אז מה היה לנו? סיכום השנה במדיה החברתית וכיצד זה השפיע על העסק שלכם

העבודה בתחום המדיה חברתית היא דינאמית ומחייבת את המשווקים להיות עם האצבע על הדופק, השנה האחרונה לא היתה שונה מקודמותיה. השינויים השנה התאפיינו בשיפור התועלות עבור המפרסמים והן עבור החברים ברשתות (הגולשים). מי שלא עקב אחר השינויים הללו- הרגיש זאת באופן מיידי. בפוסט הקרוב נספק לכם הצצה אל מאחורי הקלעים על השינויים שחלו ברשתות החברתיות השונות ואיך הם השפיעו על שיווק בפייסבוק, בלינקדאין, בגוגל פלוס ועל העסק שלכם!

Facebook

•    לפני שנה- הציגה פייסבוק את ה-Graph Search: סרגל החיפוש של פייסבוק באמצעותו היא מתכוונת להיאבק בגוגל. (מנוע החיפוש בפייסבוק הוא של Bing). במידה והמנוע יצבור פופלריות בשנה הקרובה, עסקים יצטרכו לחשוב על  שיווק במנוע  Bing ולא רק דרך גוגל.

•    בשנה החולפת, החלה ירידה בשימוש בפייסבוק בקרב בני נוער. כמובן שאין זה אומר שלא תשתמשו בפייסבוק אם קהל היעד של העסק שלכם הוא צעירים, אולם ניהול חכם של דף החברה שלכם הופך לעסק מורכב שמצריך הבנה רחבה יותר של קהל היעד.  בנוסף, שינוי שהתרחש בשנת 2013 הוא ה-Suggested Post: מודעות ממומנות שמופיעות ב-Feed  של הגולשים ויצרו אפשרות חדשה ונוחה להביא גולשים אל דף החברה.

•    ה-סיפור המעניין ביותר בכל הנוגע לפייסבוק הוא השינוי בהרגלי הגלישה של החברים בפייסבוק: כ-50% מהגולשים בפייסבוק עושים זאת דרך הסמארטפונים שלהם! ההשפעה על כך ברמה השיווקית היא קריטית ומחייבת את החברות להפוך את אתר החברה לרספונסיבי (=מותאם לשימוש מטאבלט או סמארטפון). 

facebook

Linkedin

2013 הייתה שנה נהדרת עבור הרשת החברתית-עסקית. החברה עיצבה את האתר ודאגה לחדש הרבה מה-Features שברשותה. הוספנו מצגת שיצרו בלינקדאין שתסכם עבורכם את השינויים, ביניהם:

•    סרגל החיפוש הפך נגיש וקל לשימוש.

•    ממשק חיפוש העבודה  הפך נוח יותר ומאפשר שמירה של חיפושים קודמים.

•    בנוסף לינקדאין הוסיפו אפשרות להעלות עוד תמונות, Documents ומצגות לפרופיל.

•    נוספה האפשרות ליצור Sponsored Updates: עסקים יכולים מעתה להציג ללקוחות פוטנציאלים וממוקדים מודעות פרסום המוצגות כמידע רלוונטי כגון מאמרים, בלוגים, פרזנטציות קטעי וידאו ועוד.  

מטרת המהלך היא לחזק את הרלוונטיות של הרשת העסקית ולהפוך אותו לכלי נגיש, איכותי יותר ורלוונטי לכל אחד- מהמנכ"ל שמחפש עסקים ועד לבוגר התואר שמחפש עבודה וקשרים עסקיים. כלומר, אם עד היום לא הבנתם מדוע פתיחת פרופיל אישי ועסקי בלינקדאין הוא מהלך שיווקי בלתי נמנע- השנה לינקדאין סיפקו את התשובה! 

Google+ ו- Google Hangout

בשקט בשקט, בלי ששמנו לב- הממשק החברתי של גוגל, הפך ב-2013 לרשת החברתית ה- 2 בגודלה מבחינת משתמשים פעילים (Active Users).  

•    הנושא הפך משמעותי במיוחד בתחום קידום האתרים מאחר וכפתור +1 מספק יתרון לקידום האתר ומוביל ליותר חשיפות! 

•    Author Rank-גוגל הוסיפו את תמונות הכותבים שיש להם פרופיל ברשת החברתית בתוצאות החיפוש. בעשותם כך- הם יצרו גל הצטרפות מאסיבי לגוגל+. המטרה מאחורי המהלך של גוגל  היתה לזהות את האופן שבו תוכן מועבר ברשת וליצור דרך נוספת לדרג את איכות התכנים באתרים.

Hangouts- כחלק מההצטרפות ההמונית לרשת-התחזק ממשק Hangouts ככלי שיווק אפקטיבי ברשת. כל כך אפקטיבי שאפילו נשיא ארה"ב (!), ברק אובמה, הזמין השנה את האוכלוסיה האמריקאית לדבר איתו בשיחת הנגאאוט. 

 google+

בין היתר ניתן לבצע ב-Google Hangouts הפעולות השיווקיות הבאות: 

  • השקות של מוצרים ושירותים Live.
  • Webinars לקהילת הלקוחות שלכם. 
  • Hangout on Air- שידור חי שלכם לקהל רב של משתתפים שמוקלט אוטומטית לערוץ היו-טיוב האישי שלכם. 
  • ניתן לבחור באפשרות של צ'אט Live  או צ'אט Text- כשהאחרון משמש כצ'אט קבוצתי עד 100 משתתפים.
  • אם החידושים הללו לא גרמו לאנשים להצטרף לרשת החברתית של גוגל-הגיע השינוי הבא: מי שרצה השנה להגיב לסרטון ב-Youtube חויב לעשות זאת באמצעות פרופיל הGoogle+ שלו.

youtube

והנה עוד כמה דברים שלא ידעתם שקרו השנה בתחום ה- Social Media:

•    אוניברסיטת פלורידה (University Of Florida) היתה לאוניבסיטה הראשונה שמציעה תואר שני במדיה חברתית, במסגרת החוג לתקשורת המונים.

•    הקליפ הויראלי ביותר לשנת 2013 היה: "What does the Fox say?" עם מספר אסטרונומי של- 343,279,657 (ובמילים: שלוש מאות ארבעים ושלוש מליון מאתיים שבעים ותשע אלף שש מאות חמישים ושבע  צפיות)  נכון לכתיבת שורות אלו. 

•    מילת השנה של המילון האנגלי Oxford היתה Selfie- (הצילום העצמי) הפעולה שהפכה לתופעה חברתית כה משמעותית שאפילו המילון המכובד לא יכול היה להתעלם ממנה!

שנת 2013 היתה שנה מרתקת בתחום המדיה החברתית- והשינויים התכופים חייבו אותנו להיות עם האצבע על הדופק בכדי למקסם את התוצאות השיווקיות הנעשות באמצעים אלו. במובן זה- השנה הקרובה לא תהיה שונה ותחייב את העסקים המשווקים במדיות החברתיות להמשיך ולעקוב אחר ההתפחויות, הטרנדים והתופעות הצפויות לנו בהמשך.  

Gali Soudak, Founder & CEO

Gali Soudak, Founder & CEO

For the last 15 years, I tested various online marketing strategies to generate high quality leads across numerous industries. I view myself as an army general, building a strategy to overcome my competitor’s marketing army.

Related Topics

כך שדרגה לינקדאין את מערכת הפרסום שלה

לינקדאין ביצעה שינויים ושיפורים בפלטפורמה שלה, על מנת להפוך לאטרקטיבית יותר בקרב נגד ענקיות מדיה חברתית כמו פייסבוק וטוויטר על נתח תקציבי המפרסמים. בעולם השיווק…

Daze academy

שיווק בלינקדאין

הצטרפו לגלי סודאק לקורס אינטנסיבי שמכסה את היסודות ומעבר לשיווק B2B בלינקדאין. למדו כיצד לנהל מיתוג אישי ואסטרטגיית מנהיגות מחשבתית, מודעות והסברה, והצטיידו במיומנויות הדרושות בכדי למנף את פלטפורמת הרשת המקצועית הגדולה בעולם, כדי שתוכלו לעמוד ביעדים העסקיים שלכם.ן.

אימוני האבספוט

לדעת כיצד להגדיר את מערכת HubSpot הוא המפתח לאוטומציה יעילה. בסדנה זו, Resa Gooding, מנהלת בכירה בהאבספוט, תלמד אתכם.ן את כל מה שצריך לדעת על כלי אוטומציית השיווק המועדף בעולם מ-א׳ עד ת׳, כולל תכונות וטקטיקות מפתח ליצירת רשימות מיקוד לקהל, זרימות מסע לקוחות, מעקב, אופטימיזציה ועוד…

אסטרטגיית שיווק דיגיטלי

גלי סודק בוחנת את היסודות של אסטרטגיית שיווק דיגיטלי, החל מהמרכיבים והיעדים ועד לתכנון ולביצוע. ביחד נחקור מקרים מהעולם האמיתי, וגישות שונות למיקוד, יצירת תוכן והפצת ערוצים שיביאו תוצאות. הכינו את הצוות שלכם.ן ליצור וליישם אסטרטגיות שיווק דיגיטליות מוצלחות, מאוד! – באופן עצמאי.

כלי דוחות ואנליזה מתקדמים

קבלו מנה כפולה של הדרכת מומחים עם גלי סודק ו-Resa Gooding כשהן בוחנות את השיטות והכלים למדידה ואופטימיזציה של שיווק דיגיטלי. גלו כיצד להיות מונעים מנתונים, כיצד לחתוך ולחבר נתונים בכדי לקבל את התובנות המשמעותיות ביותר, כיצד לעבוד עם מדדים ו-KPI, ובאילו דוחות עליכם.ן להשתמש כדי להגיע לתוצאות אמיתיות.