איך תימנעו מחמש הטעויות הנפוצות ביותר בלינקדאין?

אנשי מקצוע רבים, כמו גם מחפשי עבודה, מתעלמים מכוחה ההולך ומתעצם של לינקדאין ככוח משמעותי לצרכי שיווק, תדמית מקצועית וחיפוש עבודה. פעולות שיווק בלינקדאין יכולות להיות אפקטיביות מאוד, אך לא מעט אנשים נתקלים בקשיים ובחוסר הבנה של לינקדאין, שגורם להם לוותר במהירות על כלי כ"כ חיוני.

הנקודה המרכזית שחשוב להבין, בניגוד לנטייה של בעלי עסקים לא מעטים ובוודאי של מחפשי משרות, היא שלינקדאין איננו כלי עבודה (ודאי לא סתם כלי עבודה), אלא לפני הכול רשת חברתית. כמו כל רשת חברתית, ללינקדאין מערכת נורמות וכללי התנהגות שחשוב להבין לפני תחילת השימוש בה. בפוסט הקודם התייחסנו לחמישה כללים שיסייעו להתנהלות נכונה בלינקדאין – כאן נמנה את חמש הנקודות המרכזיות שגורמות לאנשי מקצוע להיכשל בפעילות ונסביר איך ניתן להימנע ממכשולים אלו.

לא לשלוח הודעות ספאם פרטיות לחברים: זהו כלל ברזל ברשת מקצועית. כמו בכל מקום אחר, גם בלינקדאין אנשים לא סובלים הודעות רבות ועמוסות שברור מהן שהן נועדו לקידום עצמי. בררו לפני השליחה למי אתם שולחים ובעיקר מה תוכן המשלוח. הנמען יחפש את הערך עבורו, לא את הערך שלכם. הדבר נכון במיוחד לחברים חדשים – אל תהפכו את הקשר הראשון שלכם עמם כחברים לספאם אגרסיבי.

לא להציף את הרשת שלכם בעדכונים: המשך ישיר לכלל הקודם. העדכונים שלכם בפרופיל האישי, וגם בדף העסקי כמובן, צריכים להיות ענייניים, ברורים, מעניקים ערך לרשת המקצועית שלכם ובעיקר במינון הנכון. הסתפקו בעדכון אחד ביום.

לא לזלזל בהמלצות – אך גם לא "להידחף": המלצות (Recommendations) ותמיכות (Endorsements) הן חלק חשוב במיוחד בקידום ושיפור הפרופיל האישי וכדאי מאוד לפעול להשגת המלצות מאנשי הקשר שלכם. אך חשוב לקחת אותן ברצינות הראויה כדי לא להיכשל: היו אמיתיים, אל תבקשו או תעניקו המלצה לאיש קשר שאינם מכירים באמת ויכולים להעיד על איכותו. בכל הנוגע לתמיכות, אם בחרתם לתמוך (Endorse) בכישוריו של אחד מאנשי הקשר שלכם, והוא לא החזיר לכם תמיכה משלו – המשיכו הלאה ואל תנדנדו לו!

המלצות לינקדאין

לא לקדם את עצמכם באגרסיביות בקבוצות: קבוצות לינקדאין (LinkedIn Groups) נועדו בדרך כלל לניהול שיחה מקצועית, איכותית ובאווירה חיובית בעולמות תוכן מקצועיים שונים. למשתמשים הפעילים בקבוצות אילו אין עניין או סבלנות למשווקים אגרסיביים וחסרי בושה, ובעיקר לא למנהלי הקבוצות שעשויים להרחיק משתמשים. לפני פרסום בקבוצה, קראו היטב את כללי הקבוצה (אם נוסחו).

לא להתייחס ללינקדאין כמו לפייסבוק: לינקדאין היא אמנם רשת חברתית, אך בעלת אופי פרופסיונאלי והעדכונים שלכם בפרופיל האישי צריכים להישאר בתחום המקצועי בלבד. זוהי גם הציפייה של החברים שלכם. זה איננו המקום להתחנן ללייקים בפייסבוק, לפרסם תמונות של חיית המחמד שלכם מאינסטגרם או לפנות לעצות מ"מוח כוורת" בטוויטר. כמו כן, כל עוד ברשתות חברתיות אחרות אינכם מייצרים תוכן ייחודי להן (למשל, סרטון יוטיוב), שיכול לתת ערך אמיתי לרשת המקצועית שלכם, הימנעו מעירוב מיותר ולא טבעי. לינק לטוויטר הפרטי שלכם בדף הפרופיל האישי שלכם הוא די והותר.

Gali Soudak, Founder & CEO

Gali Soudak, Founder & CEO

For the last 15 years, I tested various online marketing strategies to generate high quality leads across numerous industries. I view myself as an army general, building a strategy to overcome my competitor’s marketing army.

Related Topics

כך שדרגה לינקדאין את מערכת הפרסום שלה

לינקדאין ביצעה שינויים ושיפורים בפלטפורמה שלה, על מנת להפוך לאטרקטיבית יותר בקרב נגד ענקיות מדיה חברתית כמו פייסבוק וטוויטר על נתח תקציבי המפרסמים. בעולם השיווק…

Daze academy

שיווק בלינקדאין

הצטרפו לגלי סודאק לקורס אינטנסיבי שמכסה את היסודות ומעבר לשיווק B2B בלינקדאין. למדו כיצד לנהל מיתוג אישי ואסטרטגיית מנהיגות מחשבתית, מודעות והסברה, והצטיידו במיומנויות הדרושות בכדי למנף את פלטפורמת הרשת המקצועית הגדולה בעולם, כדי שתוכלו לעמוד ביעדים העסקיים שלכם.ן.

אימוני האבספוט

לדעת כיצד להגדיר את מערכת HubSpot הוא המפתח לאוטומציה יעילה. בסדנה זו, Resa Gooding, מנהלת בכירה בהאבספוט, תלמד אתכם.ן את כל מה שצריך לדעת על כלי אוטומציית השיווק המועדף בעולם מ-א׳ עד ת׳, כולל תכונות וטקטיקות מפתח ליצירת רשימות מיקוד לקהל, זרימות מסע לקוחות, מעקב, אופטימיזציה ועוד…

אסטרטגיית שיווק דיגיטלי

גלי סודק בוחנת את היסודות של אסטרטגיית שיווק דיגיטלי, החל מהמרכיבים והיעדים ועד לתכנון ולביצוע. ביחד נחקור מקרים מהעולם האמיתי, וגישות שונות למיקוד, יצירת תוכן והפצת ערוצים שיביאו תוצאות. הכינו את הצוות שלכם.ן ליצור וליישם אסטרטגיות שיווק דיגיטליות מוצלחות, מאוד! – באופן עצמאי.

כלי דוחות ואנליזה מתקדמים

קבלו מנה כפולה של הדרכת מומחים עם גלי סודק ו-Resa Gooding כשהן בוחנות את השיטות והכלים למדידה ואופטימיזציה של שיווק דיגיטלי. גלו כיצד להיות מונעים מנתונים, כיצד לחתוך ולחבר נתונים בכדי לקבל את התובנות המשמעותיות ביותר, כיצד לעבוד עם מדדים ו-KPI, ובאילו דוחות עליכם.ן להשתמש כדי להגיע לתוצאות אמיתיות.