שיווק B2B במדיה החברתית

באנר B2B

שיווק B2B במדיה החברתית

לאור ההבדלים שבין שיווק B2B לשיווק B2C, אך טבעי שיהיו גם הבדלים בין אפיקי השיווק הרלוונטיים בעולם הצרכנות הפרטית לבין אלו המתאימים לצרכנות עסקית. אפיקי שיווק רבים אינם נותנים מענה מספק לצרכיהם של המשווקים לעסקים ולכן התפתחו והשתכללו לאורך השנים אפיקי שיווק המהווים פלטפורמות ידידותיות לתחום ה- B2B, כאשר הבולטים ביניהם פועלים בגבולות עולם האונליין.

תהליך העבודה שלנו

b2b_1_process_icons

מחקר שוק

למידת תנאי השוק והמתחרים באופן מעמיק – הבסיס לקמפיין מצליח

b2b_2_process_icons

תמהיל שיווקי

בחירת אפיקי השיווק המתאימים ביותר להשגת יעדי הקמפיין

b2b_4_process_icons

בניית קמפיין מוצלח

טרגוט מדויק והדגשת ה-UVP (בידול) בקמפיין

b2b_3_process_icons

ניתוח נתונים

שימוש מתקדם בכלי אנליטיקס והסקת מסקנות בזמן אמת

b2b_5_process_icons

אופטימיזציה

נקיטת צעדים לשיפור מתמיד בקמפיין, על בסיס איכות הלידים

יתרונות השיווק הדיגיטלי בעולם העסקי:

  • יכולת ייחודית לאתר בקלות מקבלי החלטות בתעשיות ספציפיות או חברות ספציפיות בשווקים בינלאומיים.
  • ביצוע נטוורקינג עסקי מדויק ואיכותי.
  • סגירת עסקות בכל שעה – מכירה, קנייה, ביצוע הזמנות, או קבלת ליד (Lead).
  • ביצוע פעילויות שיווק לקהל יעד עסקי מפולח
  • יכולת איתור לקוחות פוטנציאליים גבוהה עם אפשרות לפנייה והעברת מידע עסקי
  • הרחבת מערך הקשרים המקצועיים (נטוורקינג)
  • יכולת מיתוג ובניית תדמית
  • חסכון משמעותי בזמן, כסף וכוח אדם

שיווק ברשתות חברתיות

חברות בכל הגדלים הבינו כבר מזמן את הכוח שיש לשיווק ברשתות חברתיות. הגדולות ביניהן עושות שימוש נרחב במספר פלטפורמות שונות. IBM למשל, מנהלת מעל 100 בלוגים שונים, מספר חשבונות טוויטר, ערוץ יוטיוב פעיל, חשבונות שונים ב- SlideShere באמצעותם מעלים העובדים פרזנטציות, פורום למפתחי תוכנה, מספר חשבונות פייסבוק ועוד. לעומתם, חברות קטנות מעדיפות להתמקד במספר מצומצם של רשתות חברתית ולעיתים קרובות מתמקדות ברשת חברתית אחת הרלוונטית ביותר לעולם המוצר.

שיווק בלינקדאין

לינקדאין (LinkedIn) היא הרשת החברתית העסקית המקצועית הגדולה ביותר בעולם (ובישראל). ניתן בעזרתה להגיע לכל מקבל החלטות הנמנה בקהל היעד שהגדרנו, ליצור עמו קשר אישי עסקי ולפתח מערכת יחסים עסקית שתפתח את הדלת להזדמנות עסקית ייחודית שלא הייתה מתאפשרת בדרך אחרת. זו הפלטפורמה האינטרנטית הטובה ביותר לביצוע נטוורקינג עסקי מקצועי מדויק.

 

האופי של פלטפורמה זו הוא בבסיסו מקצועי ולכן מדובר ברשת חברתית אשר מהותה מתאימה לעסקים וליצירת קשרים עסקיים. לינקדאין הוקמה בשנת 2002 על ידי היזם ריד הופמן, שהאמין כי הבסיס לכל עסק טוב הוא יצירת קשרים בין אישיים טובים. לכן ייסד רשת חברתית אשר מאפשרת להגשים את אמונותיו – יצירת רשת קשרים (נטוורקינג) בין עסקיים, ספקים, לקוחות ועובדים.

