איך לתרגם את הקבוצה שלך בלינקדאין לכסף?

הקמת קבוצות בלינקדאין הן הדרך הטובה ביותר להזרמת תנועה איכותית ורלוונטית לאתר או לדפי המכירה\נחיתה של העסק שלכם.

אחרי שהקמתם עמוד בפייסבוק, צייצתם בטוויטר ופתחתם חשבון בגוגל פלוס-הגיע הזמן לעשות שיווק בלינקדאין ולתרגם פעילות ברשת חברתית לכסף!

למה לינקדאין?

לינקדאין היא רשת חברתית-עסקית הגדולה ביותר! פה לא תמצאו תמונות של חתולים וסרטונים של תינוקות. לכאן מגיעים אנשים המעוניינים ליצור קשרים עסקיים: חיפוש עבודה, הצעת משרות או בכדי לקרוא תובנות חדשות בתחום המקצועי שלהם ולהביע את דעתם בדיונים השונים. מנהלי שיווק שישכילו לעשות  שיווק בלינקדאין יצעדו צעד משמעותי שעשוי להפוך את החברה לאוטוריטה בתחומה, תקדם אתכם ואת החברים בקבוצה בפן המקצועי ותאפשר לכם להגיע לקהל היעד שאתם מעוניינים בו.

מה תרוויחו מהקמת קבוצה בלינקדאין?

  • הרבה תנועה איכותית ורלוונטית לאתר שלכם! חברות רבות מתלוננות על כך שהן מקבלות תנועה מרשתות חברתיות, אבל היא לא רלוונטית. קבוצה טובה בלינקדאין = הרבה לידים (Leads) מעולים.
  • תמנעו מ"רעשי הרקע" (קמפיינים לא רלוונטיים, מדיה חברתית שלא מביאה תוצאות), ותשמיעו את הקול הייחודי של העסק שלכם באופן צלול.
  • תגיעו לקהל היעד הספיציפי  לכם, יתרה מכך- אתם תצרו קשרים אישיים עם מקבלי ההחלטות בקרב הלקוחות שלכם.
  • עם הקמת הקבוצה- השליטה בידיים שלכם: אתם תוכלו למצב את העסק שלכם כאוטוריטה בתחומכם, לעורר דיונים מקצועיים בתחום ולהפוך לאוטוריטה בקרב קהל היעד שלכם!
  • הכלים בלינקדאין מאפשרים לכם לשלוח הודעות\מיילים ומסרים באופן אוטומטי לכל חברי הקבוצה!
  • עזרה הדדית-מנהלי קבוצה שישכילו לעזור לחברים בקבוצה, בין אם במציאת קבוצה או בתשובה מקצועית- ייזכו להרבה מאד נקודות זכות. וברשת חברתית- זו עשויה להיות הדרך הקצרה ביותר לסגירת העסקה הבאה שלכם

 

מהי קבוצה בלינקדאין?

קבוצות בלינקדאין מורכבות מאנשי מקצוע ומנהלים בכירים המתקבצים למטרה מסוימת: חיפוש\העסקת משרות בתחום מסויים, דיונים מקצועיים או שיווק של מוצרים ושירותים זה לזה.

בקבוצות- ניתן לעלות שאלות, לעורר דיונים בתחום מסויים ולשמוע מגוון דעות המוצגות באופן מקצועי והולם. זהו המקום שלכם להפוך את הקבוצה בלינקדאין לכלי שיווקי יעיל. 

איך עושים זאת נכון?

1. בחרו נישת התמחות ספציפית וממוקדת

זהו הכלל החשוב ביותר להצלחת הקבוצה:

  • הבליטו את הנישה\הקטגוריה הספציפית של הקבוצה שלכם בכדי לקדם את המטרה שלשמה הוקמה הקבוצה!
  • ככל שהקבוצה שתיצרו ממוקדת יותר- כך תבדלו את עצמכם, תמשכו את חברי הקבוצה המתאימים והרלוונטיים ביותר ותגיעו לקהל הלקוחות אליו אתם שואפים להגיע. הדרך הנכונה ביותר ליצירת נישה ממוקדת ומקצועית מתחילה בשיטוט בקבוצות השונות ובחינה של השאלות הבאות: מה עובד בקבוצה? במה הידע\הניסיון\השאיפות שלכם שונות מהקבוצה הזו? מה מפריע לכם בקבוצה? כמו כן התמקדו בלקוחות שלכם: מי הם?במה הם עוסקים? מה חשוב להם? כיצד אתם יכולים לעזור להם?         

נשאלת השאלה, במידה ובחרנו להתמקד בנישה ספציפית האם לא נפספס לקוחות? ובכן, חשבו על כך באופן הבא- רשימת חברים קטנה ואיכותית עדיפה על פני רשת רחבה שאיננה משרתת איש. העסק שלכם לא מרחף בחלל, הוא בוודאי קשור לתחום קיים. השתמשו במילים מהתחום הרחב לתאר את הקבוצה שלכם- כך לא תפסידו לקוחות אפשריים ותשמרו על הבידול שלכם.

2. היו ברורים ככל הניתן בתיאור הקבוצה

המלצה אישית שלנו, היו ברורים גם בנוגע למטרת הקבוצה. למרביתנו יצא להצטרף לקבוצות מסוימות שכללו תיאורים עמומים ולגלות שמדובר בקבוצות לא רלוונטיות, עמוסות במשווקים נלהבים שרק מחכים למכור לך שירותים ומוצרים שאיננו מעוניינים בהם. סלקטיביות היא לא מילה גסה! כשם שאתם לא נהנים ש"דוחפים" לכם שירותים ומוצרים-כך גם הלקוחות שלכם. 

