איך תימנעו מחמש הטעויות הנפוצות ביותר בלינקדאין?

30 Sep איך תימנעו מחמש הטעויות הנפוצות ביותר בלינקדאין?

אנשי מקצוע רבים, כמו גם מחפשי עבודה, מתעלמים מכוחה ההולך ומתעצם של לינקדאין ככוח משמעותי לצרכי שיווק, תדמית מקצועית וחיפוש עבודה. פעולות שיווק בלינקדאין יכולות להיות אפקטיביות מאוד, אך לא מעט אנשים נתקלים בקשיים ובחוסר הבנה של לינקדאין, שגורם להם לוותר במהירות על כלי כ”כ חיוני.

הנקודה המרכזית שחשוב להבין, בניגוד לנטייה של בעלי עסקים לא מעטים ובוודאי של מחפשי משרות, היא שלינקדאין איננו כלי עבודה (ודאי לא סתם כלי עבודה), אלא לפני הכול רשת חברתית. כמו כל רשת חברתית, ללינקדאין מערכת נורמות וכללי התנהגות שחשוב להבין לפני תחילת השימוש בה. בפוסט הקודם התייחסנו לחמישה כללים שיסייעו להתנהלות נכונה בלינקדאין – כאן נמנה את חמש הנקודות המרכזיות שגורמות לאנשי מקצוע להיכשל בפעילות ונסביר איך ניתן להימנע ממכשולים אלו.

לא לשלוח הודעות ספאם פרטיות לחברים: זהו כלל ברזל ברשת מקצועית. כמו בכל מקום אחר, גם בלינקדאין אנשים לא סובלים הודעות רבות ועמוסות שברור מהן שהן נועדו לקידום עצמי. בררו לפני השליחה למי אתם שולחים ובעיקר מה תוכן המשלוח. הנמען יחפש את הערך עבורו, לא את הערך שלכם. הדבר נכון במיוחד לחברים חדשים – אל תהפכו את הקשר הראשון שלכם עמם כחברים לספאם אגרסיבי.

לא להציף את הרשת שלכם בעדכונים: המשך ישיר לכלל הקודם. העדכונים שלכם בפרופיל האישי, וגם בדף העסקי כמובן, צריכים להיות ענייניים, ברורים, מעניקים ערך לרשת המקצועית שלכם ובעיקר במינון הנכון. הסתפקו בעדכון אחד ביום.

לא לזלזל בהמלצות – אך גם לא “להידחף”: המלצות (Recommendations) ותמיכות (Endorsements) הן חלק חשוב במיוחד בקידום ושיפור הפרופיל האישי וכדאי מאוד לפעול להשגת המלצות מאנשי הקשר שלכם. אך חשוב לקחת אותן ברצינות הראויה כדי לא להיכשל: היו אמיתיים, אל תבקשו או תעניקו המלצה לאיש קשר שאינם מכירים באמת ויכולים להעיד על איכותו. בכל הנוגע לתמיכות, אם בחרתם לתמוך (Endorse) בכישוריו של אחד מאנשי הקשר שלכם, והוא לא החזיר לכם תמיכה משלו – המשיכו הלאה ואל תנדנדו לו!

המלצות לינקדאין

לא לקדם את עצמכם באגרסיביות בקבוצות: קבוצות לינקדאין (LinkedIn Groups) נועדו בדרך כלל לניהול שיחה מקצועית, איכותית ובאווירה חיובית בעולמות תוכן מקצועיים שונים. למשתמשים הפעילים בקבוצות אילו אין עניין או סבלנות למשווקים אגרסיביים וחסרי בושה, ובעיקר לא למנהלי הקבוצות שעשויים להרחיק משתמשים. לפני פרסום בקבוצה, קראו היטב את כללי הקבוצה (אם נוסחו).

לא להתייחס ללינקדאין כמו לפייסבוק: לינקדאין היא אמנם רשת חברתית, אך בעלת אופי פרופסיונאלי והעדכונים שלכם בפרופיל האישי צריכים להישאר בתחום המקצועי בלבד. זוהי גם הציפייה של החברים שלכם. זה איננו המקום להתחנן ללייקים בפייסבוק, לפרסם תמונות של חיית המחמד שלכם מאינסטגרם או לפנות לעצות מ”מוח כוורת” בטוויטר. כמו כן, כל עוד ברשתות חברתיות אחרות אינכם מייצרים תוכן ייחודי להן (למשל, סרטון יוטיוב), שיכול לתת ערך אמיתי לרשת המקצועית שלכם, הימנעו מעירוב מיותר ולא טבעי. לינק לטוויטר הפרטי שלכם בדף הפרופיל האישי שלכם הוא די והותר.