 

האופי המקצועי בלינקדאין מורגש בהחלט ואינו דומה לרשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם וכד’. השוני מתבטא כמעט בכל פרמטר: למשל, סגנון הכתיבה – סגנון המאופיין בשפה שאיננה עממית אלא רהוטה ומקצועית. כך גם התוכן – הפוסטים אינם לקוניים ברובם או סתמיים, אלא בעלי תוכן ממשי הנותן ערך מוסף לקורא. ניתן אף לראות כיצד רעיון הנטוורקינג מובע בעת יצירת קשרים חדשים – עבור כל פרופיל בלינקדאין, מסומן האם הוא נמצא במעגל הקשרים הראשון שלך, שני או שלישי ומעלה, ומי הם בעלי הפרופיל אשר מקשרים ביניכם, ממש כמו ליצור קשרים בכנס מקצועי.

 

את הפעילות השיווקית לעסקים בלינקדאין ניתן לחלק לשני מישורי פעולה:

  • פעילות תדמיתית
  • פעילות ליצירת לידים (Lead Generation) והזדמנויות עסקיות

 

פעילות תדמיתית נועדה לחזק את התדמית של החברה ולייצר אינטראקציות חיוביות ראשוניות של הלקוחות הפוטנציאליים עם המוצר. עיקר הפעילות התדמיתית נמצאת בדף העסקי של החברה וכוללת עדכונים, אירועים, פרסום מאמרים בעלי ערך מוסף לאוהדי הדף ועוד. לעומת זאת, פעילות ליצירת לידים נמצאת לרוב מחוץ לדף החברה – בקבוצות, בפרופילים ובפרט על ידי פרסום ממומן. עם זאת, כצפוי, בין הפעילות התדמיתית ופעילות גיוס הלידים ישנה השקה רבה ואף הכרחית.

 

פרסום ממומן בלינקדאין – אופי פרסום זה הוא הנוח, המדיד והאפקטיבי ביותר, במיוחד תוך שימוש בכלי הפרימיום של לינקדאין, המאפשרים קניית מדיה במיקומי פריים ברשת החברתית ומבטיחים חשיפה מקסימלית לקהל היעד ופוטנציאל חזק ללידים איכותיים. בנוסף, הפרסום הממומן כולל מודעות ופוסטים ממומנים בדומה לפייסבוק, אך בשונה ברשתות חברתיות אחרות, רמת הפילוח שניתן לבצע בלינקדאין גבוהה ומאפשרת לפלח באמצעות פרמטרים הייחודים לרשת מקצועית בלבד כמו תפקיד, תחום תעשיה, גודל חברה, שם חברה, מיקום גאוגרפי ועוד.

 

שיווק בקבוצות – פרסום תכנים איכותיים ובעלי ערך בקבוצות בהם נמצאים קהל היעד שטורגט, כאשר בדרך כלל התוכן יכלול הנעה ברורה לפעולה. שיווק בקבוצות בלינקדאין אינו פשוט, כיוון שחברי הקבוצה אינם מעוניינים בתוכן פרסומי אלא בתוכן מקצועי ולכן נדרש מן המשווק לעמוד על הגבול שבין תוכן שיווקי לבין תוכן מעניין עבור חברי הקבוצה.

 

שיווק ישיר לפרופילים – הצעת חברות ישירה לבעלי פרופילים רלוונטיים בלבד. למעשה מדובר ב”ציד” של פרופילים המטורגטים ברמה הגבוהה ביותר, כאשר הרעיון מאחורי שיווק זה הוא למצוא את בעלי התפקידים הרלוונטיים ביותר ואת מקבלי ההחלטות בכל חברה ולהתחיל לרקום רשת קשרים איכותית. ההזדמנות האדירה והבלתי נתפסת הזאת נמצאת רק ברשתות עסקיות כמו לינקדאין.

