גוגל אדוורדס: הקמפיינים המשופרים ניידים יותר – וגם קצת יקרים יותר

ב-22 ביולי, יחל העידן החדש של פרסום גוגל אדוורדס – עידן הקמפיינים המשופרים (Enhanced Campaigns). עשר שנים לאחר השקת מערכת הפרסום הממומן, ומספר חודשים לאחר ההכרזה הראשונה על הקמפיינים המשופרים החדשים, כבר בקרוב יוחלו החידושים באופן אוטומטי על כל חשבונות המפרסמים.

בניגוד לקמפיינים הקיימים בגוגל אדוורדס, הקמפיין המשופר מאפשר למפרסמים לפעול במסגרת קמפיין אחד לקהלים ולמכשירים שונים, מבלי להצטרך להפריד ולייצר קמפיינים נפרדים למכשירים שונים. לדברי גוגל, הקמפיין המשופר מיועד להקל על המפרסמים ומנהלי הקמפיינים.

enhanced-campaigns

המעבר לקמפיינים המשופרים מסמל מבחינת גוגל את המעבר הסופי לעולם המובייל, מתוך מטרה לחזק ולמצב את גוגל כמנוע החיפוש המוביל גם בטלפונים הסלולריים. במובן הרחב יותר, גוגל מכריחה – ולא בצורה עדינה במיוחד – את המפרסמים באדוורדס להתאים את עצמם במהירות לעידן הגלישה רבת הערוצים ולהתאים את עצמם לסמארטפונים וטאבלטים בצורה הטובה והמהירה ביותר.

לזכותה של גוגל ייאמר כי שינוי זה, גם אם הוא כוחני, הוא כמעט מתבקש. המטרה המוצהרת של גוגל היא שאותו גולש שמתחבר מהמובייל בתחבורה הציבורית, עובד על המחשב השולחני במשרד ומתעדכן באמצעות הטאבלט שלו על הספה בערב  – יהנה מאותה חווית גלישה בדיוק ויקבל למדיום בו הוא משתמש באותו רגע, את המידע הרלוונטי והמועיל אותו ביקש.

מה כולל הקמפיין המשופר?

השינוי המרכזי הוא היכולת לנהל קמפיין אחד בכמה פלטפורמות במקביל – מחשבים שולחניים, סמארטפונים וטאבלטים, תוך שליטה על הגדרות הנוגעות להצעות מחיר בין המכשירים, זמני פעילות הקמפיין ואף יכולת להגדיר מודעות שמיועדות למכשירים ניידים . בהגדרתם, כל הקמפיינים יפעלו בכל המכשירים באשר הם ולא ניתן יהיה להגדיר עוד קמפיין המיועד רק למחשבים או רק לטלפונים החכמים.

  • הקמפיינים המשופרים באדוורדס כוללים גם תוספים חדשים למודעות, שנועדו במיוחד לחיזוק הכוח שלהן בגזרת המובייל והסושיאל, ומאפשרים שליטה גם ברמת קבוצות המודעות ובין מכשירים שונים:
  • כפתור התקשרות ישיר דרך הטלפון הסלולרי לבית העסק המפרסם, בצורה בולטת. בהתאם לכך, גוגל יאפשר לספור את השיחות שבוצעו דרך הקמפיין כהמרות טלפוניות, מה שישפר את יכולת מדידת ההמרות בין המכשירים השונים.
  • תוסף המיועד ליישומים (אפליקציות) למכשירים ניידים וטאבלטים, אשר גם הם יכולים להיספר כהמרות לכל דבר. 
  • קישור של המודעות בקמפיין לדף גוגל פלוס העסקי – כך שכל לחיצה תהווה "1+" על דף העסק.
  • תוסף מבצעים (Offers) – התשובה של גוגל לגרופון ולאפשרות הקופונים בפייסבוק, דרך הפרסום באדוורדס: התוסף החדש מאפשר לפרסם לצד המודעה שוברים, מבצעים והנחות רלוונטיות לגולש.

מה המשמעות למפרסמים?

