חמישה כללי יסוד לחווית משתמש נכונה

מאת דנה גולדשטיין, סמנכ"ל לקוחות ופיתוח מקצועי, Daze Online Marketing

במציאות הדיגיטאלית המאפיינת את חיינו, אתר האינטרנט שלנו מחליף בפועל את חלון הראווה של החנויות ברחוב. מעבר לכך שעליו להיות אסתטי ונקי ולהציג ללקוח הפוטנציאלי מידע רלבנטי, מרכיב מהותי נוסף אשר עם הזמן הולך ומקבל יותר ויותר חשיבות בתכנון האתרים הוא חוויית המשתמש. בדיוק כמו חלון הראווה, אתר האינטרנט שלנו צריך להיות נגיש וברור, והגלישה והניווט בו צריכים להיות פשוטים ואינטואיטיביים גם למשתמש פחות טכנולוגי. חברות גדולות מבצעות תהליכי אפיון במאות אלפי דולרים, אבל גם עסקים קטנים ובינוניים יכולים לבצע בעצמם אפיון פשוט לאתר אשר ישפר פלאים את חוויית הגלישה בו.

1.  ניווט והתמצאותבמרבית האתרים ניתן היום לסמן לגולש בצורה פשוטה היכן באתר הוא נמצא. כדאי להדגיש לגולש בדיוק היכן הוא נמצא באמצעות הדגשה של התפריט שבו אנחנו נמצאים, ולהראות לו את הנתיב שדרכו הגיע למיקום הנוכחי באמצעות "פירורי לחם" בראש העמוד, או, תעזרו לגולש להבין היכן הוא נמצא על מנת להקל על הניווט וההתמצאות באתר.

(נתיב "פירורי לחם" – Breadcrumbs)

2. אינטראקטיביותעזרו לגולש להבין אילו חלקים של האתר הם אינטראקטיביים. בין אם באמצעות הגדרת Mouse-Over בפריטי תפריט, או שינוי אייקון הסמן כאשר מרחפים מעל קישורים, כאשר הגולש מזהה בצורה ויזואלית שפריט כלשהו הוא לחיץ פעולת הלחיצה היא כמעט אינסטינקטיבית, זה מפתה ללחוץ ולראות לאן זה מוביל.

3. אחידות מומלץ מאוד לשמור על אחידות בעיצוב עמודי האתר. כך למשל כדאי להשתמש בפונט מסוג Arial בגודל  12, שתמיד ייראה זהה ואחיד בכל סוגי הדפדפנים בגוף הטקסט. בנוסף, להקפיד שלא לעשות שינויים תכופים של צבעי הטקסט וגודלו, להשתמש בקו תחתון רק בקישורים, להקפיד על רווחים בין טקסט לתמונות, לשמור על גודל אחיד של התמונות ברחבי האתר. ככל שהעיצוב וההעמדה יהיו אחידים יותר לאורך האתר, כך יהיה קל יותר לדפדף בין העמודים השונים ולקלוט את התוכן.

(אתר ללא אחידות)

4.  שמרו על פשטותעיצוב ייחודי ומעניין הוא אמנם ערך מוסף חשוב, אבל בה בעת לא צריך "להמציא את הגלגל". אלא אם מדובר בעיצוב ובניית אתר ברמה מקצועית גבוהה על ידי אנשי מקצוע מיומנים, מומלץ מאוד לשמור על מבנה אתר קלאסי ופשוט. אשר מקל על הגולשים לגלוש באתר. מבנה פשוט  כולל: באנר עליון המשלב את לוגו העסק, כותרת תחתונה עם דרכי ההתקשרות עם העסק, שורת תפריטים קצרה, סרגל צד עם טופס יצירת קשר וטקסט שיווקי/תדמיתי במרכז. מומלץ כי התפריט יכיל לפחות את הפריטים הבאים: עמוד הבית, אודות, עמוד מוצר, עמוד יצירת קשר . כמו כן כדאי להקפיד שהלוגו יהיה מקושר תמיד לעמוד הבית. אלא אם יש צורך מהותי מומלץ שלא יהיו יותר מ-5 לשוניות בתפריט.

