במרחק לחיצה: החידושים המרכזיים בגוגל אדוורדס למובייל

אתם ודאי מכירים את הסיטואציה הזו מחיי היום-יום שלכם: שיחת סלון טיפוסית עם המשפחה או החברים, שמתגלגלת לחיפוש מידע בטלפון הסלולרי על ידי אחד המשתתפים בשיחה. מחיפוש מידע על יעד לחופשה המשפחתית בקיץ הקרוב ועד לבדיקת תוצאות משחקי הכדורגל מהמחזור האחרון – הכל נמצא במרחק שליפת הסמארטפון מהכיס. לפי גוגל, עד שנת 2013, יותר אנשים ישתמשו בטלפונים הניידים מאשר במחשבים האישיים על מנת להתחבר לרשת.

הגידול המתמיד במקומם של הסמארטפונים בחווית הגלישה שלנו, מהווה גם הזדמנות עצומה למפרסמים הישראליים. כיוון שהתחום יחסית בחיתוליו, פרסום במובייל נחשב זול יחסית (לפחות בינתיים) מאשר פרסום המיועד לגולשי מחשבים נייחים וניידים. כיום, עסקים רבים כבר מבינים כי עליהם להיכנס לזירת המובייל ולהיות קרובים ככל שניתן ללקוחותיהם הפוטנציאליים – במרחק לחיצה אחת על המכשיר הסלולרי.

כעת, מפרסמים בגוגל אדוורדס נהנים מגישה ישירה להופעה במגוון אפליקציות במערכות ההפעלה השונות לטלפונים הסלולריים, המתפקדות כרשת מדיה סלולרית עצומה – AdMob. זאת, באמצעות שימוש בממשק המשתמש היעיל של אדוורדס, המאפשר ניהול חכם, ממוקד ומפורט, ממש כמו בקמפיינים המיועדים ל-Web. השימוש באדוורדס מאפשר ליצור ולנהל קמפיינים שיכולים לפעול בלמעלה מ-300 אלף אפליקציות – ברחבי העולם ועל פי מדינות שונות. כמו כן, ניתן לדעת בדיוק באיזו אפליקציה המודעות מתפרסמות ולבחור להסיר אפליקציות שבהן המודעות אינן עובדות בצורה הטובה ביותר ולבצע אופטימיזציה. 

בחירת האפליקציה המתאימה לפרסום

ממשק גוגל אדוורדס מאפשר קמפיינים ממוקדים במיוחד. ניתן לפרסם באפליקציות נבחרות וספציפיות, על פי מידת ההתאמה של האפליקציה לתחום השירותים שמציע המפרסם. כמו כן, ניתן לבחור באפליקציה ספציפית, בקבוצת אפליקציות על פי תחומים (למשל, משחקים או אופנה) או במבחר אפליקציות על פי תחומי העניין של הגולש, בדומה לפרסום ברשת המדיה של אדוורדס. לא פחות חשוב מכך, הקמפיינים ניתנים למיקוד בפרמטרים חשובים כמו הסמארטפון או הטאבלט בו משתמש הלקוח הפוטנציאלי– כלומר, להתאים פרסומות רק למשתמשים במכשירים מסוימים (למשל, משתמשים במכשירי גלאקסי 3S בלבד) או לפי יצרנים (סמסונג בלבד). כך הדבר גם לגבי מערכות ההפעלה ואפילו ניתן למקד את הקמפיין עבור גירסאות שונות של אותה מערכת הפעלה. אלמנטים אלו מאפשרים גמישות ומיקוד המציבים את גוגל בחזית הפרסום במובייל.

