אדוורדס, יוטיוב ומה שביניהם

בואו נודה על האמת – כולנו אוהבים לצפות בוידאו בזמן הגלישה באינטרנט, גם כשלא ממש צריך. אולי זה נובע מהתחושה שהרשת מתעוררת לחיים מוחשיים, שניתן לראות ולשמוע ולא רק לקרוא, מהכמיהה למגע גם בעולם הוירטואלי. אולי זוהי רק נטייה טבעית בעולם השפע המערבי שסובל מהפרעת קשב וריכוז קולקטיבית. כך או אחרת, כיום מרבית הגולשים צופים בסרטוני וידאו במרבית הגלישות שלהם באינטרנט ולכך קשה להתכחש.

סרטוני וידאו יכולים ללמד, להציף רגשות, לעדכן אותנו במתרחש בעולמות תוכן שונים ולהשפיע באופן יומיומי על חיינו. אין פלא, אם כך, שגם עסקים ומפרסמים מגלים כי שיווק בוידאו, דרך הפלטפורמה הנוחה שמציעות הרשתות החברתיות, מאפשר לנצל את היתרונות של המדיום ואת הנוכחות המאסיבית של הגולשים באתרים כמו יוטיוב, לטובת תועלת כלכלית. 
היתרונות הללו לא נעלמו מעיניה של גוגל. על פי נתונים שפירסמה החברה, פרסום בוידאו באמצעות יוטיוב יכול להוביל בממוצע לעלייה ממוצעת של כ-20 אחוזים בתנועה לאתר האינטרנט של המשווק. עם זאת, ספקות רבות הועלו מאז נקנתה יוטיוב ע"י ענקית האינטרנט לגבי יכולת אתר שיתוף הסרטונים למכשיר המזרים הכנסות עתק לגוגל. אחד החששות העיקריים נגע לכך שתוכן גולשים, במיוחד באיכות נמוכה, עשוי להבריח מפרסמים מיוטיוב. אולם, עם השימוש בכלי האדוורדס (AdWords), גוגל הבחינה כי ניתן להוסיף מודעות ממומנות גם בעולם הוידאו מבלי "לדחוף" פרסומות לכל וידאו אקראי.

 

אדוורדס ויוטיוב? למה?

פרסום בגוגל אדוורדס, המוכר מרשת החיפוש, הוא אפקטיבי, מהיר וממוקד. על בסיס יתרונות אלו, גוגל החלה לשלב סרטוני וידאו לממשק האדוורדס – היכן שהמפרסמים השונים כבר מתחרים על הקלקות ומנהלים את הקמפיינים השיווקיים שלהם. יתרון חשוב ליוטיוב, מלבד היותו מאגר הסרטונים הגדול בעולם, הוא מנוע החיפוש שלו – שני רק למנוע החיפוש של גוגל. כאן, למעשה, מתחברות כל הנקודות לכדי צורה אחת ברורה: הנוכחות ביוטיוב הופכת לחשובה מאוד עבור המפרסמים, הופכת אותו למקור תנועה שאסור לפספס – ולמכשיר נוסף שגוגל יכולה למקסם בעזרת כלי האדוורדס המותאם לחיפושים.
דרך אדוורדס, ניתן לקדם ביתר יעילות את הסרטון שלכם בתוצאות החיפוש של יוטיוב ולהתאים אותו באופן ספציפי וממוקד לצופים המתעניינים בתחומים מסוימים. כמו כן, ממש כפי שזה נעשה במודעות הטקסט , אדוורדס מאפשר למדוד את מידת האפקטיביות של ההוצאה גם עבור סרטוני וידאו. בעזרת השימוש בכלי אדוורדס האמינים, ניתן לנתח כמותית את רמת השיתוף (Engagement) של צופי הסרטונים עם המשווק – כמה צפו בסרטון במלואו, כמה מהם נכנסו לאתר האינטרנט בעקבות הצפייה, כמה צפו בסרטונים אחרים בערוץ היוטיוב שלך וכדומה.
חשוב לציין כי ניתן לפרסם ביוטיוב דרך אדוורדס בשיטות שונות, מבאנרי Adsense ועד מודעות טקסט מתחלפות על גבי סרטונים (שהועלו ע"י משתמשים שונים). כאן, נציג דרכים מרכזיות לפרסום באמצעות סרטוני וידאו דרך כלי האדוורדס. 