שיווק בטוויטר

טוויטר היא רשת חברתית שהפכה לפופולארית בעולם בתחילת 2009 ולמעשה שינתה את האופן שבו אנו צורכים תוכן. בישראל, טוויטר אינה נחשבת לפופולארית כמו בארצות אחרות, אך היא עדיין פלטפורמת שיווק עבור עסקי B2B. מדוע? כמשווקים לעסקים, אנו מחפשים דווקא את הקהל המצומצם והמדויק למוצר שלנו – והוא נמצא בטווויטר, כמו קהילות רבות שסובבות תחומי עניין – מאוהדי קבוצות כדורגל עד קהילות עסקיות ממוקדות. כך, למשל, באמצעות חיפוש ביטויי מפתח והאשטגים (Hashtags) במנוע החיפוש של טוויטר, ניתן לבדוק האם הקהל שאנו מחפשים נמצא בטוויטר – האם קיים שיח אודות התחום של המוצר שאנו משווקים או ספציפית על המותג. כלומר, טוויטר הוא כלי ניטור חשוב לקבלת מודיעין עסקי, לא פחות מאשר הוא חשוב לשיתוף תוכן.

 

יש הקוראים לטוויטר “מיקרו בלוג” בשל הגבלות התווים אשר ניתן להכניס בכל פוסט (140 תווים בלבד – כולל רווחים). מיעוט התווים הופך את השיווק בפלטפורמה זו למהיר, קל ומאפשר פעילות בינלאומית בחינם ובקלות. באמצעות טוויטר ניתן לבצע מספר פעילות שיווקית מכמה כיוונים: פעילות שיווקית אשר מיועדת לשימור הקשר עם הלקוחות על ידי ציוץ עדכונים, מבצעים, אירועים ואף לעקוב אחר לקוחות ולצייץ בחזרה לפרסומים שלהם. הדבר תורם לחיזוק תדמית החברה בעיני לקוחותיה והקהילה המקצועית שסביבם, וכמובן להגדלת קהל העוקבים והרחבת הקשרים המקצועיים. יותר מכך, פרסום בטוויטר ע”י קמפיינים ממומנים הוא אפקטיבי ומומלץ במיוחד, תודות לאופציות הטירגוט המצוינות במערכת הפרסום הממומן. ניתן לקדם את הפרופיל העסקי על מנת להגדיל כמויות עוקבים, לקדם בתשלום ציוצים מובילים על מנת לחשוף את הקהל לתכנים רלוונטיים וחשוב מכל – לייצר לידים באמצעות כלים מובנים בטוויטר, דוגמת “כרטיסי לידים” של טוויטר (Twitter Lead Generation Cards), המאפשרים באופן ישיר בתוך טוויטר לקבל פרטי התקשרות מגולשים.

 

טוויטר מאפשר גם פרסום בזמן כנסים ותערוכות והזמנת קהלי היעד לביתן ספציפי תוך כדי תערוכה – מכשיר אפקטיבי במיוחד לייצר הזדמנויות עסקיות בשילוב של כלי שיווק באינטרנט עם שיווק מסורתי. בעזרת כלים מתקדמים, ניתן לאתר את משתתפי התערוכה ולהפוך אותם לעוקבים, כך שניתן לדוור אליהם ישירות לפני ובמהלך התערוכה.

שיווק B2B בכפר הגלובאלי

‘הכפר הגלובאלי’ הוא מונח שטבע חוקר התקשורת, מרשל מקלוהן, המתייחס לטשטוש גבולות גיאוגרפיים של המדינות בעולם המודרני. זאת, בהקשר ליכולותיה של תקשורת ההמונים לשתף מידע מסביב לעולם עם אנשים בעלי תחומי עניין דומים. מקלוהן טבע את המונח בשלהי שנות ה- 50 של המאה הקודמת, בעקבות כניסתם של שידורי הטלוויזיה באופן גלובאלי, אך אילו היה נוכח בעת עלייתה של טכנולוגיית האינטרנט, בוודאי היה מגחך למשמע המונח בהקשר לשידורי הטלוויזיה. האינטרנט מאפשר לטשטש את הגבולות הגיאוגרפיים ולפנות לאנשים סביב העולם בקלות, כאילו היו מאותו הכפר.

 

העולם הסתגל לשינויים שחלו בעקבות כניסת האינטרנט והמושפעים הגדולים מכך הם כמובן חברות המספקות מוצרים ושירותים לעסקים ברחבי העולם. האפשרות להתנהלות ישירה מול לקוחות החברה בחו”ל, פתחה, באופן טבעי, דלתות רבות לסחר לשווקים שונים בעולם והרחיבה את תחומי הייצוא בארץ. הפעילות הגלובאלית העסקית עוררה את הצורך לשיווק B2B באופן גלובאלי, כאשר המענה לצורך זה הוא כמובן שימוש בשיווק אונליין.