כל הדרכים מובילות לליד

מנהלי שיווק נדרשים לתמרן, בדרך כלל, תחת תקציב מוגבל המוקדש לשיווק באינטרנט. פעילויות שיווק אלו אמורות להוביל לתוצאות איכותיות במגוון ערוצי השיווק, כאשר אחד הפרמטרים החשובים ביותר, אם לא החשוב שבהם, הוא איסוף לידים באמצעות אתר האינטרנט של החברה. לליד הנכסף דרכים רבות שבהן הוא מגיע אלינו – וכמנהלי שיווק יש צורך להכירם ועל בסיסם לחלק את התקציב.

לכאורה, דרכו של הליד אלינו אמורה להיות פשוטה ואינטואיטיבית. כאשר אנו בונים אתר, אנחנו מצפים שהגולש – הלקוח העתידי – יביע התעניינות מהירה ככל הניתן וישאיר את פרטיו מיד בתום קריאת דף הנחיתה השיווקי. אולם המבקרים באתרכם, למרות שהגיעו מאותו תחום עניין, אינם מקשה אחת. יש גולשים לא מעטים שמהססים להשאיר את פרטיהם האישיים ומעוניינים לעשות זאת רק לאחר מחקר מעמיק יותר והתלבטויות. הם יעשו זאת, סביר להניח, דרך תקשורת בערוצי פרסום מקוונים שונים.

חשבו, למשל, על גולש שלחץ על המודעה הממומנת האטרקטיבית שלכם. אותו גולש אקראי לא השאיר את פרטיו בשלב הראשון, אך חזר לאתר לאחר מכן דרך תוצאות החיפוש האורגני. ייתכן כי הוא אף עשה זאת באמצעות חיפוש שם המותג שלכם, ולא בביטוי הכללי אשר הפעיל ברשת החיפוש את המודעה שלכם. כלומר, המודעה הממומנת חשפה בשלב הראשון את הגולש לחברה ולשירותיה והזכירה לגולש שיש לו לאן לחזור. בעקבות זאת, נוצר "ליד" שמקורו אורגני. מבחינת הנתונים היבשים ב-Adwords, הקליק הראשוני על המודעה לא הביא להמרה. אך מבחינה מעשית, דרכו של הליד החלה באותו קליק.

כיצד נוכל לדעת את הנתיב שהוביל את הליד אלינו?

הכלים החדשים לבחינת ההמרות ב-Google Analytics יכולים לסייע בצורה טובה מאוד. במסך העבודה ניתן לראות תחת Conversions, מעבר לכמות ההמרות הכללית, ניתוח ברמות שונות לגבי לידתו של הליד – הן ברמת האתר כולו והן ברמת הקמפיין ב-AdWords בלבד. במסגרת כלים אלו, ניתן לדעת את כמות הביקורים באתר שנדרשו על מנת שכל המרה תצא לפועל, וכן את משך הזמן (בימים) מהביקור הראשון באתר ועד לרגע בו הושארו פרטים.

אחד הפרמטרים החשובים הוא ה-Assisted Conversions – או במילים אחרות, הלידים שהגיעו לאחר שני ביקורים או יותר באתר. התוצאה המוצגת בחלון זה ב- Analytics מראה לנו את המקור לאינטראקציה הראשונית עם הגולשים שנזקקו לשני ביקורים ומעלה. 

Assisted Conversions

(לחצו על התמונה להגדלה)

מידע רב ומשמעותי ניתן למצוא גם תחת לשונית Top Conversion Paths. בלשונית זו, ניתן לראות את נתיב ההמרה במלואו – מהרגע שבו הגולש נחשף אליכם לראשונה ועד להשלמת המטרה (Goal) שהוגדרה במערכת Analytics.

Top Conversion Paths

(לחצו על התמונה להגדלה)

כמנהלי שיווק הנדרשים לקבל החלטות הנוגעות לחלוקת תקציב בין פרסום מודעות בגוגל, קידום אורגני ושיווק ברשתות חברתיות, זהו אחד הכלים המשמעותיים בעינינו שיש לבחון בטרם קבלת החלטה הנוגעת ליעילותם של ערוצי השיווק. במיוחד נכון הדבר לקמפיינים ממומנים ב- AdWords ובחינת יעילותם. ייתכן מאוד כי גם אם קמפיין אינו ממיר באופן ישיר – כלומר, אינו בא לידי ביטוי בדו"חות ביצועי הקמפיין של AdWords – הוא יכול להביא לכם המרות באופן עקיף, באמצעות הגברת המודעות של המחפשים בגוגל למותג.

Gali Soudak, Founder & CEO

Gali Soudak, Founder & CEO

For the last 15 years, I tested various online marketing strategies to generate high quality leads across numerous industries. I view myself as an army general, building a strategy to overcome my competitor’s marketing army.

Related Topics

כך שדרגה לינקדאין את מערכת הפרסום שלה

לינקדאין ביצעה שינויים ושיפורים בפלטפורמה שלה, על מנת להפוך לאטרקטיבית יותר בקרב נגד ענקיות מדיה חברתית כמו פייסבוק וטוויטר על נתח תקציבי המפרסמים. בעולם השיווק…

Daze academy

שיווק בלינקדאין

הצטרפו לגלי סודאק לקורס אינטנסיבי שמכסה את היסודות ומעבר לשיווק B2B בלינקדאין. למדו כיצד לנהל מיתוג אישי ואסטרטגיית מנהיגות מחשבתית, מודעות והסברה, והצטיידו במיומנויות הדרושות בכדי למנף את פלטפורמת הרשת המקצועית הגדולה בעולם, כדי שתוכלו לעמוד ביעדים העסקיים שלכם.ן.

אימוני האבספוט

לדעת כיצד להגדיר את מערכת HubSpot הוא המפתח לאוטומציה יעילה. בסדנה זו, Resa Gooding, מנהלת בכירה בהאבספוט, תלמד אתכם.ן את כל מה שצריך לדעת על כלי אוטומציית השיווק המועדף בעולם מ-א׳ עד ת׳, כולל תכונות וטקטיקות מפתח ליצירת רשימות מיקוד לקהל, זרימות מסע לקוחות, מעקב, אופטימיזציה ועוד…

אסטרטגיית שיווק דיגיטלי

גלי סודק בוחנת את היסודות של אסטרטגיית שיווק דיגיטלי, החל מהמרכיבים והיעדים ועד לתכנון ולביצוע. ביחד נחקור מקרים מהעולם האמיתי, וגישות שונות למיקוד, יצירת תוכן והפצת ערוצים שיביאו תוצאות. הכינו את הצוות שלכם.ן ליצור וליישם אסטרטגיות שיווק דיגיטליות מוצלחות, מאוד! – באופן עצמאי.

כלי דוחות ואנליזה מתקדמים

קבלו מנה כפולה של הדרכת מומחים עם גלי סודק ו-Resa Gooding כשהן בוחנות את השיטות והכלים למדידה ואופטימיזציה של שיווק דיגיטלי. גלו כיצד להיות מונעים מנתונים, כיצד לחתוך ולחבר נתונים בכדי לקבל את התובנות המשמעותיות ביותר, כיצד לעבוד עם מדדים ו-KPI, ובאילו דוחות עליכם.ן להשתמש כדי להגיע לתוצאות אמיתיות.