 

סרטונים אישיים ופרסומות TrueView

דרך פשוטה ויעילה שגוגל מציגה היא קידום ממומן של סרטונים ביוטיוב . לשם כך, נדרש לפתוח כמובן חשבון ביוטיוב ולהעלות סרטונים בעלי אוריינטציה שיווקית באופן עצמאי. סדרות טיפים שימושיים, אירוחים מקצועיים בהגשה אטרקטיבית וכמובן קטעים קומיים יכולים להיות בעלי ערך ויראלי רב ולהגדיל את החשיפה לעסקים. סרטונים אלו יכולים להתקדם ביוטיוב (ובתוצאות הוידאו בחיפוש הכללי בגוגל) באופן אורגני, אך באותה מידה ניתן לשלבם בקמפיין אדוורדס ולהגדיל משמעותית את החשיפה לסרטונים השיווקיים הללו.

 

 

המנגנון במקרה זה הוא פשוט במיוחד וזהה לחלוטין לאלו של מנגנון המודעות הטקסטואליות ברשת החיפוש. שיטת התמחור זהה, כאשר המפרסם נדרש לקבוע תקציב יומי ואת המחיר המקסימלי לקליק על מודעת הוידאו. החיוב יתבצע, כמובן, רק במידה והגולש הקליק על מודעת הוידאו שלכם. כמו כל מודעת טקסט המוכרת מרשת החיפוש, גם למודעת הוידאו יש להגדיר את מילות המפתח המדויקות שיגרמו להצגת המודעה. את מודעת הוידאו שיצרנו באמצעות מערכת אדוורדס, ניתן להציג – בהתאם למילות החיפוש, כמובן – בכל יוטיוב כשמתחתיה יופיע הביטוי "Sponsored Video" (או למשתמשי העברית – "מודעות"), וכן להציגה בכל רשת התוכן של גוגל.

בנוסף, חשוב לציין גם את המכשיר החדש מבית גוגל את יוטיוב – פרסומות TrueView. גם כאן, מדובר בתשלום לפי צפייה בלבד, אך בניגוד לסרטונים הנפרדים ביוזר האישי, כאן מדובר בפרסומות המופיעות בתחילת סרטונים שהעלו משתמשים אחרים. פורמט זה של הפרסומת מאפשר לגולשים לדלג עליה לאחר 5 שניות לצפייה בסרטון בו ביקש לצפות מלכתחילה. אם הצופה דילג כשניתנה לו האפשרות לעשות זאת, המפרסם אינו מחויב בתשלום – כך שתקציב הפרסום מוקדש רק לאלו המתעניינים באמת בסרטון שלך והם ממוקדים הרבה יותר בתוכן השיווקי שמוצע להם בו מאשר בפרסומת וידאו רגילה. בגוגל טוענים כי פרסומות TrueView הן "יעילות במיוחד עבור מסעות פרסום המתמקדים בהגברת המודעות למותג", ובטענה זו יש היגיון רב. גם גולשים שנחשפו ל-5 שניות בלבד מפרסומת ה-TrueView יכולים להיחשף למותג מבלי לצפות בכל הפרסומת ולזכור את זהות המפרסם.

 

אז מה היתרון שלכם?

השימוש באדוורדס לוידאו יכול להועיל במיוחד לעסקים שכבר יש להם נוכחות מכובדת ביוטיוב ומבקשים להמשיך ולקדם את הסרטונים שלהם באופן ממומן.  אך גם לאלו שעדיין לא התנסו בשיווק בוידאו, זו יכולה להיות פלטפורמה מצוינת להגברת המודעות לעסק ולמינוף המכירות.

