שיווק בטוויטר

באנר רשתות חברתיות

שיווק בטוויטר: יצירת לידים איכותיים ב-140 תווים

טוויטר, אתר המיקרו-בלוגינג המוביל בעולם, היא פלטפורמה מצוינת לייצר קשרים עם מקבלי החלטות עסקיים אשר משתמשים בטוויטר על מנת לעדכן ובעיקר להתעדכן, להעשיר את ידיעותיהם ולייצר אינטראקציות עם אחרים על בסיס תחומי העניין שלהם באופן קבוע – כולל תחומי עניין עסקיים. בעלי מקצוע אלו, לקוחות B2B לכל דבר אשר נמצאים בטוויטר, מתעדכנים ומשתפים בהתאם תכנים ודעות משלהם. עובדה זה מעניקה הזדמנות ייחודית ואיכותית למשווקים בתחום ה-B2B ליצור קשרים ו-Engagement עם קהל היעד שלהם באופן ישיר, קל ומהיר. טוויטר מאפשר למשווקים לבנות מערכות יחסים ולהשפיע על מקבלי ההחלטות העסקיים – הכול בזמן אמת.

תהליך העבודה שלנו

soc_1_process_icons

מחקר שוק

למידת תנאי השוק והמתחרים באופן מעמיק – הבסיס לקמפיין מצליח

soc_2_process_icons

תמהיל שיווקי

בחירת אפיקי השיווק המתאימים ביותר להשגת יעדי הקמפיין

soc_4_process_icons

בניית קמפיין מוצלח

טרגוט מדויק והדגשת ה-UVP (בידול) בקמפיין

soc_3_process_icons

ניתוח נתונים

שימוש מתקדם בכלי אנליטיקס והסקת מסקנות בזמן אמת

soc_5_process_icons

אופטימיזציה

נקיטת צעדים לשיפור מתמיד בקמפיין, על בסיס איכות הלידים

למה שיווק בטוויטר?

בעזרת היתרון המובנה שלה במתן תוצאות בזמן אמת, טוויטר הפכה מרכז לנטוורקינג, שיתוף וקליטת מידע ואפילו חיפוש עבור בעלי מקצוע רבים. טוויטר מאפשרת להגיע לקהלים חדשים, לייצר הזדמנויות עסקיות ושיווקיות ולחזק קשרים עסקיים קיימים עם לקוחות. היא מאפשרת למשתמש לעקוב אחרי המתרחש בעולם התוכן הרלוונטי (מחדשות בתחום ועד להשגת מודיעין עסקי), לפתור בעיות ולקבל מענה לשאלות באופן מיידי.

 

פעילות שיווקית בטוויטר היא הכרחית בעיקר עבור עסקים הפונים לשווקים בינלאומיים : למעלה מ-270 מיליון משתמשים פעילים ברחבי העולם נמצאים בטוויטר וקצב הגידול השנתי בקרב המצייצים עומד על כ-24%, נכון לשנת 2014. במדינות צפון אמריקה ומערב אירופה בפרט, השימוש בטוויטר נפוץ כמעט כמו בפייסבוק – שם נמצא קהל היעד שלכם ברמה הגלובלית, והוא כולל צרכנים פרטיים עבור חברות B2C בינלאומיות, וכן בעלי תפקידים אסטרטגיים עבור מטרות שיווק B2B.

 

ומה לגבי ישראל? טוויטר אמנם לא נחלה הצלחה מסחררת בקרב הקהל הישראלי, אך גם ללקוחות מקומיים לא מומלץ להזניח את טוויטר כחלק מפעילות שיווק במדיה חברתית: הטוויטרספירה הישראלית אמנם קטנה ביחס לפייסבוק, למשל, אך היא תוססת ובעלת פוטנציאל רב למשווקים, שכן היא כוללת מעצבי דעת קהל רבים, בעיקר בתחומים כמו טכנולוגיה, תקשורת, פוליטיקה וספורט.

מה כולל שיווק יעיל ואיכותי בטוויטר?

  • בניית קהילת משתמשים ממוקדת סביב המותג ועולם התוכן שלכם
  • הפצת תוכן עדכני ואיכותי לקהל היעד והגדלת הנוכחות העסקית באינטרנט.
  • יצירת הזדמנויות עסקיות והשגת לידים
  • הסקת מסקנות שיווקיות ועסקיות בעזרת פעולות ניטור.

נטוורקינג עסקי בעזרת טוויטר: קהילה איכותית וממוקדת

אחד היתרונות הבולטים בשיווק באמצעות טוויטר הוא יצירת הזדמנויות עסקיות באמצעות שיח מיידי ובלתי אמצעי עם קהל היעד שלכם. זאת, בזכות האפשרות לייצר אינטראקציה מהירה ופרסונלית, שאיננה תלויה בחברוּת בין אנשים או בקבוצה. כך הנטוורקינג העסקי הופך לקל, זמין ואישי יותר מברשתות חברתיות אחרות, עבור אנשים שכבר התעניינו במוצר, בשירות או בעולם התוכן שבו העסק שלכם פועל.