בניית קבוצה

3. לא לשכוח מילות מפתח

חשוב להתייחס ללינקדאין באופן דומה לקידום אתרים באינטרנט שתלו את מילות המפתח הרלוונטיות בכותרת\בשם הקבוצה בתכנים ובקישורים בכדי שכשקהל המטרה שלכם יחפש לאילו קבוצות להצטרף-הוא ימצא אתכם.

4. שתפו את העובדים שלכם

שתפו את העובדים בחברה בדיונים אותם תרצו לעורר, בשאלות ובתשובות שתרצו להעלות בקבוצה. אתם תרוויחו רעיונות נוספים שלא חשבתם עליהם והעובדים שלכם ירגישו מעורבים ומשמעותיים יותר.

5. נהלו את הקבוצה באופן שוטף וקפדני

אם, כמונו, אתם רוצים קבוצה נקייה ממשווקים והודעות ספאם תצטרכו לשנס מותניים ולנהל את תוכן הקבוצה והחברים בה באופן שוטף:

  • קבעו כללים ברורים למן יומה הראשון של הקבוצה, (מהם פוסטים רלוונטיים ומה לא, היכן יש לפרסם הצעות עבודה\חיפוש עבודה וכו').
  • ניהול נכון של הפוסטים והדיונים באופן שוטף יניב פירות בהמשך הדרך: חברים חדשים יצבאו על 'דלתות' הקבוצה, משווקים טורדניים יתרחקו ממנה והאקסלוסיביות והיוקרתיות של הקבוצה תגדל לצד החשיפה. 
  • טיפ חשוב: מתגו עצמכם לא רק כמנהלי\מקימי הקבוצה אלא כמנהיגיה: תעוררו דיונים, שאלו שאלות נבונות, הקשיבו למגוון הדעות והציעו תובנות משלכם-כך תתרמו באופן פעיל לתוכן הקיים בקבוצה.
  • עמדו בכללים שהצבתם- אל תקדמו את עצמכם באגרסיביות בקבוצה שהקמתם. 

חוקי בניית קבוצה

הפוטנציאל העסקי של בניית קבוצות בלינקדאין הוא עצום:

הקמת קבוצה תדאג לבידול שלכם מהמתחרים-בעידן שבו הלקוחות שלכם חשופים לאין ספור גירויים- בניית חכמה של קבוצה תגרום לקול שלכם להישמע בבירור. כמנהלי שיווק\בעלי עסקים  תגדילו את הגישה שלכם למקבלי ההחלטות בקרב הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. תוכלו למצב את  העסק כאוטוריטה מקצועית בתחום, לקהל לקוחות רלוונטי. 

Gali Soudak, Founder & CEO

Gali Soudak, Founder & CEO

For the last 15 years, I tested various online marketing strategies to generate high quality leads across numerous industries. I view myself as an army general, building a strategy to overcome my competitor’s marketing army.

Related Topics

כך שדרגה לינקדאין את מערכת הפרסום שלה

לינקדאין ביצעה שינויים ושיפורים בפלטפורמה שלה, על מנת להפוך לאטרקטיבית יותר בקרב נגד ענקיות מדיה חברתית כמו פייסבוק וטוויטר על נתח תקציבי המפרסמים. בעולם השיווק…

Daze academy

שיווק בלינקדאין

הצטרפו לגלי סודאק לקורס אינטנסיבי שמכסה את היסודות ומעבר לשיווק B2B בלינקדאין. למדו כיצד לנהל מיתוג אישי ואסטרטגיית מנהיגות מחשבתית, מודעות והסברה, והצטיידו במיומנויות הדרושות בכדי למנף את פלטפורמת הרשת המקצועית הגדולה בעולם, כדי שתוכלו לעמוד ביעדים העסקיים שלכם.ן.

אימוני האבספוט

לדעת כיצד להגדיר את מערכת HubSpot הוא המפתח לאוטומציה יעילה. בסדנה זו, Resa Gooding, מנהלת בכירה בהאבספוט, תלמד אתכם.ן את כל מה שצריך לדעת על כלי אוטומציית השיווק המועדף בעולם מ-א׳ עד ת׳, כולל תכונות וטקטיקות מפתח ליצירת רשימות מיקוד לקהל, זרימות מסע לקוחות, מעקב, אופטימיזציה ועוד…

אסטרטגיית שיווק דיגיטלי

גלי סודק בוחנת את היסודות של אסטרטגיית שיווק דיגיטלי, החל מהמרכיבים והיעדים ועד לתכנון ולביצוע. ביחד נחקור מקרים מהעולם האמיתי, וגישות שונות למיקוד, יצירת תוכן והפצת ערוצים שיביאו תוצאות. הכינו את הצוות שלכם.ן ליצור וליישם אסטרטגיות שיווק דיגיטליות מוצלחות, מאוד! – באופן עצמאי.

כלי דוחות ואנליזה מתקדמים

קבלו מנה כפולה של הדרכת מומחים עם גלי סודק ו-Resa Gooding כשהן בוחנות את השיטות והכלים למדידה ואופטימיזציה של שיווק דיגיטלי. גלו כיצד להיות מונעים מנתונים, כיצד לחתוך ולחבר נתונים בכדי לקבל את התובנות המשמעותיות ביותר, כיצד לעבוד עם מדדים ו-KPI, ובאילו דוחות עליכם.ן להשתמש כדי להגיע לתוצאות אמיתיות.