שיווק B2B

באנר B2B

שיווק B2B – להגיע אל מקבלי ההחלטות – ולהפוך אותם ללקוחות!

סוכנויות (Agencies) שיווק רבות מציעות לעסקי B2B פתרונות שיווקיים לא רלוונטיים, כיוון שהן לא מזהות את ההבדל המהותי בין עסקי B2B לעסקי B2C. שיווק באינטרנט של עסקי B2B צריך לדבר אל סט שונה של רגשות, שיגרמו ללקוחות לרכוש את המוצר / שירות ולהתאים את פעולות השיווק באופן מדויק לכל לקוח פוטנציאלי.

תהליך העבודה שלנו

b2b_1_process_icons

מחקר שוק

למידת תנאי השוק והמתחרים באופן מעמיק – הבסיס לקמפיין מצליח

b2b_2_process_icons

תמהיל שיווקי

בחירת אפיקי השיווק המתאימים ביותר להשגת יעדי הקמפיין

b2b_4_process_icons

בניית קמפיין מוצלח

טרגוט מדויק והדגשת ה-UVP (בידול) בקמפיין

b2b_3_process_icons

ניתוח נתונים

שימוש מתקדם בכלי אנליטיקס והסקת מסקנות בזמן אמת

b2b_5_process_icons

אופטימיזציה

נקיטת צעדים לשיפור מתמיד בקמפיין, על בסיס איכות הלידים

שיווק באינטרנט מוכח ככלי יעיל לשיווק בחברות B2B בזכות יתרונותיו הרבים:
• הוא מקנה יכולת מיתוג ובניית תדמית.
• הרחבת קשרים עסקיים (נטוורקינג).
• יכולת איתור לקוחות רלוונטים בקלות.
• אפשרות פנייה והעברת מידע עסקי.
• הגעה לקהל יעד מפולח.
• יכולת טירגוט חברות או אנשים ספציפיים בדרגים רלוונטים.
• יתרון משמעותי – חסכון ניכר בכוח אדם, כסף וזמן.

  • ב-Daze Marketing, משרד פרסום דיגיטלי המתמחה בשיווק לחברות B2B, נציע לכם מגוון שירותים שיסייעו לכם בבניית אסטרטגיה שיווקית המותאמת לחברות B2B. ביחד עם מנהל השיווק שלכם, נחדד את הבידול התחרותי שלכם, נגדיר במדויק את קהלי היעד הרלוונטיים ונבחר את האפיקים השיווקיים המתאימים ביותר עבורכם, הכוללים:
  • פעולות שיווק בלינקדאין – המאפשרות הגעה ישירה למקבלי ההחלטות והתמקדות בלידים איכותיים.
  • פרסום פרימיום בלינקדאין, המבטיח חשיפה גבוהה במיוחד בעזרת ה-Account Manager שלנו בלינקדאין העולמית.
  • שיווק בטוויטר – בעזרת שימוש בכלי הפרסום הייחודיים של טוויטר נוכל לגייס עבורכם לידים וכן לייצר שיח ו-Engagement סביב המותג.
  • קידום אורגני וממומן בגוגל – בדגש על בחירת מילות מפתח מתוחכמת וממוקדת המותאמת ל-B2B, חווית המשתמש והתמקדות בלקוחות חוזרים לאתר.

המשימה השיווקית החשובה ביותר היא יצירת יתרון תחרותי, מקומי או בינלאומי. כדי לבצע שיווק בינלאומי של עסקי B2B אונליין באופן מקצועי, איכותי ויעיל צריך להבין את המשתנים הקריטיים המבדילים בין B2B ל-B2C:

  1. תהליך המכירה בחברות B2B איטי יותר ועשוי להימתח על פני מספר חודשים עד שנים. זאת, בשל העובדה שתהליך קבלת ההחלטות אצל הלקוחות מורכב יותר מלקוחות של עסקי B2C. התהליך כרוך באישור של מספר גורמים ארגוניים ובתזמון בהתאם לשלבי הביקוש אצל הלקוח. בנוסף, במקרים רבים, קיים נוהל הדורש להשוות בין ספקים שונים – מה שמעכב את ההחלטה אף יותר.
  2. המוצרים או השירותים של חברות B2B הם מורכבים יותר – התמחור שלהם שונה, ואף עשוי להשתנות עבור כל לקוח. הם דורשים, לעיתים, גם הטמעה ארוכה אצל הלקוחות.
  3. חברות B2B מדברות אל קהל לקוחות ממוקד יותר מחברות B2C, מה שמעצים את המשמעות של כל לקוח.
  4. קיימת תפיסה שגויה לפיה בעסקים מסוג B2B, החשיבות של יחסים אישיים היא משנית. אולם ההפך הוא נכון! ישנה חשיבות מכרעת ליחסים האישיים שנוצרים בין עסק B2B ללקוחותיו.
  5. הדרך להגיע אל הלקוח (האפיק השיווקי) וכן המסר השיווקי דומים יותר לדייג מדויק: Unique added value – הדגשת הערך המוסף הייחודי בפני הלקוח הפוטנציאלי. או במילים אחרות, חברות B2B צריכות לגרום ללקוחות הפוטנציאליים להבין למה לבחור בפיתרון הנוכחי, מתוך סט רחב של שיקולים. השאלה החשובה ביותר היא “מהו ה-value proposition שלכם?”, במיוחד כאשר פונים לכמה בעלי תפקידים ב- Industries שונים.

