אתר מקודם – אתר מהיר

31 Jul אתר מקודם – אתר מהיר

גוגל הציגה לאחרונה בשירות המפתחים שלה, Google Developers, כלי חדש שנועד לבחינת מהירות דפי אינטרנט. הכלי, שנקרא PageSpeed, הוא פתוח, חינמי ומאפשר לכל גולש ללמוד עוד נתונים על אתרי אינטרנט (כן, גם לאסוף עוד קצת מידע על המתחרים שלכם…). למעשה, PageSpeed  מעניק ציון בין 0 ל-100 למידת המהירות של כל דף, לאחר בחינה מקוונת של פרמטרים תכנותיים שונים המשפיעים על מהירות האתרים. מעבר לציון מהירות כללי, הכלי מציע פתרונות ספציפיים וקונקרטיים לאתר עצמו שיכולים להועיל למתכנת הנוגעים, למשל, לאופן שבו נפתחים קבצים או ייעול השימוש בקוד JavaScript. העצות של גוגל מדורגות על פי סדר עדיפויות – גבוהה, בינונית ונמוכה.

איך כל זה רלוונטי לעולם השיווק באינטרנט? 

התשובה לכך נעוצה בסיבה שגוגל מלכתחילה השיקה את כלי ה-PageSpeed. מתוך ההנחה שגלישה איכותית היא גלישה מהירה, חלקה ונוחה, גוגל מעניקה באופן מוצהר חשיבות הולכת וגוברת לאתרים שהם יעילים מבחינת חווית הגלישה. פרמטר זה הולך והופך לאחד החשובים בתחום קידום אתרים ומחייב התייחסות בכל שלבי האופטימיזציה לאתר. דרך כלי ה-PageSpeed, גוגל מעודדת את מנהלי האתרים לבדוק את עצמם ולמעשה מבהירה להם שאם ברצונם להשתמש בגוגל בצורה יעילה ואיכותית, עליהם לשים דגש על ביצועי האתר בהיבט מהירות ההעלאה.

ניתן להעריך במידת ודאות רבה כי לאור מידת החשיבות שגוגל מעניקה לסוגיית המהירות, בעתיד הקרוב תקבל סוגיה זו משקל יתר (לצד פרמטרים נוספים, כמובן) בתוצאות הקידום האורגני. מעבר לכך, למהירות העלאת האתר יש חשיבות לא מבוטלת גם בקידום הממומן ב-Google Adwords, שכן אחד הפרמטרים המרכזיים שגוגל בוחן במסגרת הקמפיין, ובעקבותיו מושפע מיקום המודעה, הוא חווית דף הנחיתה לגולש. לכן, דף נחיתה מהיר צפוי להעלות את ציון האיכות של גוגל ולהגדיל את כמות ההופעות במקומות הראשונים.

מעבר לכך, חשוב לציין את מה שאולי נראה מובן מאליו: בעידן הדיגיטלי והמגה-דינמי, מהירות העלאת האתר היא חשובה לא רק בדירוג הפנימי של גוגל, אלא בעיקר באצבעו הקלה של משתמש הקצה על העכבר. סביר להניח כי דף נחיתה שהעלאתו איטית ביחס להרגלי המשתמשים, יסבול משיעורי נטישה (Bounce Rate) גבוהים יותר, חשיפה איכותית פחות לקהלי היעד, ובעקבות כך – גם פחות פניות מהאתר.

במילים אחרות, אם אתר האינטרנט שלכם איטי מדי וסובל מבעיות העלאה – כנראה שהוא אינו ממלא את ייעודו השיווקי. למנהלי השיווק מומלץ להשתמש בכלי ה-PageSpeed, ללמוד ולקבל את הפידבק מגוגל על מהירות האתר שבאחריותו ולהעביר את ההערות במהרה למתכנת, כדי שלא תפספסו את רכבת האינטרנט שרק הופכת למהירה יותר.

לכלי בדיקת מהירות האתר של גוגל: PageSpeed.