל בתחום התוכנה הקשורים אלי בקשר ישיר, או ברמה שנייה, או באותה קבוצת עניין.
לחיצה על כפתור Search תפתח עמוד תוצאות חיפוש מפולח היטב לפי ההגדרות שלי:
לינקדאין בונה את השילוט שמוביל אתכם ללקוח האידיאלי שלכם
לא רק שלינקדאין מציגה רשימה של כל אנשי המפתח, מקבלי ההחלטות שביקשתם שתציג, היא גם מראה לכם את הדרך להגיע לאותם מקבלי ההחלטות. הכלי הזה מאפשר לכם לפנות לאדם המהווה קשר משותף בינכם לבין איש המפתח אליו אתם רוצים להגיע.
ניתן אפילו לבקש באמצעות לינקדאין מאחד האנשים המשותפים בינכם שיכיר לכם את גורם המפתח אליו תרצו להגיע. האופציה הזאת אינה מומלצת, כיוון שאת בקשת ההיכרות שאתם שולחים לחבר שלכם יכול לראות גם גורם המפתח אליו אתם מנסים להגיע. רוב האנשים לא מודעים לעובדה זו ושולחים בקשות היכרות עם מידע שלא היו רוצים שיגיע לאיש המטרה.
הדרך המומלצת ביותר לעשות זאת היא "להפוך את זה לאישי" ולהתקשר לחבר המקשר בינכם, להציג את העניין ולבקש היכרות אישית שבאמת תפתח את הדלת. בדרך זו תצליחו לקבוע פגישה עם איש המטרה ולפתוח את הדלת להזדמנות עסקית שכנראה לא היתה קיימת אם לא הייתם מצליחים לאתר את קהל היעד שלכם בצורה ממוקדת ואת הקשרים העסקיים המובילים אליו. זהו נטוורקינג במלוא הדרו.