בזכות השיווק בוידאו והכלים שמוצעים כיום ביוטיוב, עסקים קטנים יכולים להתייחס לפרסומות מצולמות, על אף תדמיתם המרתיעה והיקרה המוכרת ממדיום כמו הטלוויזיה, כמו לכל קמפיין אחר שהם מנהלים באמצעות שירותיה של גוגל. השימוש ביוטיוב ובכלים של גוגל הופכים את השיווק בוידאו באמצעות אדוורדס למכשיר שלא דורש אמצעים יקרים ומתוחכמים – אך הוא כן דורש הבנה ומומחיות ביתרונות שיטת הפרסום הייחודית. כאן, אנחנו נשמח להיכנס לתמונה ולעזור לכם הן בהכנת הסרטונים והן בבניית הקמפיין באדוורדס, שיעזרו לכם לשווק בחוכמה ברשת.

 



Gali Soudak, Founder & CEO

Gali Soudak, Founder & CEO

For the last 15 years, I tested various online marketing strategies to generate high quality leads across numerous industries. I view myself as an army general, building a strategy to overcome my competitor’s marketing army.

Related Topics

כך שדרגה לינקדאין את מערכת הפרסום שלה

לינקדאין ביצעה שינויים ושיפורים בפלטפורמה שלה, על מנת להפוך לאטרקטיבית יותר בקרב נגד ענקיות מדיה חברתית כמו פייסבוק וטוויטר על נתח תקציבי המפרסמים. בעולם השיווק…

Daze academy

שיווק בלינקדאין

הצטרפו לגלי סודאק לקורס אינטנסיבי שמכסה את היסודות ומעבר לשיווק B2B בלינקדאין. למדו כיצד לנהל מיתוג אישי ואסטרטגיית מנהיגות מחשבתית, מודעות והסברה, והצטיידו במיומנויות הדרושות בכדי למנף את פלטפורמת הרשת המקצועית הגדולה בעולם, כדי שתוכלו לעמוד ביעדים העסקיים שלכם.ן.

אימוני האבספוט

לדעת כיצד להגדיר את מערכת HubSpot הוא המפתח לאוטומציה יעילה. בסדנה זו, Resa Gooding, מנהלת בכירה בהאבספוט, תלמד אתכם.ן את כל מה שצריך לדעת על כלי אוטומציית השיווק המועדף בעולם מ-א׳ עד ת׳, כולל תכונות וטקטיקות מפתח ליצירת רשימות מיקוד לקהל, זרימות מסע לקוחות, מעקב, אופטימיזציה ועוד…

אסטרטגיית שיווק דיגיטלי

גלי סודק בוחנת את היסודות של אסטרטגיית שיווק דיגיטלי, החל מהמרכיבים והיעדים ועד לתכנון ולביצוע. ביחד נחקור מקרים מהעולם האמיתי, וגישות שונות למיקוד, יצירת תוכן והפצת ערוצים שיביאו תוצאות. הכינו את הצוות שלכם.ן ליצור וליישם אסטרטגיות שיווק דיגיטליות מוצלחות, מאוד! – באופן עצמאי.

כלי דוחות ואנליזה מתקדמים

קבלו מנה כפולה של הדרכת מומחים עם גלי סודק ו-Resa Gooding כשהן בוחנות את השיטות והכלים למדידה ואופטימיזציה של שיווק דיגיטלי. גלו כיצד להיות מונעים מנתונים, כיצד לחתוך ולחבר נתונים בכדי לקבל את התובנות המשמעותיות ביותר, כיצד לעבוד עם מדדים ו-KPI, ובאילו דוחות עליכם.ן להשתמש כדי להגיע לתוצאות אמיתיות.