מה נדרש מסוכנות השיווק של חברות B2B?

ב-Daze Marketing אנו מאמינים כי נדרש מאיתנו להבין את תהליך המכירה המורכב ולשלב פעולות שיווקיות שונות וייחודיות, בהתאם לשלב בו מצוי תהליך המכירה:

  • למפות את קהל היעד המדויק ולהתאים את המסר השיווקי לכל אחד מהפרופילים שבקהל היעד. לאפיין את הלקוח הפוטנציאלי ולהבין מה יניע אותו לרכוש את המוצר / שירות שלכם, בכדי לדבר אליו בשפה שמתאימה לו.
  • לפעול בשוק המקומי והבינלאומי ולהתאים עצמה לסביבה בה היא משווקת (Localization).
  • להבין מה האופן הנכון ביותר לטרגט את קהל היעד – באילו אפיקים שיווקיים יש להשתמש.
  • לגרום ללקוחות הפוטנציאליים שלכם להתחבר אליכם על בסיס אישי ומקצועי.

כיצד בוחרים תמהיל שיווקי נכון?

תפקידנו הוא לאפיין עבורכם, באמצעות ניתוח מעמיק של אופי המוצר או השירות ודרך שיחות עומק עם אנשי החברה, מהי הדרך הנכונה והיעילה ביותר להביא לידים איכותיים (Leads) לאנשי המכירות שלכם.

תמהיל שיווקי מוצלח יקשור בין השלבים השונים באופן שיביא תנועה איכותית ומדויקת לאתר, בחירת אפיקי השיווק המתאימים ביותר לקהל היעד שהוגדר, בניית מסרים שיווקיים המתבססים על הערך המוסף של המוצר (Value Proposition) ולבסוף מדידה ואופטימיזציה לתוצאות כל אחד מהמהלכים.

תמהיל שיווקי נכון

Targeting: מיהו הלקוח הפוטנציאלי של החברה?

תהליך המיקוד של Daze Marketing יתבסס על ניתוח מעמיק ושיחות עם אנשי המכירות בחברה. המטרה היא לפלח את קהל היעד ולמפות אותו כך שהמסרים הרלוונטיים יגיעו לאנשים הרלוונטיים ובאפיקים המתאימים. בין היתר, נתייחס לפרמטרים הבאים:

  • מהם השווקים בהם החברה שואפת לפעול / פועלת?
  • מול אילו תעשיות החברה עובדת?
  • מהם בעלי התפקידים (Job title) אליהם החברה פונה?
  • מהם הפילוחים הגיאוגרפיים אליהם החברה פונה?
  • מהו ה- Added Value של החברה? מהו הבידול העסקי של החברה?

​שלב ה-Targeting (או טירגוט) מחייב שיתוף פעולה הדוק בין מנהל השיווק לבינינו, בכדי למנוע מצב בו אתם משלמים כסף מיותר לאפיק שבו נדרשת רמת מיקוד גבוהה. זהו השלב בו אנו הופכים לשותף הטבעי של הלקוח בגיבוש האסטרטגיה השיווקית. מענה על השאלות ברמת פירוט גבוהה תאפשר למסרים שהחברה שואפת להעביר להגיע למקום הנכון ותחסוך עלויות, זמן ומשאבים לעסק.

Value Proposition: מהו המסר שיביא לכם לקוחות מדויקים?

לאחר מיפוי קהל היעד לקטגוריות שונות בהתאם למחקר שערכנו, נפנה לבנות את המסרים השיווקיים המתבססים על הערך המוסף של המוצר / שירות ולהתאים אותם לפי פילוח מדוייק. לדוגמא, המוצר של החברה שלכם משפר את מכשירי התדלוק ברכבי חברה (‘פזומט’, ‘דלקן’ וכדומה). הוא עשוי לעניין את מנהל צי הרכב של הלקוח הפוטנציאלי שלכם וגם את ה-CFO בחברה – אולם הערך, היתרון המרכזי שמדבר אליהם במוצר הוא שונה!

מנהל צי הרכב יתעניין בשיפור הבטיחות, החדשנות הטכנית וקיצור זמני התדלוק, בזמן שה–CFO מתעניין בהוזלת העלויות, בחיסכון בדלק וייעול שעות העבודה. לכן, הפנייה לכל אחד מהם, גם אם הם באותה החברה, תכיל מסרים שונים- ועשויה להגיע מאפיקי שיווק שונים.

 

אנו ב-Daze Marketing, כסוכנות שיווק שמתמחה בעסקי B2B, נדע להציע עבורכם תמהיל שיווקי אופטימלי הלוקח בחשבון את המורכבויות ב-B2B, תוך בחירת המסרים המותאמים לקהל היעד ובאפיקים הרלוונטיים. פנו אלינו לפרטים נוספים!

 

לקריאה נוספת: