אתר מקודם – אתר מהיר

גוגל הציגה לאחרונה בשירות המפתחים שלה, Google Developers, כלי חדש שנועד לבחינת מהירות דפי אינטרנט. הכלי, שנקרא PageSpeed, הוא פתוח, חינמי ומאפשר לכל גולש ללמוד עוד נתונים על אתרי אינטרנט (כן, גם לאסוף עוד קצת מידע על המתחרים שלכם…). למעשה, PageSpeed  מעניק ציון בין 0 ל-100 למידת המהירות של כל דף, לאחר בחינה מקוונת של פרמטרים תכנותיים שונים המשפיעים על מהירות האתרים. מעבר לציון מהירות כללי, הכלי מציע פתרונות ספציפיים וקונקרטיים לאתר עצמו שיכולים להועיל למתכנת הנוגעים, למשל, לאופן שבו נפתחים קבצים או ייעול השימוש בקוד JavaScript. העצות של גוגל מדורגות על פי סדר עדיפויות – גבוהה, בינונית ונמוכה.

איך כל זה רלוונטי לעולם השיווק באינטרנט? 

התשובה לכך נעוצה בסיבה שגוגל מלכתחילה השיקה את כלי ה-PageSpeed. מתוך ההנחה שגלישה איכותית היא גלישה מהירה, חלקה ונוחה, גוגל מעניקה באופן מוצהר חשיבות הולכת וגוברת לאתרים שהם יעילים מבחינת חווית הגלישה. פרמטר זה הולך והופך לאחד החשובים בתחום קידום אתרים ומחייב התייחסות בכל שלבי האופטימיזציה לאתר. דרך כלי ה-PageSpeed, גוגל מעודדת את מנהלי האתרים לבדוק את עצמם ולמעשה מבהירה להם שאם ברצונם להשתמש בגוגל בצורה יעילה ואיכותית, עליהם לשים דגש על ביצועי האתר בהיבט מהירות ההעלאה.

ניתן להעריך במידת ודאות רבה כי לאור מידת החשיבות שגוגל מעניקה לסוגיית המהירות, בעתיד הקרוב תקבל סוגיה זו משקל יתר (לצד פרמטרים נוספים, כמובן) בתוצאות הקידום האורגני. מעבר לכך, למהירות העלאת האתר יש חשיבות לא מבוטלת גם בקידום הממומן ב-Google Adwords, שכן אחד הפרמטרים המרכזיים שגוגל בוחן במסגרת הקמפיין, ובעקבותיו מושפע מיקום המודעה, הוא חווית דף הנחיתה לגולש. לכן, דף נחיתה מהיר צפוי להעלות את ציון האיכות של גוגל ולהגדיל את כמות ההופעות במקומות הראשונים.

מעבר לכך, חשוב לציין את מה שאולי נראה מובן מאליו: בעידן הדיגיטלי והמגה-דינמי, מהירות העלאת האתר היא חשובה לא רק בדירוג הפנימי של גוגל, אלא בעיקר באצבעו הקלה של משתמש הקצה על העכבר. סביר להניח כי דף נחיתה שהעלאתו איטית ביחס להרגלי המשתמשים, יסבול משיעורי נטישה (Bounce Rate) גבוהים יותר, חשיפה איכותית פחות לקהלי היעד, ובעקבות כך – גם פחות פניות מהאתר.

במילים אחרות, אם אתר האינטרנט שלכם איטי מדי וסובל מבעיות העלאה – כנראה שהוא אינו ממלא את ייעודו השיווקי. למנהלי השיווק מומלץ להשתמש בכלי ה-PageSpeed, ללמוד ולקבל את הפידבק מגוגל על מהירות האתר שבאחריותו ולהעביר את ההערות במהרה למתכנת, כדי שלא תפספסו את רכבת האינטרנט שרק הופכת למהירה יותר.

לכלי בדיקת מהירות האתר של גוגל: PageSpeed.

Gali Soudak, Founder & CEO

Gali Soudak, Founder & CEO

For the last 15 years, I tested various online marketing strategies to generate high quality leads across numerous industries. I view myself as an army general, building a strategy to overcome my competitor’s marketing army.

Related Topics

כך שדרגה לינקדאין את מערכת הפרסום שלה

לינקדאין ביצעה שינויים ושיפורים בפלטפורמה שלה, על מנת להפוך לאטרקטיבית יותר בקרב נגד ענקיות מדיה חברתית כמו פייסבוק וטוויטר על נתח תקציבי המפרסמים. בעולם השיווק…

Daze academy

שיווק בלינקדאין

הצטרפו לגלי סודאק לקורס אינטנסיבי שמכסה את היסודות ומעבר לשיווק B2B בלינקדאין. למדו כיצד לנהל מיתוג אישי ואסטרטגיית מנהיגות מחשבתית, מודעות והסברה, והצטיידו במיומנויות הדרושות בכדי למנף את פלטפורמת הרשת המקצועית הגדולה בעולם, כדי שתוכלו לעמוד ביעדים העסקיים שלכם.ן.

אימוני האבספוט

לדעת כיצד להגדיר את מערכת HubSpot הוא המפתח לאוטומציה יעילה. בסדנה זו, Resa Gooding, מנהלת בכירה בהאבספוט, תלמד אתכם.ן את כל מה שצריך לדעת על כלי אוטומציית השיווק המועדף בעולם מ-א׳ עד ת׳, כולל תכונות וטקטיקות מפתח ליצירת רשימות מיקוד לקהל, זרימות מסע לקוחות, מעקב, אופטימיזציה ועוד…

אסטרטגיית שיווק דיגיטלי

גלי סודק בוחנת את היסודות של אסטרטגיית שיווק דיגיטלי, החל מהמרכיבים והיעדים ועד לתכנון ולביצוע. ביחד נחקור מקרים מהעולם האמיתי, וגישות שונות למיקוד, יצירת תוכן והפצת ערוצים שיביאו תוצאות. הכינו את הצוות שלכם.ן ליצור וליישם אסטרטגיות שיווק דיגיטליות מוצלחות, מאוד! – באופן עצמאי.

כלי דוחות ואנליזה מתקדמים

קבלו מנה כפולה של הדרכת מומחים עם גלי סודק ו-Resa Gooding כשהן בוחנות את השיטות והכלים למדידה ואופטימיזציה של שיווק דיגיטלי. גלו כיצד להיות מונעים מנתונים, כיצד לחתוך ולחבר נתונים בכדי לקבל את התובנות המשמעותיות ביותר, כיצד לעבוד עם מדדים ו-KPI, ובאילו דוחות עליכם.ן להשתמש כדי להגיע לתוצאות אמיתיות.