אחד החידושים המעניינים והמשתלמים ביותר למפרסמים שגוגל מציגה בקמפיינים מבוססי-אפליקציות סלולריות, הוא מתן מענה לחשש מרכזי עבור מפרסמים ברשתות מדיה – בזבוז כספים ע"י לחיצות בטעות על הפרסומות. גוגל הציגה את מודל "קליק וחצי" , כך שלחיצה על מודעה ממומנת בזמן שימוש באפליקציה, תחייב אישור נוסף לפתיחת דף הנחיתה הסלולרי של המפרסם. מצד אחד, הדבר עלול להוביל לירידה באחוזי ההקלקות (CTR) ולפגוע בקמפיין. עם זאת, שיטת ה"קליק וחצי" מאפשרת להפנות את המשאבים לטובת הגולשים שבאמת מתעניינים בפרסומת, כך שאלו יהיו קליקים איכותיים עם סיכוי גבוה יותר להמרה איכותית.

מתוך הבנה ברורה כי העולם המקוון פונה יותר ויותר לטלפונים הניידים, גוגל הציבה יעד ברור לשנים הקרובות – להוביל את תחום הפרסום במובייל, באמצעות ממשקי השיווק המוכרים של אדוורדס, המאפשרים פילוח איכותי של הלקוחות הפוטנציאליים. באותה מידה, גם בעלי עסקים ומפרסמים נדרשים לשים את האצבע על הדופק הסלולרי ולהפנות לו משאבים בהתאם.

Gali Soudak, Founder & CEO

Gali Soudak, Founder & CEO

For the last 15 years, I tested various online marketing strategies to generate high quality leads across numerous industries. I view myself as an army general, building a strategy to overcome my competitor’s marketing army.

Related Topics

כך שדרגה לינקדאין את מערכת הפרסום שלה

לינקדאין ביצעה שינויים ושיפורים בפלטפורמה שלה, על מנת להפוך לאטרקטיבית יותר בקרב נגד ענקיות מדיה חברתית כמו פייסבוק וטוויטר על נתח תקציבי המפרסמים. בעולם השיווק…

Daze academy

שיווק בלינקדאין

הצטרפו לגלי סודאק לקורס אינטנסיבי שמכסה את היסודות ומעבר לשיווק B2B בלינקדאין. למדו כיצד לנהל מיתוג אישי ואסטרטגיית מנהיגות מחשבתית, מודעות והסברה, והצטיידו במיומנויות הדרושות בכדי למנף את פלטפורמת הרשת המקצועית הגדולה בעולם, כדי שתוכלו לעמוד ביעדים העסקיים שלכם.ן.

אימוני האבספוט

לדעת כיצד להגדיר את מערכת HubSpot הוא המפתח לאוטומציה יעילה. בסדנה זו, Resa Gooding, מנהלת בכירה בהאבספוט, תלמד אתכם.ן את כל מה שצריך לדעת על כלי אוטומציית השיווק המועדף בעולם מ-א׳ עד ת׳, כולל תכונות וטקטיקות מפתח ליצירת רשימות מיקוד לקהל, זרימות מסע לקוחות, מעקב, אופטימיזציה ועוד…

אסטרטגיית שיווק דיגיטלי

גלי סודק בוחנת את היסודות של אסטרטגיית שיווק דיגיטלי, החל מהמרכיבים והיעדים ועד לתכנון ולביצוע. ביחד נחקור מקרים מהעולם האמיתי, וגישות שונות למיקוד, יצירת תוכן והפצת ערוצים שיביאו תוצאות. הכינו את הצוות שלכם.ן ליצור וליישם אסטרטגיות שיווק דיגיטליות מוצלחות, מאוד! – באופן עצמאי.

כלי דוחות ואנליזה מתקדמים

קבלו מנה כפולה של הדרכת מומחים עם גלי סודק ו-Resa Gooding כשהן בוחנות את השיטות והכלים למדידה ואופטימיזציה של שיווק דיגיטלי. גלו כיצד להיות מונעים מנתונים, כיצד לחתוך ולחבר נתונים בכדי לקבל את התובנות המשמעותיות ביותר, כיצד לעבוד עם מדדים ו-KPI, ובאילו דוחות עליכם.ן להשתמש כדי להגיע לתוצאות אמיתיות.