שיווק בינלאומי

באנר בינלאומי

שיווק בינלאומי – מהו האפיק המתאים ביותר?

חברות B2B רבות מרגישות בנוח במגרש הביתי. אך בעת ההתרחבות והכניסה לשווקים חדשים בעולם, הביטחון מתחיל להתערער. לשם כך נדרשת עבודת שיווק בינ”ל איכותית.   במרבית הפעמים זהו השלב שבו מרבית ה- Marketing agencies מספקות פתרונות לא רלוונטיים לחברות B2B. מטרתם של אפיקי השיווק היא להקל על תהליך המכירה ולהגיע ללקוחות מדויקים ורלוונטיים. לשם כך נדרשת התמחות של משרד פרסום דיגיטלי בשיווק לחברות B2B, לשווקים מקומיים ובינלאומיים כאחד.   בחירת אפיקי שיווק צריכה להתבסס על שאלה אסטרטגית אחת: מה יביא לחברה תנועה איכותית ורלוונטית של לקוחות פוטנציאלים?

תהליך העבודה שלנו

uni_1_process_icons

מחקר שוק

למידת תנאי השוק והמתחרים באופן מעמיק – הבסיס לקמפיין מצליח

uni_2_process_icons

תמהיל שיווקי

בחירת אפיקי השיווק המתאימים ביותר להשגת יעדי הקמפיין

uni_4_process_icons

בניית קמפיין מוצלח

טרגוט מדויק והדגשת ה-UVP (בידול) בקמפיין

uni_3_process_icons

ניתוח נתונים

שימוש מתקדם בכלי אנליטיקס והסקת מסקנות בזמן אמת

uni_5_process_icons

אופטימיזציה

נקיטת צעדים לשיפור מתמיד בקמפיין, על בסיס איכות הלידים

Daze Marketing היא סוכנות שיווק בינלאומי באינטרנט, בפרט עבור חברות B2B. ההתמחות שלנו בהגעה ללקוחות מדויקים בשווקים הבינלאומיים באמצעות כלי שיווק אונליין ובפרט ברשתות חברתיות, הופכות אותנו לשותף הטבעי של מנהל השיווק בכל ארגון שפניו לשווקים גלובליים.   ביחד עם מנהל השיווק, אנחנו…

  • נבנה אסטרטגיית שיווק B2B ברורה ומנצחת, בדגש על בחירת האפיק המשתלם ביותר
  • נמפה את קהלי היעד בשווקים הבינלאומיים על פי פרמטרים ברורים, בשאיפה למצוא את מקבלי ההחלטות הרלוונטיים
  • נמצא ביחד עם מנהל השיווק את ה-Unique Added Value שיעבור כחוט השני לאורך כל הפעילות השיווקית, ונכתוב מסרים שונים לסגמנטים גיאוגרפיים שונים
  • נבצע בחינה מדוקדקת ואופטימיזציה, כולל Multivariate Testing, על כל מרכיבי הקמפיין ובפרט על חלוקה בין מדינות או אזורים גיאוגרפיים – בהתבסס על ניתוח נתונים באמצעות כלי אנליטיקס
  • נתמקד באיכות הלידים, תוך הקפדה על מתן ציוני איכות לכל ליד כמדד המוביל לעבודת האופטימיזציה בכל אפיקי השיווק

מציאת תמהיל נכון של שיווק באינטרנט לקהל בינלאומי באה במטרה להקל עליכם, להקל על תהליך המכירה ולהשיג לקוחות בשוק הגלובלי – בתחום שבו התהליכים האלו הם מורכבים ואיטיים יותר.   ניהול נכון של אפיקי השיווק השונים מאפשר לחברות B2B להופיע בנקודות הרלוונטיות ובצמתים המרכזיים של קבלת ההחלטות. חשוב לא פחות, ניהול חכם של הפלטפורמות השונות יחשוף את העסק שלכם בצורה אופטימלית, לקהל היעד הרלוונטי עבורכם בכל מקום ובכל זמן שמתאים לו – תוך שמירה על עלויות נמוכות ככל הניתן.   בכדי לשווק חברות B2B בשוק המקומי או הבינלאומי, יש להכיר את ההבדלים המהותיים בינן ובין חברות B2C. רק כך ניתן להציע את התמהיל השיווקי הרלוונטי לחברה ולהתאים את האפיקים השיווקים לאסטרטגיה, לתקציב ולאורך הקמפיין.   בחירה בסוכנות השיווק הנכונה, שמבינה את הצרכים של חברות B2B, תייצר תנועה איכותית של לקוחות ותגדיל את נפח המכירות של החברה.