 

נטוורקינג עסקי באמצעות טוויטר מתחיל ביצירת קהילה באופן ממוקד, מושכל ומדויק – תחילה על ידי הגדלת כמות העוקבים לחשבון הטוויטר העסקי שלכם. אנו מבצעים טירגוט אפקטיבי של קהל היעד בעזרת:

  • מחקר מתחרים מקיף ואופן הפעילות שלהם בטוויטר.
  • מציאת ביטויים רלוונטיים לעולם התוכן העסקי.
  • זיהוי מובילי דעת קהל בתחום.
  • בחירת לקוחות פוטנציאליים באופן ספציפי.

 

לאחר מציאת קהל היעד ועם תחילת התהליך השיווקי, חשוב לתת דגש ליצירת הקשרים עם מקבלי ההחלטות המקצועיים בטוויטר, גם בשלבים התחלתיים של המשפך השיווקי (Funnel). משתמשי טוויטר מגיעים לרשת החברתית מתוך רצון ללמוד, להתעדכן ולייצר קשרים על בסיס תחומי עניין משותפים ובאופן תדיר ושגרתי. לכן, פעילות שיווקית יעילה בטוויטר תבוסס על תוכן איכותי ורלוונטי.

התוכן הוא המלך. טוויטר היא הממלכה

תוכן איכותי הוא, כידוע, הבסיס האיתן של שיווק באינטרנט – וטוויטר נחשבת לרשת חברתית מובילה בעולם בהפצת תוכן. גולשים רבים שמבקשים לקבל מידע עדכני, מהיר וזמין בתכנים שמעניינים אותם – מאקטואליה עד ספורט ורכילות, פונים מיידית לטוויטר לעדכונים מהירים בזמן אמת ורבים מהם בוחרים לעשות זאת באמצעות הטלפון הנייד שברשותם. בדרך כלל, הם יעדיפו למצוא את המידע שהם רוצים ממקורות המשדרים תדמית אמינה, רצינית ומעמיקה – במיוחד בסיטואציות עסקיות.

 

עובדה זו קריטית במיוחד לעסקים ששואפים לא רק להצטייר כעדכניים ורלוונטיים, אלא כדי לחזק בקרב קהל היעד שלכם את המודעות למותג ולהציע לו תכנים שיעניקו לו ערך מוסף: פוסטים בבלוג, מאמרים מקצועיים וכן תכנים ויזואליים כמו תמונות, אינפוגרפיקות, מצגות וסרטונים.

השגת לידים איכותיים בטוויטר – Twitter Lead Generation

הפצת תכנים איכותיים ורלוונטיים שמעניינים את קהל היעד שלכם היא הכרחית בטוויטר להעלאת ערך המותג והגדלת מודעות (Awareness) – ובמיוחד להשגת לידים איכותיים. מחקר שערכה טוויטר בשנת 2013, שנגע לאופן שבו חברות B2B בתחום ההיי-טק שיווקו עצמם בטוויטר, העלה כי לא רק שהפעילות בטוויטר מעלה את כמות הכניסות לאתרי האינטרנט של החברות, היא אף הגדילה משמעותית את הסיכוי להמרה באתר. בעוד שיעור ההמרה הממוצע באתרי האינטרנט של חברות ה-B2B בתחום הטכנולוגיה עמד על 4%, עבור משתמשים שהגיעו מטוויטר יחס ההמרה היה כמעט פי שלושה ועמד על 11%..

 

חשיפה גבוהה לציוצים, אם כך, לא רק מגדילה את התנועה לאתר ומגדילה את ערך המותג, היא מייצרת לידים איכותיים עבור חברות B2B. לפיכך, מלבד מתן ערך אמיתי ללקוחות הפוטנציאליים, אנו מקפידים בפעילות בטוויטר על כלילת הנעה ברורה לפעולה . הדבר יכול להיות אפקטיבי במיוחד בהרשמות לניוזלטרים, לוובינרים, במתן תוכן חינמי ואף בקביעת פגישות בכנסים, תערוכות וכד’. .

ניטור באמצעות טוויטר: להיות עם האצבע על הדופק

שיווק איכותי באמצעות טוויטר מתחיל בהבנת השפה, הצרכים ואופי השיחה של קהל היעד שלכם. בעזרת הכלים הקיימים בטוויטר – החל מכלי החיפוש המתקדמים, דרך אפליקציות ייעודיות ועד לשימוש פשוט ב-Hashtags – ניתן “להקשיב” ללקוחות הפוטנציאליים שלכם באופן הטוב ביותר ולנטר ביעילות את המידע על התעשייה בה אתם פועלים.