5.  הקלו על הגולש לדבר איתכם – ככל שתתנו לגולש יותר הזדמנויות וכלים ליצור איתכם קשר, כך יגדל הסיכוי שירצה לעשות זאת. כך למשל מומלץ שטופס יצירת קשר יופיע בצד העמוד מעל הגלילה, ועוד מומלץ שיחד איתו יופיע בצורה ברורה גם מספר הטלפון שלכם. במידה ויש גלילה בעמוד אפשר וכדאי להוסיף טופס יצירת קשר גם בתחתית העמוד. בנוסף כמובן יש להקים עמוד יצירת קשר ייעודי, וכן להקפיד שבעמוד זה, כמו גם בכותרת התחתונה הקבועה של האתר, מופיעות כל דרכי ההתקשרות האפשרויות איתכם.

אפיון האתר הוא חלק מקדים מהותי בבנייתו. תכנון נכון של האתר, ובכלל זה מיקומי המרכיבים השונים ותוכנם, תוך יישום של הדגשים הפשוטים אותם ציינתי, יקל על תהליך העיצוב והתכנות, אך חשוב מכך, יעזור לכם לתת לגולש נתיב גלישה פשוט, נגיש וקל ל"עיכול", ובסופו של דבר יוביל ליותר המרות וליותר הזדמנויות מכירה איכותיות.

 

Gali Soudak, Founder & CEO

Gali Soudak, Founder & CEO

For the last 15 years, I tested various online marketing strategies to generate high quality leads across numerous industries. I view myself as an army general, building a strategy to overcome my competitor’s marketing army.

Related Topics

כך שדרגה לינקדאין את מערכת הפרסום שלה

לינקדאין ביצעה שינויים ושיפורים בפלטפורמה שלה, על מנת להפוך לאטרקטיבית יותר בקרב נגד ענקיות מדיה חברתית כמו פייסבוק וטוויטר על נתח תקציבי המפרסמים. בעולם השיווק…

Daze academy

שיווק בלינקדאין

הצטרפו לגלי סודאק לקורס אינטנסיבי שמכסה את היסודות ומעבר לשיווק B2B בלינקדאין. למדו כיצד לנהל מיתוג אישי ואסטרטגיית מנהיגות מחשבתית, מודעות והסברה, והצטיידו במיומנויות הדרושות בכדי למנף את פלטפורמת הרשת המקצועית הגדולה בעולם, כדי שתוכלו לעמוד ביעדים העסקיים שלכם.ן.

אימוני האבספוט

לדעת כיצד להגדיר את מערכת HubSpot הוא המפתח לאוטומציה יעילה. בסדנה זו, Resa Gooding, מנהלת בכירה בהאבספוט, תלמד אתכם.ן את כל מה שצריך לדעת על כלי אוטומציית השיווק המועדף בעולם מ-א׳ עד ת׳, כולל תכונות וטקטיקות מפתח ליצירת רשימות מיקוד לקהל, זרימות מסע לקוחות, מעקב, אופטימיזציה ועוד…

אסטרטגיית שיווק דיגיטלי

גלי סודק בוחנת את היסודות של אסטרטגיית שיווק דיגיטלי, החל מהמרכיבים והיעדים ועד לתכנון ולביצוע. ביחד נחקור מקרים מהעולם האמיתי, וגישות שונות למיקוד, יצירת תוכן והפצת ערוצים שיביאו תוצאות. הכינו את הצוות שלכם.ן ליצור וליישם אסטרטגיות שיווק דיגיטליות מוצלחות, מאוד! – באופן עצמאי.

כלי דוחות ואנליזה מתקדמים

קבלו מנה כפולה של הדרכת מומחים עם גלי סודק ו-Resa Gooding כשהן בוחנות את השיטות והכלים למדידה ואופטימיזציה של שיווק דיגיטלי. גלו כיצד להיות מונעים מנתונים, כיצד לחתוך ולחבר נתונים בכדי לקבל את התובנות המשמעותיות ביותר, כיצד לעבוד עם מדדים ו-KPI, ובאילו דוחות עליכם.ן להשתמש כדי להגיע לתוצאות אמיתיות.