הטעות הנפוצה – בחירה בפייסבוק

כשמדברים על חברות B2B, חשוב לזכור שתהליך המכירה מתבסס על יחסים אישיים. כלומר, סוכנות השיווק נדרשת להביא תנועה איכותית לאתר (Lead) כדי שאנשי המכירות או מנהלי השיווק יטפלו במכירה משלב זה. דף פייסבוק משמש ליצירת אינטראקציה עם לקוחות קיימים או פוטנציאלים, יצירת תדמית או שיווק ממומן בקטגורית ה- B2C. לרוב, הוא לא יישרת את האסטרטגיה השיווקית של חברות B2B. הסיבה המרכזית לכך נעוצה במגבלות הפלטפורמה:

  • המיקוד בפייסבוק הוא טוב, בפרט לקהלים גדולים ורחבים, אבל הוא לא מעולה.
  • מקבלי ההחלטות עשויים להיות בעלי פרופיל אישי – אולם קשה עד בלתי אפשרי להגיע אליהם.
  • קיים קושי לייצר אינטראקציה עם הלקוחות בנוגע לשירותים והמוצרים של החברה בפלטפורמה שאיננה מקצועית, אלא חברתי

 

לינקדאין: ה-מֶכּה של עולם השיווק הבינלאומי של עסקי B2B אונליין

בניגוד לפייסבוק, לינקדאין מהווה את הפלטפורמה המדוייקת, הרלוונטית והאיכותית ביותר להשגת תנועה ממוקדת לחברות B2B. זהו האפיק השיווקי האידיאלי ביותר לחברות B2B, דרכו ניתן להגיע אל לקוחות בדרכים שונות תוך הצגת המסרים הרלוונטיים לאנשים הנכונים במקומות הנכונים:

פרסום בלינקדאין: קמפיינים ממומנים

הכלי היעיל ביותר לייצור לידים (Leads) לאתר באיכות ובכמות. כמפרסמים, לינקדאין מאפשרת לכם להציג מודעות ממוקדות לפי חיתוכים שונים. בעזרת ניהול חכם ומקצועי של הקמפיין תוכלו להוזיל עלויות ולייעל את הפרסום שלכם.   אנו ב-Daze Marketing נוכל להציע לכם פרסום משתלם במיוחד שבבסיסו רכש מדיה במיקומי פריים בלינקדאין, בעזרת ה-Account Manager שלנו בלינקדאין העולמית, שיגביר את התוצאות ויגדיל את החשיפה למותג בקרב הקהל המדויק והרלוונטי ביותר.   בלינקדאין ניתן לטרגט לפי פרמטרים שונים, בהם מיקום גיאוגרפי, שם חברה או סוג תעשיה (Industry), תפקיד (מקבל החלטות בארגון), כישורים, שייכות לקבוצות עניין, מוסדות אקדמיים בהם למד וכן משתנים דמוגרפיים מקובלים. היתרון המרכזי בקידום ממומן דרך לינקדאין הוא הצגת המודעות אך ורק לקהל היעד שלכם, ישירות למקבלי ההחלטות.

קבוצות בלינקדאין

הקמת קבוצה בלינקדאין יכולה להפוך לאפיק שיווקי יעיל במיוחד. כשם שהמוצרים / שירותים אותן מציעות חברות B2B הן נישתיים, כך יהיה נושא הקבוצה שכדאי להקים. קבוצה שתקימו בלינקדאין תשמש כבמה להצגת הקול המקצועי של החברה והזדמנות למצב את החברה כאוטוריטה בתחומה. באופן טבעי, קהל היעד שיצטרף לקבוצה הוא ממוקד ורלוונטי לתחום בו עוסקת החברה. יותר מכך, הכלים בלינקדאין מאפשרים קשר ישיר לכל חברי הקבוצה, כלי נוסף להעברת מסרים של החברה – בחינם!

שיווק בלינקדאין ע”י ניהול דף חברה

בדפי החברה בלינקדאין קיימת אפשרות ליצור וריאציות שונות של לשונית המוצרים עבור קהלים שונים. ניתן לציג תכנים שתומכים באסטרטגיה השיווקית וב-Unique Added Value שלכם באופן מותאם לקהל היעד וליצור וריאציות של דפי נחיתה בהתאמה אישית. כמו כן, ניתן לכלול מספר באנרים מתחלפים בראש הלשונית ולהוסיף סרטוני פרסומת מ-youtube. דף החברה הוא מכשיר מעולה להפצת תכנים מטעם החברה ולבניית קהילה סביב המותג בלינקדאין.