 

ניטור ומעקב אחרי השיחות והאינטראקציות בין משתמשים בטוויטר בתחומי העיסוק שלכם ואף לגבי התייחסותם הספציפית למותג עצמו או למתחרים העסקיים, מאפשרת לעסקים להצטרף לשיח, לייצר נוכחות באופן אקטיבי ולהשפיע על דעת הקהל בתחום הרלוונטי. הודות לפעילות הניטור בטוויטר, ניתן להגיב למשברים, לייצר שיח עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים, להגביר את אפשרויות הנטוורקינג העסקי שלכם, להפנות אותם לתכנים רלוונטיים – ולהשיג לידים.

 

יותר מכך, המידע המנוטר מטוויטר יכול לאפשר לכם לקבל החלטות שיווקיות בזמן אמת ולהבין את הצרכים וההעדפות של לקוחותיכם. פעילות אפקטיבית בטוויטר, הכוללת שימוש גם בכלי ניתוח משלימים כמו Google Analytics ו-HootSuite, מאפשרת למקבלי החלטות לקבל מידע איכותי מעבר לאופן שבו נוספו או נגרעו עוקבים בטוויטר – אלא עד כמה חזק המותג אונליין, האם נדרשת פעילות שיווקית נוספת בתכנים מסוג זה או אחר ולפעול בהתאם.

פרסום ממומן בטוויטר

להשלמת התמונה ועל מנת למצות את הפעילות השיווקית באופן מיטבי, טוויטר מציעה למפרסמים אופציות אטרקטיביות שנועדו להגברת החשיפה למותג ולהשגת יעדים שונים – מהגדלת כמות העוקבים והגברת Engagement עם קהל היעד (עוקבים ולא-עוקבים) ועד להשגת לידים, כולל בתוך טוויטר.

 

בחודשים האחרונים טוויטר שידרגה מאוד את מערכת הפרסום שלה – ואף פתחה אותה בפני עסקים קטנים ובינוניים בשוק הישראלי. אופציות הפרסום כיום מאפשרות הן מדידה איכותית יותר (כולל מדידת המרות) והן טירגוט מדויק יותר מבעבר. בחירת קהלי היעד הפוטנציאליים על פי מילות מפתח ו-Hashtags בהם משתמשים גולשים (בהתאמות מדויקות, רחבות ושליליות), תחומי עניין, עוקבים של משתמשים ספציפיים ואף העדפות בתחום הטלוויזיה (במערב אירופה ובצפון אמריקה בלבד, בשלב זה). בנוסף, ניתן להתאים את הפרסום עבור קהלים ספציפיים לבחירת המפרסם, בהתאם לרשימות תפוצה שבבעלותו או רשימת מבקרים באתר.

 

ככלל, ניתן לחלק את הפרסום בטוויטר לשלושה סוגים עיקריים:

  • קידום לחשבון בעיקר למען הוספת עוקבים: מומלץ במיוחד להגברת ערך המותג, בעיקר בשלב בניית הפרופיל של החברה. אופציות הפרסום הממומן בטוויטר מאפשרות ליצור קהל אורגני מדויק עבור הפרופיל שיקבל לאורך זמן את כל הציוצים מטעם החברה. המודעה הממומנת מוצגת לצד ההצעות למעקב של טוויטר.
  • קידום לציוצים ספציפיים: ניתן באמצעות קידום ממומן להגביר את החשיפה לציוץ אחד או לסדרת ציוצים בנושא מסוים. זאת, בהתאם לקהלי יעד ממוקדים יותר המותאמים למוצר או לשירות ספציפי. זוהי דרך מצוינת להגביר את ה-Engagement עם מצייצים פעילים. הציוץ הממומן מוצג בראש ה-Feed של הגולש.
  • קידום למטרת השגת לידים באופן ישיר: טוויטר מציעה למפרסמים דרך מהירה ונוחה להשגת לידים דרך ציוצים עם כלי ה”כרטיסים” (Lead Generation Cards) – יצירת ציוצים מיוחדים הכוללים כפתור הנעה לפעולה, שבעת הלחיצה עליו, הגולש משאיר את פרטיו האישיים – השם והמייל המופיעים ב-database של טוויטר – בלחיצת כפתור. הפרטים מועברים אוטומטית למנהל הקמפיין להמשך יצירת קשר. בנוסף, ניתן לייצר ציוץ ייעודי המיועד להשגת המרות באתר או בדף נחיתה, ולעקוב אחר ההמרות באמצעות הפיקסל הייעודי של טוויטר.

נשמח להציע לך תוכנית שיווקית מקיפה בטוויטר. בין השירותים המוצעים ע”י דייז מרקטינג:

  • מיפוי מדויק של קהל היעד
  • הגדלת מספר העוקבים הרלוונטיים ויצירת קהילה סביב המותג
  • בניית תוכנית ציוצים מבוססת תכנים
  • ניטור המותג בזמן אמת
  • קידום ממומן בטוויטר: הקמת קמפיינים ממומנים לטובת השגת לידים והעלאת מודעות
  • אופטימיזציה שוטפת
  • מדידת תוצאות באמצעות כלים אנליטיים