בורסת הפרחים בהולנד – מפלאי העולם העסקי

בספטמבר האחרון, רגע לפני ראש השנה, זכינו לחוויה נדירה: ביקור מודרך באחת התופעות המיוחדות והמרשימות בעולם העסקים – בורסת הפרחים בהולנד.

קשה לתאר במילים עד כמה המכונה הזאת משומנת היטב. מדובר בגאונות עסקית מהשורה הראשונה. סדר מופתי, תכנון לוגיסטי ראוי להערצה, תכולת מוצרים והיקף מכירות בגודל בלתי נתפס. מי היה מאמין שבכל יום נולדים כל כך הרבה פרחים.

אילו רק ידעתם כמה מייגע המסע שעובר כל פרח, כל גבעול וגבעול עד אשר מגיע לאגרטל שלכם בשבת, סביר שהייתם מעריכים את הזר הזה הרבה יותר. זה מתחיל בשדה של כל חקלאי ברחבי העולם אשר קוצר את הפרחים, חופן יחדיו 50 גבעולים קשורים בסרט, אורז את הסחורה בארגזי קרטון דחוסים היטב, ושולח את הארגזים הכבדים במשאית הישר לשילוח (באויר או בים, תלוי בסוג הפרח).

הארגזים מגיעים לבורסת הפרחים לידי פורקי קרטונים מנוסים אשר מוציאים את הפרחים מהקרטון ומעבירים אותם לדליי מים. הפרחים המסכנים זוכים לראות אור יום ולנשום לראשונה לאחר מסע של 36 שעות מהרגע שנקטפו. מרגע זה הם מאוחסנים על עגלות נעות ומחכים לפתיחת יום המסחר.

עם תחילת המסחר, כמו שעון שוויצרי, עגלות הפרחים נעות על מסלול אוטומטי ומגיעות לחדרי המסחר, בהם יושבים קניינים גדולים וותיקים אשר בכל יום מחליטים כמה הם מוכנים לשלם עבור כל סוג פרח קובעים את מחירי השוק בהתאם לביקוש והיצע, בדומה לדרך בה עובדת כל בורסה פיננסית.

בתום יום המסחר, כל קניין מקבל בדיוק את עגלות הפרחים אותם רכש הישר למשאיות ההפצה שלו המגיעות לכל רחבי אירופה ומפיצות פרחים לחנויות פרחים ורשתות שונות. התהליך הזה תוכנן בצורה כל כך מדוייקת למוצר טרי בעל אורך חיים קצר. אולי זה לא פלא שרק בהולנד זה עובד כי כדי לנהל אופרציה כזאת, נדרש אופי תרבותי ייחודי.

Gali Soudak, Founder & CEO

Gali Soudak, Founder & CEO

For the last 15 years, I tested various online marketing strategies to generate high quality leads across numerous industries. I view myself as an army general, building a strategy to overcome my competitor’s marketing army.

Related Topics

כך שדרגה לינקדאין את מערכת הפרסום שלה

לינקדאין ביצעה שינויים ושיפורים בפלטפורמה שלה, על מנת להפוך לאטרקטיבית יותר בקרב נגד ענקיות מדיה חברתית כמו פייסבוק וטוויטר על נתח תקציבי המפרסמים. בעולם השיווק…

Daze academy

שיווק בלינקדאין

הצטרפו לגלי סודאק לקורס אינטנסיבי שמכסה את היסודות ומעבר לשיווק B2B בלינקדאין. למדו כיצד לנהל מיתוג אישי ואסטרטגיית מנהיגות מחשבתית, מודעות והסברה, והצטיידו במיומנויות הדרושות בכדי למנף את פלטפורמת הרשת המקצועית הגדולה בעולם, כדי שתוכלו לעמוד ביעדים העסקיים שלכם.ן.

אימוני האבספוט

לדעת כיצד להגדיר את מערכת HubSpot הוא המפתח לאוטומציה יעילה. בסדנה זו, Resa Gooding, מנהלת בכירה בהאבספוט, תלמד אתכם.ן את כל מה שצריך לדעת על כלי אוטומציית השיווק המועדף בעולם מ-א׳ עד ת׳, כולל תכונות וטקטיקות מפתח ליצירת רשימות מיקוד לקהל, זרימות מסע לקוחות, מעקב, אופטימיזציה ועוד…

אסטרטגיית שיווק דיגיטלי

גלי סודק בוחנת את היסודות של אסטרטגיית שיווק דיגיטלי, החל מהמרכיבים והיעדים ועד לתכנון ולביצוע. ביחד נחקור מקרים מהעולם האמיתי, וגישות שונות למיקוד, יצירת תוכן והפצת ערוצים שיביאו תוצאות. הכינו את הצוות שלכם.ן ליצור וליישם אסטרטגיות שיווק דיגיטליות מוצלחות, מאוד! – באופן עצמאי.

כלי דוחות ואנליזה מתקדמים

קבלו מנה כפולה של הדרכת מומחים עם גלי סודק ו-Resa Gooding כשהן בוחנות את השיטות והכלים למדידה ואופטימיזציה של שיווק דיגיטלי. גלו כיצד להיות מונעים מנתונים, כיצד לחתוך ולחבר נתונים בכדי לקבל את התובנות המשמעותיות ביותר, כיצד לעבוד עם מדדים ו-KPI, ובאילו דוחות עליכם.ן להשתמש כדי להגיע לתוצאות אמיתיות.