המשמעות הראשונה היא שיווקית: הפרסום בטלפונים הסלולריים הופך למרכזי וחיוני במסגרת כל קמפיין ממומן בגוגל ולא ניתן להתעלם ממנו עוד. אם עדיין לא התאמתם את אתר האינטרנט של העסק שלכם לגלישה סלולרית, או לפחות יצרתם דפי נחיתה המיועדים למובייל – זה הזמן לעשות זאת!

המשמעות השנייה היא כלכלית: הפרסום באדוורדס כנראה הולך לעלות קצת יותר כסף לכל מפרסם. עד כה, הפרסום במובייל נחשב לזול במיוחד ביחס לקמפיינים שנועדו למחשבים השולחניים (סיבה טובה מספיק עבור גוגל להעלות אפקטיבית את המחירים…). עם "השוואת התנאים" ויצירת הקמפיינים המאוחדים לכלל המכשירים, צפויה עלייה במחירים עבור כל המפרסמים. ואכן, לפי מחקר עדכני שפורסם במגזין "פורבס", בחודשיים הראשונים בהם הקמפיינים המשופרים החלו לפעול בארה"ב, חלה עלייה של 6% בעלות הממוצעת לקליק (CPC). לדעת עורכי המחקר, עם המעבר הכפוי לקמפיינים המשופרים ב-22 ביולי, צפויה עלייה נוספת של 5-10% במחירים הממוצעים לקליק.

Gali Soudak, Founder & CEO

Gali Soudak, Founder & CEO

For the last 15 years, I tested various online marketing strategies to generate high quality leads across numerous industries. I view myself as an army general, building a strategy to overcome my competitor’s marketing army.

Related Topics

כך שדרגה לינקדאין את מערכת הפרסום שלה

לינקדאין ביצעה שינויים ושיפורים בפלטפורמה שלה, על מנת להפוך לאטרקטיבית יותר בקרב נגד ענקיות מדיה חברתית כמו פייסבוק וטוויטר על נתח תקציבי המפרסמים. בעולם השיווק…

Daze academy

שיווק בלינקדאין

הצטרפו לגלי סודאק לקורס אינטנסיבי שמכסה את היסודות ומעבר לשיווק B2B בלינקדאין. למדו כיצד לנהל מיתוג אישי ואסטרטגיית מנהיגות מחשבתית, מודעות והסברה, והצטיידו במיומנויות הדרושות בכדי למנף את פלטפורמת הרשת המקצועית הגדולה בעולם, כדי שתוכלו לעמוד ביעדים העסקיים שלכם.ן.

אימוני האבספוט

לדעת כיצד להגדיר את מערכת HubSpot הוא המפתח לאוטומציה יעילה. בסדנה זו, Resa Gooding, מנהלת בכירה בהאבספוט, תלמד אתכם.ן את כל מה שצריך לדעת על כלי אוטומציית השיווק המועדף בעולם מ-א׳ עד ת׳, כולל תכונות וטקטיקות מפתח ליצירת רשימות מיקוד לקהל, זרימות מסע לקוחות, מעקב, אופטימיזציה ועוד…

אסטרטגיית שיווק דיגיטלי

גלי סודק בוחנת את היסודות של אסטרטגיית שיווק דיגיטלי, החל מהמרכיבים והיעדים ועד לתכנון ולביצוע. ביחד נחקור מקרים מהעולם האמיתי, וגישות שונות למיקוד, יצירת תוכן והפצת ערוצים שיביאו תוצאות. הכינו את הצוות שלכם.ן ליצור וליישם אסטרטגיות שיווק דיגיטליות מוצלחות, מאוד! – באופן עצמאי.

כלי דוחות ואנליזה מתקדמים

קבלו מנה כפולה של הדרכת מומחים עם גלי סודק ו-Resa Gooding כשהן בוחנות את השיטות והכלים למדידה ואופטימיזציה של שיווק דיגיטלי. גלו כיצד להיות מונעים מנתונים, כיצד לחתוך ולחבר נתונים בכדי לקבל את התובנות המשמעותיות ביותר, כיצד לעבוד עם מדדים ו-KPI, ובאילו דוחות עליכם.ן להשתמש כדי להגיע לתוצאות אמיתיות.