שיווק בטוויטר – מסביב לעולם ב-140 תווים

גם בעזרת ציוצים בעלי 140 תווים בלבד אפשר להגיע לכל מקום בעולם, בהתאם לאסטרטגיה השיווקית שלכם. בטוויטר קל מאוד להגיע למקבלי החלטות עסקיים שחיים, מגיבים ומצייצים בקהילה המקצועית שלהם – כמו גם למובילי דעה. האופן הנוח והבלתי אמצעי של יצירת הקשר עם גורמי מפתח בתעשיות שונות באמצעות טוויטר, הופכת את הרשת החברתית לאידיאלית לחברות הפונות לשוק הבינלאומי ובפרט ככלי לשיווק B2B.   שיווק בינ”ל בטוויטר מסייע בהגברת השיח סביב המותג והגדלת ה-Engagement עם לקוחות פוטנציאליים, בעיקר דרך שיווק באמצעות תוכן. הוא כלי מודיעין עסקי חשוב, בזכות יכולות הניטור המובנות ברשת החברתית וכלי האנליטיקס שהיא מספקת, ויותר מכל טוויטר הוא גם כלי אפקטיבי לגיוס לידים – בעיקר דרך מערכת הפרסום הממומן שלה.

קידום אורגני במנועי חיפוש – Be Local

לפי הסטטיסטיקות של גוגל, קרוב ל-20% מהחיפושים שגולשים מבצעים הם חיפושים לוקאליים -כלומר, חיפושים ממוקדי מיקום או אזור. משמעות הדבר היא שהשיווק הבינלאומי בגוגל צריך להתייחס במדויק לרכיב הגיאוגרפי ולשווק את חברת ה-B2B הבינ”ל כעסק מקומי, ולהשקיע במקומות בהם חשוב במיוחד להופיע.   דף התוצאות בגוגל משתנה בהתאם למיקום הגיאוגרפי שמוגדר אצל הגולש: התוצאות שיופיעו ב Google.ca, לדוגמא, לא יהיו דומות ל- Google.fr. כסוכנות שיווק שמתמחה ב-B2B, נדאג במסגרת הקידום במנועי חיפוש לנושאים הבאים:

  • שיפור זמני טעינת האתר: אלו מושפעים מאד ממיקום האחסון של האתר. נניח שהחברה שלכם פונה לשוק האמריקאי והאתר שלכם מאוחסן בישראל. זמני טעינת האתר עבור הלקוחות שלכם מעבר לים יהיו איטיים ועשויים לגרום לנטישת האתר ולדירוג נמוך של האתר בתוצאות החיפוש בגוגל.
  • יצירת תכנים בשפת המקום: על מנת להקל על קהל היעד למצוא אתכם בתוצאות החיפוש. המוצר לשוק האוסטרלי שונה מהמוצר לשוק המקומי? חשוב שתוכן האתר יותאם לקהל היעד.
  • הצטרפות לממשק Google places for Business: מגדיל את שטח הנדל”ן בדף התוצאות של גוגל, ומקל על חיפוש מבוסס מיקום.

פרסום בגוגל – Adwords בראייה בינלאומית

מודעות ממומנות בגוגל בהחלט עשויות להביא תנועה איכותית לאתר החברה ולהקל על תהליך המכירה. אולם, יש להבדיל בין קמפיין עבור לקוחות B2C שנסמך על חיפושים מסויימים (“מסעדה זולה”, “מסעדה זולה בתל אביב”), לקמפיין ממומן של חברות B2B שהוא שונה ומורכב יותר:

  • מודעות B2B צריכות להיות ממוקדות יותר בכדי למנוע קליקים מבוזבזים.
  • מודעות B2B צריכות למשוך גולשים אל דף הנחיתה ולספר על הערך המוסף (Unique Added Value).
  • מטרת נוספת של הקמפיין היא ליצור חשיפה למוצר \ לשירות החברה.
  • יצירת קמפיין ברשת המדיה: פרסום באתרי שותפים של גוגל בכדי להופיע באתרים בהם
  • גולשים הלקוחות הפוטנציאלים

 

פנו אלינו לגיבוש תוכנית פעולה לשיווק בינלאומי שתביא לכם לקוחות חדשים!