אז מה היה לנו? סיכום השנה במדיה החברתית וכיצד זה השפיע על העסק שלכם

25 Jan אז מה היה לנו? סיכום השנה במדיה החברתית וכיצד זה השפיע על העסק שלכם

העבודה בתחום המדיה חברתית היא דינאמית ומחייבת את המשווקים להיות עם האצבע על הדופק, השנה האחרונה לא היתה שונה מקודמותיה. השינויים השנה התאפיינו בשיפור התועלות עבור המפרסמים והן עבור החברים ברשתות (הגולשים). מי שלא עקב אחר השינויים הללו- הרגיש זאת באופן מיידי. בפוסט הקרוב נספק לכם הצצה אל מאחורי הקלעים על השינויים שחלו ברשתות החברתיות השונות ואיך הם השפיעו על שיווק בפייסבוק, בלינקדאין, בגוגל פלוס ועל העסק שלכם!

Facebook

•    לפני שנה- הציגה פייסבוק את ה-Graph Search: סרגל החיפוש של פייסבוק באמצעותו היא מתכוונת להיאבק בגוגל. (מנוע החיפוש בפייסבוק הוא של Bing). במידה והמנוע יצבור פופלריות בשנה הקרובה, עסקים יצטרכו לחשוב על  שיווק במנוע  Bing ולא רק דרך גוגל.

•    בשנה החולפת, החלה ירידה בשימוש בפייסבוק בקרב בני נוער. כמובן שאין זה אומר שלא תשתמשו בפייסבוק אם קהל היעד של העסק שלכם הוא צעירים, אולם ניהול חכם של דף החברה שלכם הופך לעסק מורכב שמצריך הבנה רחבה יותר של קהל היעד.  בנוסף, שינוי שהתרחש בשנת 2013 הוא ה-Suggested Post: מודעות ממומנות שמופיעות ב-Feed  של הגולשים ויצרו אפשרות חדשה ונוחה להביא גולשים אל דף החברה.

•    ה-סיפור המעניין ביותר בכל הנוגע לפייסבוק הוא השינוי בהרגלי הגלישה של החברים בפייסבוק: כ-50% מהגולשים בפייסבוק עושים זאת דרך הסמארטפונים שלהם! ההשפעה על כך ברמה השיווקית היא קריטית ומחייבת את החברות להפוך את אתר החברה לרספונסיבי (=מותאם לשימוש מטאבלט או סמארטפון). 

facebook

Linkedin

2013 הייתה שנה נהדרת עבור הרשת החברתית-עסקית. החברה עיצבה את האתר ודאגה לחדש הרבה מה-Features שברשותה. הוספנו מצגת שיצרו בלינקדאין שתסכם עבורכם את השינויים, ביניהם:

•    סרגל החיפוש הפך נגיש וקל לשימוש.

•    ממשק חיפוש העבודה  הפך נוח יותר ומאפשר שמירה של חיפושים קודמים.

•    בנוסף לינקדאין הוסיפו אפשרות להעלות עוד תמונות, Documents ומצגות לפרופיל.

•    נוספה האפשרות ליצור Sponsored Updates: עסקים יכולים מעתה להציג ללקוחות פוטנציאלים וממוקדים מודעות פרסום המוצגות כמידע רלוונטי כגון מאמרים, בלוגים, פרזנטציות קטעי וידאו ועוד.  

מטרת המהלך היא לחזק את הרלוונטיות של הרשת העסקית ולהפוך אותו לכלי נגיש, איכותי יותר ורלוונטי לכל אחד- מהמנכ”ל שמחפש עסקים ועד לבוגר התואר שמחפש עבודה וקשרים עסקיים. כלומר, אם עד היום לא הבנתם מדוע פתיחת פרופיל אישי ועסקי בלינקדאין הוא מהלך שיווקי בלתי נמנע- השנה לינקדאין סיפקו את התשובה! 

Google+ ו- Google Hangout

בשקט בשקט, בלי ששמנו לב- הממשק החברתי של גוגל, הפך ב-2013 לרשת החברתית ה- 2 בגודלה מבחינת משתמשים פעילים (Active Users).  

•    הנושא הפך משמעותי במיוחד בתחום קידום האתרים מאחר וכפתור +1 מספק יתרון לקידום האתר ומוביל ליותר חשיפות! 

•    Author Rank-גוגל הוסיפו את תמונות הכותבים שיש להם פרופיל ברשת החברתית בתוצאות החיפוש. בעשותם כך- הם יצרו גל הצטרפות מאסיבי לגוגל+. המטרה מאחורי המהלך של גוגל  היתה לזהות את האופן שבו תוכן מועבר ברשת וליצור דרך נוספת לדרג את איכות התכנים באתרים.

Hangouts- כחלק מההצטרפות ההמונית לרשת-התחזק ממשק Hangouts ככלי שיווק אפקטיבי ברשת. כל כך אפקטיבי שאפילו נשיא ארה”ב (!), ברק אובמה, הזמין השנה את האוכלוסיה האמריקאית לדבר איתו בשיחת הנגאאוט. 

 google+

בין היתר ניתן לבצע ב-Google Hangouts הפעולות השיווקיות הבאות: 

  • השקות של מוצרים ושירותים Live.
  • Webinars לקהילת הלקוחות שלכם. 
  • Hangout on Air- שידור חי שלכם לקהל רב של משתתפים שמוקלט אוטומטית לערוץ היו-טיוב האישי שלכם. 
  • ניתן לבחור באפשרות של צ’אט Live  או צ’אט Text- כשהאחרון משמש כצ’אט קבוצתי עד 100 משתתפים.
  • אם החידושים הללו לא גרמו לאנשים להצטרף לרשת החברתית של גוגל-הגיע השינוי הבא: מי שרצה השנה להגיב לסרטון ב-Youtube חויב לעשות זאת באמצעות פרופיל הGoogle+ שלו.

youtube

והנה עוד כמה דברים שלא ידעתם שקרו השנה בתחום ה- Social Media:

•    אוניברסיטת פלורידה (University Of Florida) היתה לאוניבסיטה הראשונה שמציעה תואר שני במדיה חברתית, במסגרת החוג לתקשורת המונים.

•    הקליפ הויראלי ביותר לשנת 2013 היה: “What does the Fox say?” עם מספר אסטרונומי של- 343,279,657 (ובמילים: שלוש מאות ארבעים ושלוש מליון מאתיים שבעים ותשע אלף שש מאות חמישים ושבע  צפיות)  נכון לכתיבת שורות אלו. 

•    מילת השנה של המילון האנגלי Oxford היתה Selfie- (הצילום העצמי) הפעולה שהפכה לתופעה חברתית כה משמעותית שאפילו המילון המכובד לא יכול היה להתעלם ממנה!

שנת 2013 היתה שנה מרתקת בתחום המדיה החברתית- והשינויים התכופים חייבו אותנו להיות עם האצבע על הדופק בכדי למקסם את התוצאות השיווקיות הנעשות באמצעים אלו. במובן זה- השנה הקרובה לא תהיה שונה ותחייב את העסקים המשווקים במדיות החברתיות להמשיך ולעקוב אחר ההתפחויות, הטרנדים והתופעות הצפויות לנו בהמשך.